Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tömistelijöillä on vääränlainen kävelyteknikka

Vierailija
10.01.2026 |

Se, että ihminen on kanta-astuja ei tarkoita sitä, että vain kantapäät paukautetaan astuessa lattiaan. Normaali kävely on pehmeää ja rullaavaa ja se ALKAA kantapäästä ja päättyy varvastyöntöön. Tamppaajat kävelevät siis tåysin vajaalla askelluksella ja käytännössä vaan pudottavat jalkansa lattiaan. Tuo tyyli rikkoo naapureiden hermojen lisäksi tömistelijän omat jalkpohjat ja nivelet. Menkää vaikka kävelykurssille tai johonkin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta...nyt ikääntyneenä nivelet eivät anna myöten, eivät ole joustavat. Kävelystä on tullut töksähtävää sujuvan "liukumisen" asemesta. Siksi kantapää iskeytyy "tömps, tömps"...

Vierailija
2/8 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta...nyt ikääntyneenä nivelet eivät anna myöten, eivät ole joustavat. Kävelystä on tullut töksähtävää sujuvan "liukumisen" asemesta. Siksi kantapää iskeytyy "tömps, tömps"...

Minulla on tällä hetkellä toinen polvi täysin jäykkä, mutta en tömistele kävellessäni.

Vierailija
4/8 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelytekniikkaa on aika helppo muuttaa. Muutettiin kerrostaloon kun olin lapsi, ja äiti muistutti kaikkia lapsia kävelemään kevyesti niin kauan, että opittiin.

Nyt en osaisi kävellä kantapäällä vaikka yrittäisin.

Vierailija
5/8 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin hiljainen, että ei muut oikeasti edes huomaa mua. Olen kuin ninja joka kävelee pumpulilla.

Vierailija
6/8 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Steppaaminen on kiva harrastus. Paitsi alakerran naapurin mielestä. Laitoin itselle heippalapun otsaan niin en joudu puhumaan hänelle käytävässä. Nyökkään vain päällä missä lukee otsassa hei.

Vierailija
7/8 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oma kävelytyyli. Syystä tai toisesta. Laminaatti lattia on se ongelma. Ainakin meillä. Yläkerrassa vaihdettiin laminaatti muovimaton tilalle, niin pienen koiran tepsutuskin kuuluu. 

Vierailija
8/8 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen niin hiljainen, että ei muut oikeasti edes huomaa mua. Olen kuin ninja joka kävelee pumpulilla.

Mäkin voin kävellä täysin äänettömästi toisen lähelle. Yläkerran naapuri ei voi ottaa askeltakaan ilman, että puolet talosta kuulee hänen liikkuvan. Yritin matkia tuollaista kävelytyyliä ja nyt sattuu kantapäihin ja polviin.

Ap