Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

molekyylibiotieteet vai farmasia?

Vierailija
10.01.2026 |

Moikka! Olen lukemassa pääsykokeisiin ja kamppailen kahden alan välillä. Minua kiinnostaa enemmän ( biologinen ) puoli, myös labrat ja tutkiminen kuulostaa mielenkiintoiselta. Olen toisaalta myös hyvin sosiaalinen ja toimin hyvin ihmisten parissa, joten farmasiakin onnistuu. Kysymykset siis.

1. Farmasialta löytyy työpaikkoja hyvin, mutta miten on molekyylibiotieteiden kanssa Suomessa?

2. Molekyylibiotieteillä suuntaa ja maastoa on paljon, farmaseutin työ on pitkälti apteekkia ja asiakaspalvelua ( proviisorilla kait enemmän tutkijamahdollisuutta )?

Joten mitä netin porukat ja alojen tietäjät ovat mieltä? Tykkään opiskella, biologia onnistuu minulla todella hyvin, kemia on myös selkeästi hyvässä pohjassa. Minulla ollistuu myös fysiikka. Lääketieteelliseen en halua. Minulla ei ole ketään tuttavia / ystäviä molekyylibiotieteissä / farmasiassa, enkä siis omaa mielipidettä näiltä aloilta.

Olisi kiva, jos osaisitte vähän kertoa, tai vain jakaa mielipidettä asiasta :) tai kokemusta! Typerät kommentit voi jättää muille palstoille, kiitos etukäteen kaikille!

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän