HUHTIKUISTEN loppurutistus
Laitanpa nyt tälläisen loppukuun pinon kun meitä tuntuu olevan niin vähän.
Tehdään uusi jos tulee ylipitkäksi ;)
Kommentit (25)
meidän prinsessa syntyi lauantaina klo 9,02 rv 39+5 (sama kuin esikoisesta, mikä olikin " tavoitteena" alkupinossa )
kaikki sujui hyvin, lisään kertomukseni synnyttäneiden puolelle jos ehdin
ai niin, painoa 4150g pituus 51.5cm ja pipo huikeat 37,2
alkavat taas käynnistelemään.ekalla aivan sama sessio paitsi että lopuksi jouduttiin hätäsektioon..nyt viikkoja kasassa 41+5..
viikonloppuna viimeistään vaavi sylissä...lohduttavaa sinänsä,ei kauaa enään.
Huuhtikuiset ovat näköjään melkein jo kaikki synnyttäneet. Täällä vauva pysyy tiukasti vatsassa. Oireita on mutta eipä tunnu mihkään johtavan. alkanut jo tuntua että se raukka on napanuoraan sekaisin eikä sen takia laskeudu. esikoisella oli kerran kaulan ja käden ympäri napanuora mutta ei tuottanut mitään ongelmia synnytyksessä tai raskausaikana.
Tekis mieli kävellä jo synnytysvastaanottoon ja sanoa että kattokaa onko siellä alapäässä edes tapahtunut mitään. rv37 oli jo kohdunsuu 2.5cm auki... nyt on pari viikkoa supistellut eikä mitään.....
Ens viikolla on sitten yliaikaiskontrolli, ja mun tuurilla saan ajan vasta pe ja laittavat kotiin viikonlopuksi...
Esikoinen on mummulassa ollut yötä ja eilen käytiin sukulaisten/kavereiden vihki pippaloissa.
Tänään ois tarkoitus tässä lähteä auto peseen sisältä ja ulkoa, alkaa olemaan jo siinä kunnossa että ei kehtää sillä ajella. Sitten tullaan kotia ja tehään tortilloja...=)
Iltapäivällä ois tarkoitus neiti hakea kotia ja iltapalaksi keittää nakkeja ja syödä salaattii, ja tietty napostella sipsei...
Mulla on mysteerisesti turvotus vähentynyt puolella. outoa... rv 35-40 oli ku pallo. ei mennyt ku ukon kengät ja tasan yhet housut, niin nyt on peräti mennyt jo sandaalitkin. Nla täti meinasi että istukka alkaa vanhentua niin ei " kuormita" mun elimistöä tai jotain, mutta tiedä sitten häntä...
Mutta kaikille iloiset vaput...
*Meistä lopuista ei sitten tullut huuhtikuisia vaan toukonyyttien omistajia...
T:Marru,Milka & poju rv 40+4
Ps. sorry valitus, mutta tänne on helppo purkaa pahaaoloa...
Huhtismammat saavat nyt sitten ihan 100 %:n varmasti toukonyytit syliin!! Itseäni olen koittanut lohduttaa sillä, että oikeasti takaraja on olemassa ja vauva ei koko kesää tuolla yksiössään vietä...
Mulla on huomenna iltapäivällä neuvola ja vissiin viimeinen kerta. Seuraava käynti äitiyspolille kontrolloimaan tilannetta.
Eilen sain tsempattua itseni ihan hyvälle mielelle ja jopa hetkittäin " unohdin" vauvan syntymisen odottamisen. Tänään on vähän apeampi mieli mutta onneksi illalla tulee Suomen kiekkopeli telkusta niin tulee taas muuta ajateltavaa.
Oireita täällä on vaihtelevasti. Eilen oli siten paineen/painon tunnetta selässä. Tänään taas maha toiminut ihmeellisesti jo pariin kertaan... Vauva liikuskelee onneksi silloin tällöin niin tiedän hänellä olevan ihan ok olla.
Nyt pienelle kävelylle nauttimaan kauniista auringon paisteesta.
Voikaa hyvin ja tsemppiä kaikille!!!
t. iida-linnea 40+5
Päivällä oli sellasta mahan kiristymistä, kesti pitkälle iltaan mutta nyt ei taas mitää!! Oikeesti menee kohta hermot lopullisesti, ku toiset vaan saa vauvansa vaikka ei oo ees la tullu ja mä vaan viel kasas!Meillä tyttökin varmaa jo luulee et häntä on huijattu et ei mitää vauvaa tuukkaa ku on sanottu et vaavi syntyy huhtikuus ja huhtikuu on kohta menny.Vaikka synty tyttökin vasta 41+2 ni sehän ois mulla sitten huomenna, toivotaan parasta et rupeis yöllä jotain tapahtuun et pääsis aamul tositoimiin.On noi vappufiilikset hukassa, mielellään osin nuuhkutellu vauvaa vappuna mut aina ei käy niinku on suunnitellu. Et jos jollain ois tosi hyvii vinkkejä et käynnistys ni tänne vain kertomaan, ite oo kaikkee maholist koklannu eikä tehoo.