~" ~*~" ¨SyysSissien VIIKKO 17 - TO-SU¨" ~*~" ~
Kommentit (43)
En varmaankaan pääse koneelle seuraavan kerran kuin vasta vapun jälkeen, joten tippaleivän ja siman makuiset vapputoivotukset vaan teille kaikille!
Vapun vietosta: Me ei varmaan ihmeempiä tehdä, luultavasti vietetään aikaa tuttavaperheen kanssa. Eipä meikäläistä kiinnosta kauheasti lähteä örveltäviä ihmisiä kaupungille katselemaan...
Minzyn rentoutumisilta ja -yösuunnitelmat kuulostaa ihanalta!
Oma olo on tällä hetkellä aika hehkeä. Onnistuin löytämään huomisiin juhliin kivat, nätit vaatteet - masukin näytti niin kauniilta siinä juhlapaidassa, enkä ollut ollenkaan mielestäni läskin näköinen, vaikka se on ollut päivän sana tässä mun elämässä viime aikoina. Sitten kun jaksais vielä laittaa hiukset kivasti.
Tuutis ja Masumies rv 19+3
Se on kuulkaas ladyt 4 tuntia kun tämä mamma häippäisee töistä, jihuu!!! Oon siis tällä viikolla tehnyt vaan 6 tuntista päivää kun otan heti viime lauantain työpäivän takaisin enkä viitsiny kokonaista päivää ottaa vapaaksi kun ens viikolla olen muutenkin pois.
Kirahviina, hehhee, kiitos linkistä =) Toi on niin karmea että kyllä se on mun mielestäni jo lähes tulkoon loistava =).
Meillä on pomon vaimon kanssa tänään vähän keskustelua etätöistä.. Täällä kuulemma mun etätyöt herättää närää tyyliin miksi mä saan ja muut ei.. Pah. Mä olen viime aikoina tehny etänä vaan sellasina päivinä kun mulla on ollu esim neuvola jollon on ihan turhaa tulla aamulla ensin töihin, sit ajaa kesken päivää neuvolaan (matkat veis about tunnin) ja tulla takaisin tänne. Kotoa pystyn tekeen täyden päivän. Ja loput etäpäivät onkin sit sellasia et oon ollu joko niin puhki tai esim pää kipuinen tms että oon saanut hommat hoidettua kotona kun ei tarvi lähteä mihinkään.. Sanoin sille että voin ihan mainiosti kyllä jatkossa hakea sairaslomaa mikäli sellasia päiviä on jatkossa.
Heh. Eli mun osalta etähommat on salittuja em. tapauksissa. Kyl mä muuten mieluummin töihin tulenkin kun yksin kotona möllötän.
Silti tuli vähän paha mieli.. Sekä siitä että se huomautti mulle, että siitä kun se heti mun vastakommenttien jälkeen tuli niin kovasti selittelemään että enhän mä vaan pahastunut jnejne.. Kun onhan se totta että välillä on ollu tosiaan ite aika laiskakin.. No, se siitä.
Miehen baaritteluista: Mulla on mies ollu tänä aikana 3 krt baarissa. Yhden kerran mun usuttamana sillon kun en itse jaksanut käyttää sitä Apulannan lippua. Ja eipä se sit muutenkaan juuri juo, oluen sillon tällöin. Ei voi katsos kun ollaan raskaana, näin se sanoo. Heh, tuo on mun mielestä ihanaa. Ja oon mä kyl sen luonteinen että suuttuisin jos se kauheasti kävis ulkona. Ja jos liikaa niin pistäisin koko miehen pellolle.. Mut ei sen kuulemma tee yhtään mielikään, hyvä niin =).
Typykkä, olisit tosiaan voinu vetäistä sitä sikaa kuonoon siellä metrossa!! Hyi hitto kun olikin törkeä ukko!! Mä olisin ainakin sanonu sille että joo, sun vaimos sentään palautuu tuosta omaksi itsekseeen mutta sä oot aina yhtä helvetin ruma ellet mene leikkauttaan pärstääsi.. Hitto että riepoo tollaiset paskiaiset!!
Muutakin mun piti tietty kommentoida muttamutta... Tuun ehkä takas viel tänään jos ehdin ja saan muutkin kommentit mieleeni.
Kivaa viikonloppua kaikille ja oikein hauskaa vappua mikäli en viikonloppuna tai tänään enää kirjoita.
Colis ja Joululahja K-P 19+1 =)
Kurssilta on kotiuduttu ja olikin iso urkka lukea teidän asianne. Nopsasti harpoin vain läpi.
Onnea Apinaemo!! Oli ihanat uutiset!
Hyvää matkaa colatoffee.
Joku kaipaili Dumlea ja heti häneltäkin ilmestyi viesti.
Sitten oli ilmestynyt pari uutta nikkiä, tervetuloa teille!
Sitten oma napa osastoon. Kurssipäivät meni mukavasti, ohjelma oli väljä ja ehdin jopa ulkoilla hiukan. Yöt oli kamalia, en saanut unta kunnolla ja nyt on vielä olo ihan räjähtänyt. Yhden yön olen jo ollut kotona omassa sängyssä, mutta vielä on univelkaa vaikka kuinka jäljellä. Mulla on heinäkuussa vielä yksi työhön liittyvä pitkä reissu. Hirvittää jos en sielläkään nuku. Puhuin asiasta neuvolalääkärille jo ja hän lupasi selvittää onko mitään nukahtamislääkkeitä joita voi turvallisesti käyttää siinä vaiheessa raskautta. Nyt tosin mietin että onko viisaampaa jäädä tai onko uniongelmat sairausloman asia, vai täytyykö niitä lähteä lääkkeillä hoitamaan. Kesälllä sairaslomat on vielä hankalampia järjestää kuin muina aikoina. En tiedä. Onneksi on aikaa vielä pohtia.
Paino keskusteluun vielä yksi lisä. Toisaalta nyt raskaanan olleessa minullla ainakin on kolmatta kertaa elämäni aikana sopivan kokoinen maha. Ei hävetä makkarat. Maha on kivan piukea ja pyöreä. Suorastaan kaunis!
Miesten juhlimisesta on ollut puhetta. Mun mies on käynyt jonkun kerran jossakin tämän raskauden aikana ja se on mulle ihan ok. Nyt hänelle on varattu liput RUSHin keikalle lokakuulle. Keikka on noin kuukausi lasketun ajan jälkeen. Se keikka on mun miehelle kamaa once in lifetime joten kai hänen on sinne mentävä. Minua tosin hirvittää miten arki pyörii siinä vaiheessa kolmen lapsen kanssa. Toivottavasti hyvin. Olisi super-kiva jos olisi joku ystävä joka voisi tulla seuraksi siksi illaksi, mutta kaikki ystävät on perheellisiä ja kaukana täältä.
Nyt mennään tyttöjen kanssa ulos. Aurinko paistaa!
terv peikkoäet ja turkulainen 17+5
On se kyllä mukavaa että tulee viikonloppu. Mä niin rähjäännyn nykyään täällä kotona kun kaksin ollaan esikoisen kanssa päivät pitkät! Siis toki välillä käydään jossain tai joku tulee meille kylään, mutta enimmäkseen ollaan kahdestaan ja mä alan kyllästyä. Ja vielä enemmän näyttää kyllästyvän tuo pikkumies, se on aina ihan hurmiossa kun tulee muitakin kavereita ku äiti. Siinä mielessä tää on oiva juttu että kakkonen tulee taloon niin pian... Vaikka kieltämättä on taas alkanu hirvittää että mitä sitte jos syksyllä ja ens vuonna meillä ei nuku kukaan koskaan ja kaikki vain itkee ja kiukuttelee ja mitä jos mä alan inhoomaan olla kotiäiti. No, hus hus pois semmoset ajatukset! Niin kauan ku ei oo vielä asuntolainaa tms kuristamassa ni haluan aivan ehdottomasti hoitaa ite lapseni johonkin 2v asti kotona jos suinkin mahdollista.
Mun hiussekoilu päättyi lopulta ihan hyvin. Sisko tuli hoitamaan poikaa ja meikä pyyhälsi kampaajalle. Ja ku mies tuli illalla kotiin, se vaan tykkäs! Mä sanoin sille että taidankin alkaa joka päivä leikkaamaan hiuksiani lyhyemmäksi, kun niin paljon sain huomiota ja kosketuksia! :)
Mä en tiedä vielä onko meillä vappusuunnitelmia. Nyt viikonloppuna lähetään luonnonhelmaan appivanhempien tontille, mutta mitä muuta? Ei hajuakaan. En ees tiiä aikooko mies olla maanantaina töissä vai vapaalla. Tiistai on tietty vapaata mutta emmä jaksa ajatella niin pitkälle vielä.
Hui, mies kertoi eilen että töissä alkoi uus projekti, ja käski mun varautua henkisesti siihen että hän lähtee mahdollisesti jo kuukauden päästä viikoks työmatkalle atlantin taa. Ääääk! Mä haluan mukaan! Tai ainakaan mä en halua olla kokonaista viikkoa yötä päivää itekseni muksun kans! Äitiii, mä taidankin tunkea mamman helmoihin tai anoppilaan...
Mutta eilen tapahtui ihme. Mä sain energisyyskohtauksen! Aamulla jo siivosin ja laitoin koneet pyörimään. Ennenkuulumatonta. Tai ainakin harvinaista. Siispä tänään ei oo juurikaan kotihommia tehtävänä. Kiva.
Mukavia vapaita kaikille!
-kirahviina ja pikkuitu 18+1
eli ihan pikaiseen vaan kuulumisia ennen vappua.
ON sen verran etta tuhruttelut on nyt loppu jo kaks kokonaista paivaa! Toivossa on hyva elaa etta nyt oltais niista paasty sitten kokonaan...
Iisistihan tassa silti taytyy ottaa, mutta jos nyt taa loppupuol' vali oltais elamansa kunnossa, vihdoinkin!
Vappua taalla ei sellai ' juhlita' vaikka vapaapaiva se on taallakin.
Mies pitaa pitkaa vapaata huomisesta, niin eikohan sita ehdi jossain kaydakin.
ooh, tata dementiaa, niin piti jotain kommentoida, mutta alkaa nalka vaivata; ja sen mukana muisti!
Kumminkin kaikille hyvia vointeja, ja mukavia ilmoja sinne Suomen mantereelle ja HAUSKAA VAPPUA KAIKILLE!!!
- levinia ja Hope rv 19+6 -
Moikka
Tervetuloa uusille.kyllä mukaan mahtuu:)
Pikasesti kirjottelen ennen ku pitää laittaa lapset päikkäreille.
Mun päivät pyörii lasten,kodin siivouksen ja syömisen ympärillä.Tuntuu että kokoajan pitää miettiä mitä syö ja monelta-mutta tulosta on onneks tullu.Kaikki arvot tähän mennessä ollu tosi hyviä.Eilen ja tänä aamuna testasin vielä paastoarvonki (ainut joka sokerirasituksessa oli koholla) Oli sen 4,8!Jee!!!
Mun vaunukuume on alkanu hellittää.Aika uskomatonta.No ehkä se johtuu siitä ku olen keksiny uusia hankittavia juttuja.
Viikonloppuna pitää täytellä Kelan paperit.Pitäis soittaa töihinki.Se ei kiinnostais ollenkaan.
Äippäpakkausta en siis ota.Toppapuvuista ollu puhetta.Meillä on pojalle ostettu (synt.12/05) kiva 62 cm toppis.Sillä yritän pärjää mahdollisimman pitkään.Tytön toppiksen pistin jo kiertoon.En kyllä usko,että tolla 62 cm koko talvi pärjätään.Veikkaan,että 68 cm olis parempi.
Nyt noi lapset jo tappelee keskenään:( pientä kinaa kokoajan.Olen esittäny toiveen,että mies voisi nyt jäädä isyyslomalle ku pojan syntyessä ei siihen ollu mahdollisuutta.Pelottaa kanssa yhtälö 3 v uhmaikäinen tyttö.1v 9kk poika.Varsinki imetykset mietityttää ku sillo ei pääse erotuomariksi lapsille jne.
miehen ulkona käymisestä:meillä todella harvoin mies käy missään.Silloki ku on jossain ni se on yleensä työjuttuja asiakkaiden kanssa tms.Eipä sitä enää kaipaa ravintolaelämää.En ole sitä kaivannu useaan vuoteen.
mut nyt laittaa lapsia nukkuu ja pakkailee kamoja.Lähdetään appivanhemmille yökylään.
Hyvää vappua kaikille!
me ollaan vaan kotona joten koneella tulee roikuttua joskus.
Colatoffee:pääsetkö koneelle vielä ennen Prahan reissua kertomaan ultra kuulumisia?
AurngonTytär rv 20+5
Ihan samaa mietin kuin AuringonTytär, että mahtaako Colatoffee vielä tulla kertomaan mitä ultrassa näkyi! Jännittää mukamas minuakin. :)
AuringonTyttärelle onnittelut sokeriarvoista. Mulla oli viime raskaudessa raskausdiabetes, mutta se oli niin lievä että sain helposti pidettyä arvot kohdallaan. Mutta silti se alku oli kurjaa, kun tuntui ettei mitään hyvää saisi syödä ja kaikenlaisia kalorimääriäkin oli laskettu päivää kohti... Uskon että sulla mietityttää nuo syömishommat, että mitä voi syödä ja paljonko ja mihin aikaan. Mutta ehkä sä pian jo totut siihen kun alat oppia miten se sun kohdalla menee. Tsemppiä!
Sit piti vielä heittää yks kysymys. Muistaako joku, mitä ne on ne nystyrät joita tulee nännipihaan? Mä muistan esikoista odottaessa lukeneeni jostain mitä ne on ja miksi niitä tulee, mutta nyt en muista yhtään! Huomaan vain että mulle niitä on tullut jo paljonkin, paljon enemmän ku esikoista odottaessa tuli. Ja jotenkin tuntuu niinku niitä oudosti " kutittais" . Ehkä se johtuu siitä että iho venyy? Vai tietääkö joku paremmin. (tietenkään kellään muulla ei oo noita ja mulla onkin joku lehmien utaretauti, hahaa)
Mutta nyt taas muihin puuhiin!
Mäkin ehdin harvakseltaan lukemaan ja kirjoittelemaan. Paljon onnea kaikille ultrassa olleille. Itselläni se oli myös tällä viikolla. Vauva oli viikkoa suurempi kuin pitäisi olla. LA ei tietenkään enää muuttunut. Sukupuolta täällä Helsingissä ei sanota, vaikka kuinka ruikuttaisi. Itse kuitenkin tiedän odottavani poikaa. (Olen vain päätellyt näin).
Lihomisesta. Sain esikoisen odotuksessa kokonaista 20 kg. En niin ajatellut syömisiä ja liikkumisia, koska olin kuullut niin monesta paikasta, että imettäminen sulattaa kaikki ne kilot hetkessä, jotka eivät jää synnärille. Kun lähdin vauvan kanssa sairaalasta kotiin, oli paino tippunut juuri sen verran mitä vauva+istukka painoivat, kokonaista 3 kiloa. Sitten aloitin imettämisen ja kun maitoa tuli, lypsin sitä vielä varmaan litran päivässä ylimääräistä. Imettäminen ei mulla vienyt tästä kaikesta huolimatta juuri yhtään kiloa. Kun lopetin imettämisen jouduin ihan laihduttamaan takaisin lähtöpainooni. Se kävi kyllä nopeasti, koska ruokahalu väheni.
Tästä opin tuntemaan mun elimistöni, imettäminen ei mulla sulata mitään. Nyt yritän vähän hillitä syömistä ja lisätä liikuntaa. Tähän mennessä kiloja on tullut n. 2 kg. Se johtuu lähinnä siitä, että alkuraskaudessa ei tee mieli syödä mitään. Nuo 2 kg ovat tulleet parin viimeisen viikon aikana. Eli jos nyt lihon 1 kg/viikko, tulen yhtä paksuksi kuin viimeeksikin. Siksi yritän tehdä kaikkeni, että kiloja tulee vain ne pakolliset.
Liikuntaa olen harrastanut vielä ihan normaalisti. Käynyt spinningissä, jumpissa, salilla, hikikävelyillä... Tekee tosi hyvää mutta olen aina välillä miettinyt, mihin saakka ja kuinka paljon kannattaa liikuntaan harrastaa. Toisaalta kätilö sanoi, että kaikkea saa tehdä ja niin paljon kuin jaksaa.
Miehen juhlimisesta. Mun mies on aina töissä, joten eipä ole aikaa juhlimiselle. Viikonloppuina olemme niin väsyneitä yleensä, että ei voisi kuvitellakaan lähtevän minnekään.
Olemme jutelleet, että olisi kiva jos pystyisi pitämään isyysloman. Esikoisesta oli kotona vauvan kotiin tulon jälkeen peräti yhden päivän. Kävi kateeksi niitä, joilla isä viikkoja kotona.
Esikoinen (4v) sai ensi vuodeksi paikan yksityisestä leikkikoulusta. Käy siellä 3-4 h/pvä, 4-5 kertaa viikossa. Tähän mennessä olemme pitäneet yksityistä hoitajaa hänellä kotona. Haluan että hän saa vähän omaa tekemistä ja toisaalta jos on vauva nukkuu yhtä huonosti kuin hän vauvana, en selviä hengissä jos en itse saa välillä nukkua. Miehestä ei apua kauheasti saa.
Käy kateeksi Colatoffeen Prahan reissua. Mekin olemme ajatelleet lähteä jonnekin pikalomalle kahdestaan. Mä olen ollut Prahassa se on ihana paikka. Ei raaskita jättää esikoista viikoksi hoitoon mutta mies ei haluaisi ottaa häntä myöskään mukaan. Nyt kiinnostaisi eniten sellainen kohde, jossa voi ottaa aurinkoa samalla. EHDOTTAKAA hyviä 3-5 vrk lomakohteita.
Diin, mahtaakohan [b]colatoffee[/b] enää keretä tänne ollenkaan.. Mutta harjotussuppareista kyselit jossain vaiheessa. Ja mulla ainaskin se on just sellasta kovettumista. Tulee vaan sellanen jännä olo, ei kipua, mutta tuntee et nyt tapahtuu jotain.. Esikoiselta ei ollut (tai en tajunnu) ollenkaan harjotussuppareita, tässä raskaudessa taas on lähes päivittäin muutama.
[b]Vauvanvaatetusta[/b] oli vähän pohdittu. Mä aattelin hyödyntää siskon ostaman ihanan karvaisen nalle haalarin 56cm. Sellainen nätin ruskea, jossa umpinaiset lahkeet, sopii hyvin pienille pakkasillekkin. Sisko osti sen nimittäin maaliskuussa syntyvälle lapselle. Syksyä varten pitää sit hommata joku vähän kevyempi syyshaalari ja miettiä sitten ihan toppapuvun ostoa kun tietää mitä väriä haluaa ja samoin katsoa kokoa vauvan mukaan :) (en todennäköisesti osta sitä toppapukua siis valmiiks..)
Miun miekkonen tykkäis käydä aika tiuhaan viipottamassa tai ehkä se tais olla tuo intti-aika, kun halus enemmän " nollata päätään" . Nyt taas intin jälkeen ei oo kauheesti kiinnostunu lähtemään, vaikuttaahan siihen tuo yötyökin mitä tekee... Laskeskelin että 2-3 kertaa on tän raskauden aikana käynyt ihan viihteellä, siis juopottelemassa ;) Mutta siis ei mitenkään että minua häiritsis. Ennen raskautta käytiin aina yhessä ja sillonkin harvoin, ehkä 3 kertaa vuodessa. (mies sitten välillä poikien kanssa keskenään) Ite en ees alkoholia käytä, lähes ollenkaan.
Meillä taitaa vappu mennä ihan tylsästi kotona. Maanantaina työpäivä, lapset on silloin siirretty toiseen päivystävään päiväkotiin. Mutta saadaan sitten meidän päikkärissä toisen työntekijän kanssa siivota, Jipii :/ Lauantaina on varmaan siivottava jossain vaiheessa, kunhan mies saa ensin nukkua piitkälle iltapäivään yövuoron jälkeen - se aina vaikuttaa pitkälti päivän suunnitelmiin.. Sunnuntaina sitten ollaan siskon tytön ristiäisissä, minä miehen kanssa kummeina :D
Lupasin kyllä tehdä munkkeja tälle vapulle, mutta saa nähä kerkeekö missään vaiheessa. Ehkä sitten vapun jälkeen, jos ei muuten :P
Suomen Tivolissa on ollut tapana käydä joka vappu ja ihan varmasti jossain vaiheessa mennään tänäkin vuonna, kunhan saa nämä pakko-touhut alta pois.
Löysin muuten tänään uusia ihania äitiysvaatteita :D Vihdoinkin, yhdet farkut, tummat ja mekkotyylinen musta kuvioinen " paita" (housujen päälle). Taidan laittaa ne siis ristiäisiin, ei kai ole vaihtoehtoja ;) Eikä mennyt rahaakaan älyttömästi, n. 60e. Plus mitä nyt löysin sit ohimennen uudet verhot olkkariin..
Tytöllä taitaa olla VESIROKKO, sopivasti ristiäisiin. Aamulla jo huomasin pari hassua näppyä ja päivän mittaan koko kehoon oli ilmestynyt pieniä punaisia näppyjä. Kuumetta ei VIELÄ ainakaan ole ja toivottavasti ei tuliskaan!! Kuka sitä sit vahtii ristiäisten ajan :O
No, mutta tyttö oottelee tee seuraa - siis ihan oikeasta teestä kyse ;)
Dumle rv 19+1
Tietääköhän joku? Ja millaisia näppyjen pitäis olla? Mietin vaan kun nuo ainakin on ihan pieniä punaisia, ei mitään kellukoita tmv. Voi ehkä olla jotain muutakin siis...
Heips!
Pikaisesti tulin kommentoimaan, meillä on nimittäin terassilla grillaukset täyttä päätä meneillään, mutta kun tuossa isäntä innostui pihvien paistoon ja lisukkeiden valmistamiseen niin antaumuksella päätin äkkiä käväistä täällä... salaatit on kuulema sitten mun heiniä :)
Painosta ja ulkonäköön liittyvistä kriisesistä sanon sen verran, että mun kohdalla tilanne on aivan päinvastainen kuin monella muulla täällä. Tarkoitan sillä sitä, että kun tiedän nyt olevani viimeista kertaa siunatussa tilassa, niin nautin tästä olotilasta täysin rinnoion ja vatsoin :) Elikkäs olen ylpeä tästä masustani ja pyöristyneistä muodoistani. Rinnat ovat kasvaneet vähintään DD-kuppiin ja mä todella tunnen itseni seksikkääksi ja kauniiksi. Olen ostanut paljon tyköistuvia kauniita äityisvaatteita ja ihan tavallisiakin espiritin, vero modan, onlyn, mexxin vaatteita, jotka vaan ovat normaalia kokoani suurempia. Tämän hetkinen muotikin on mun mielestä hyvin sopivaa raskaana olevalle, rakastan noita tunikoita ja babydolleja sekä legginsejä. Sitä paitsi uskon, että imetysaikana noille vaatteille on vielä käyttöä. Korkokengistäkään en ole täysin luopunut. Paljon olen myös saanut positiivista palautetta olemuyksestani tyyliin " raskaus pukee sua" ja " kiva, kun annat raskautesi näkyä" . Toivottavasti tämä ei kuulosta pinnalliselta, mutta näin koen ja tunnen, nautin ja hehkun tästä olotilasta. Muutamat lisäkilotkin mielestäni kuuluvat asiaan, niitä varmasti ehtii tulla vielä loppuun mennessä monta lisää. Laihdutan sitten joskus ne pois. Näinkin voi siis asiat olla. Toivon, että muutkin löytäisivät sisäisen kauniin olon raskaudesta huolimatta, mutta ymmärrän hyvin, että niitä ristiriitaisia fiiliksiä tulee ja menee. Näin oli minullakin ensimmäisessä raskaudessani.
Vappusuunnitelmissa on tuttavaperheen luona grillaamista ja yhdessä oloa hyvässä seurassa lasten ehdoilla. Paikalle on tulossa 5-6 lapsiperhettä ja yleensä meillä on ollut tosi kivaa yhdessä. Olen ainut raskaana oleva paikan päällä, joten samppakaljat jää tänä vuonna nauttimatta mun osalta. Se ei onneksi hidasta muita.
Vakuutusasioissa päädyimme sitten Tapiolaan. Kerron myöhemmin miksi päädyimme siihen. Mies jo huutaa terassilta syömään, joten mentävä on.
Onnea syntymäpäiväsankarille! itsellä kolmekymppisistä on jo 8-vuotta. Kalkkis mikä kalkkis :)!
Mutta sielultaan nuori Haikarapolska ja masukki 21 + 5 :)
On todella huumaa, kun mies katsoo Simpsoneita, typerintä ohjelmaa minkä tiedän, niin kirjottelen tässä sillä aikaa.
Meillä ei mies oo käyny varmaan kertaakaan baari/saunailtareissulla odotuksen aikana.Kotona saunaolut on kyllä ollu messissä, mut muuten ei.Tämä enne viiniäkin karttanut tyyppi ikävöi nyt sitä, kun ei voida viikonloppuna juoda yhessä viiniä ruuan kanssa. Ollaan siis tulossa ihan oikeiksi aikuisiksi (26.v molemmat) tai jotain.
Onko kellään muulla nukkuessä selän kanssa ongelmia?Mulla selkä kipeytyy nimenomaan yön aikana, ja oon jo ottanu tyynyt jalkojen väliin, kun nukun jommallakummalla kyljellä, ettei ranka olis ihan kierossa koko yötä, mutta ei se kestä paikoillaan. Jos siis on joitain kuolemattomia ideoita, niin otetaan vastaan.Päivän aikana tuntemukset lähtee pois, kun vertyy.
Oon myös kuumeisesti miettiny vaunujen hankintaa.Täällä kun voi joidenkin vaunujen saaminen viedä 12viikkoakin.Ei tosin koske esim. Brioja, niitä saa nopeemminkin.Jos siis viittisitte kertoa mitä teillä on tai ootte hankkinu tai hyväksi jo havainneet. Mulla ei oo noista kauheesti käsitystä, kun en oo tätä ennen suurinpiirtein vaunuihin koskenu...Yhdistelmät ostetaan, sen verran oon kartalla :)
Tässä taas tärkeimmät, toivottavasti huomenna olis yhtä aurinkoinen ja lämmin päivä kun tänään!
Hansu ja Hemppa 20+6
Meillä vain esikoinen on sairastanut vesirokon. Sai aikanaan sen isältään jolla oli ruusu.
Aluksi hänellä oli vain muutama pieni punainen näppy. Sitten parin päivän sisällä niitä tuli lisää ja muuttuivat myös vesikelloiksi. Kuumetta ei ollut juuri ollenkaan koko taudin aikana. Vain inhottavia kutisevia näppyjä. Eli teillä voi minun diagnoosin mukaan olla vesirokko tai sitten ei. Eiköhän se yön aikana selviä.
Täällä on ollut puhetta vauvan vaatteista. Ostin kirppikseltä haalarin joka on 58-62 cm. Sattui silmiin ja heti iskin kiinni. Nuo pienet koot menevät kuin kuumille kiville. Muistan kun keskimmäisellä oli 68 cm haalari, hän meinäsi hukkua sen sisälle. Muuten aion hankkia kantoliinan ja rintarepun. Mulla on kanga-liina mutta en ole oikein oppinut sitä käyttämään. Äitiyspakkausta emme ota. Meillä on jo niitä kahden pakkauksen verran. Sitten kun tämä lapsi kasvaa vien vauvan vaatteet johonkin keräykseen. Enää en niitä säilö. Samat ajatukset kuin Haikarapolskalla, tämä on viimeinen kerta tätä lajia. Siksi onkin niiiiin ihana kun tunnen nyt vauvan liikkeet ja siksi minäkin olen pistänyt rahaa menemään noihin mammavaatteisiin. Tekisi mieli kesäksi jotkut capri-housut ja tietysti shortsit.
Nyt keittelen kamomilla teet. Sen pitäisi rauhoittaa näin illalla. Voi, kumpa saisin nyt nukuttua....
terv peikkoäet ja turkulainen 17+5
Tyttö katsoo lastenohjelmia joten hyvä hetki käyd lukemassa teidän viestejänne ja kommentoida jotain. Mukavan aktiivinen lista meillä :)
Joku pohti vaunuja, kuten olen jo varmaan kymmenen kertaa kertonut että meille ostin nyt Teutoniat. Mieti siis rauhassa käyttöä ja monelleko lapselle ne aiot hankkia. Uudet, laadukkaat kannattaa kyllä ostaa mielestäni jo kahdellekin lapselle. Vaunu-aika on noin puoli vuotta mutta rattaita tarvitaan sen jälkeen vielä pari-kolme vuotta. Jos pitää paljon tunkea niitä autoon niin sitten Gessleinit ja Teutoniat on pienimmät mitoiltaan. Muutenkaan en kyllä ostaisi jos en tietäisi että mahtuvat autoon. Tarvitseeko raahta rappusia (ratkaisee mielestäni sen pehmeä/kova kantokoppa kysymyksen, sitä pehmeää on kuitenkin helpompi kantaa). Olisikohan se uusin tai edellinen Vauva lehti jossa oli paljon vertailua tämän vuoden malleista.
Mitäs sitten, haalareista oli puhetta. Minä ostin myös jo sellaisen Travallen beigen toppapussin, kokoa 62-68. On niin samantyylinen kuin se äp-pakkauksen että pisti miettimään tarvitseköhan sitä sitten kuitenkaan. Kun sukupuoli selviää laitan vaatteet " jonoon" ja katson mitä on ja mitä tarvitaan ja teen vasta sitten päätöksen. Tiedän saavani taas ison lapsen, viimeksikään ei mikään 56 senttinen mennyt päälle joten niiden hankita on nytkin turhaa. (joo joo, nyt kun näin sanon niin tämä sitten syntyy kuukauden etuajassa 3,5 kiloisena mutta se on sitten sen ajan murhe, mieluummin isoja kuin pieniä. Ei se vauva kuole siihen että hihat on vähän rullalla.) Vaippojakin oli turhaan kokoa 2-4 kiloa, eihän ne meidän amatsonille menneet lainkaan. Onneksi kaveri sai sitten kuukauden päästä pienemmän lapsen ja sain antaa ne niille. Toisella kerralla olen siis monessa suhteessa viisaampi. Aika vähällä se ihan pieni loppujen lopuksi pärjää, meillä tyttö ei ollut mikään puklailija joten vaatteita ei tarvinnut vaihdella monta kertaa päivässä.
Jospa nyt vaihtaisi pyjaman pois päältä ja lähtisi tytön kanssa kauppaan. Espoossa on hienon aurinkoinen ilma. Heräsimme vasta 7.30 joka on meillä ihan luksusta. Nyt olen jo puhaltanut ilmapalloja vappukoristeita varten, huh huh mikä homma.
Lauantaipäivää kaikille!
t: Typykkä ja mukulat
En osaa auttaa diagnoosin tekoon, mutta tuli mieleen toinen juttu. Silloin kun mun esikoinen oli juuri syntynyt, oli tuttavaperheessä vesirokkoa. Ja he välttivät meidän vauvaa, kun kuulemma vastasyntyneelle voi olla tosi vaarallista jos saa vesirokon. Siis muutenhan se ei vaarallinen tauti oo, ja kuulemma helpompaa jos pienenä sairastaa, mutta ihan vastasyntyneelle siinä oli vissiin jotain. Olivat joltain lääkäriltä saaneet ohjeet tulla katsomaan vauvaa vasta sitten, kun tauti ei enää tartuttaisi.
En tiedä, kuinka kauan vauvaa tässä asiassa pidetään vastasyntyneenä, siis että joko sun siskontyttö olis tarpeeksi " iso" kestämään taudin jos sen sattuisi saamaan. Mutta kannattaisi ehkä kysyä jostain, voisikohan vaikka keskussairaalaan soittaa lasten infektio-osastolle tai johonkin.
Toivotaan, ettei teidän kohdalla ole enää oo tarvis vältellä ja pääsette iloisesti ristiäisiin! Halusin vain sanoa kun muistui mieleen tuo juttu.
Tämän hetkistä tilannetta tytöstä en vain tiedä ;) Kun pappa pyysi ja kinusi pimua yökylään eilen illalla ja suostuin sitten viimein.. Painotin kyllä että heti pitää soittaa jos nousee kuume tai tapahtuu muita muutoksia. No kuume ei ainakaan ole vielä noussut, tosin voihan olla että tyttö sairastaa sen vähän lievempänä..
Kirahviinalle kiitos tuosta infosta vastasyntyneestä!! Yritin kyllä olla heti eilen näpy huomattuani viisas ja soitin siskolle kertoakseni tilanteen ja mitä mieltä hän on ristiäisiä ajatellen. Sisko sanoi että sinne vaan, jos suinkin tytön olo sallii! Mutta hommasin jo eilen varmuuden vuoksi tytölle hoitajan ristiäisten ajaksi, jos näyttää siltä ettei voi tulla. Tänään selvinnee mikä tilanne...
Että eiköhän ne ristiäisetkin hoidu :)
Oonkin noussut tänään jo seitsemän jälkeen, kun mies saapui yövuorostaan. Himskatti kun en saanut unta enää sen jälkeen. Mutta sainpahan ihan kiitettävästi sitten siivottua rauhassa :D Imurilla en sentään viitsinyt miestä herättää, mutta kekkasin kaapissa jo kauan lojuneet Sinin kertakäyttö mikrokuituliinat. Jep, hyvä minä, sain pölyt lattioilta ja vielä luuttusinkin. Tiskit on myös pyöritetty ja pyykit.
Pitäis sitä tyttöä lähteä jo hakemaan. Vaikka ne kyllä haluais pitää sen vaikka huomiseen asti tai maanantaihin..! Pakko on kotonakin lapsen olla, sori ;)
Typykkä se tais jotain vinkkejä antaa vauvan hankintoja varten ja kuulosti hyvin tutuilta ajatuksilta. Näin toisen lapsen kohdalla osaa käyttää jotakin maalaisjärkeä apuna, eikä hamstraa mitä sattuu tavaraa nurkkiin pyörimään ;) Ja etenkin tajuaa ettei kaikkea tarvii olla valmiina, vaan voi sitten tilanteiden mukaan hommata, mitä tarvitsee :)
Mutta taidan vaihtaa kotipöksyt jalasta ja ehkä suuntaan ekaksi tuohon kaupoille, jos vaikka ostais ristiäisiin jonkun kivan korun.
Hei dumple ja muutkin
Enpä eilen huomannut tuota keskustelua vesirokosta. Mun tietämyksen perusteella vesirokko on vaarallinen nimenomaan raskaana olevalle, mikäli hän ei ole sairastanut vesirokkoa aiemmin, voi seurata mm. vakava keuhkokuume ja myös sikiölle voi aiheutua vahinkoa. Mikäli raskaana oleva sairastaa vesirokon juuri ennen synnytystä, vastasyntyneelle voi kehittyä hengenvaarallinen tila. Muussa tapauksessa vastasyntynyttä suojaa äidiltä saaatu immuunijärjestelmä sen 3kk. Vesirokkohan tarttuu yleensä jo ennen kun varsinaisia oireita on näkyvillä ja noin viikon verran sen jälkeen kun näppylät ovat jo esillä. Itämisaika on pari viikkoa. Mun kaveri ei ollut sairastanut vesirokkoa lapsena, ja tietysti kun oli raskaana ja viimeisillään perheen lapset sairastuivat ja niinpä äiti " eristettiin" lapsista mahdollisimman pian. Vauva joutui heti synnytyksen jälkeen tehovalvontaan vastasyntyneitten teho-osastolle. Vakavasta asiasta on siis kyse. Toivottavasti teillä on vesirokot sairastettu, niin sinä kuin siskosi. Lisää tietoa löytyy googlaamalla.
Haikarapolska ja masukki 21 + 6
Heti aamusta tuli porhallettua kauppaan, mies ja muksut jäivät vielä nukkumaan. Mä kun luulin että olis kaupassa vähän väkeä mutta eipä ollutkaan, väkeä paljon ja vaan kaks kassaa. Siellä sitten jonotettiin. No, se hyvä puoli on tuossa aamulla kaupassa käynnissä että usein löytää edullista lihaa. Tänäänkin osti monta pakettia grillattavia pakkaseen kun oli -50% (viimeinen myyntipäivä huomenna tai maanantaina).
Lounaaksi tehtiin lohikeittoa, ai että oli hyvää. Illalla tulee kaveripariskunta grillaamaan ja paistetaan muurinpohjalettuja. Vähän se on viileää ulkona mutta kun on kunnolla vaatetta niin eiköhän siellä pärjää.
Vapun ohjelma on vielä ihan auki. Itse menen huomenna tekemään aamuvuoron töihin. Mies menee maanantaina normaalisti töihin ja muksut leikkikouluun, niillä on jotkut vappukemut siellä. Huomenna illalla tulee miehen veli perheineen kyläilemään mutta maanantai ja tiistai on vielä miettimättä. Ehkäpä mennään kasvimaalle laittamaan mansikkamuovia paikoilleen ja perkaamaan vadelmaviljelystä. Harson alla kasvaa jo salaattia ja retiisiä, toivon mukaan ei lunta tule niin selviävät.
Mun tekis ihan hirveästi mieli hankkia vauvalle kaikenlaista :) Pojilta on paljon vaatteita annettu eteenpäin. Osa on tullut takaisin mutta osa varmaan on jäänyt teille tietymättömille. No, se ei mua harmita sillä on kiva ostella noita pieniä vaatteita. Syksyllä piruilinkin kun tänne vihdoin avattiin H&M miehelle että kyllä meidän tarvii tehdä se kolmas lapsi että pääsen shoppaamaan vauvan vaatteita ;) ja kuinkas sitten kävikään. Vähän kävin tuossa jo vaatearsenaalia läpi ja ainakin potkuhousuja tarvitaan, pieniä bodeja ja jos tyttö tulee niin punaista. Villapukua meinasin alkaa kutomaan kun sellaista talvivauva ainakin tarvitsee.
Vaunuista oli puhetta, meillä on teutoniat vuodelta 2001 syksyltä ja ihan ovat hyvässä kunnossa. Nyt olleet meidän molemmilla pojilla ja poikien serkulla ovat parhaillaan lainassa. Niissä on ilmakumipyörät ja pehmeä kantokoppa. Yhdisltelmät siis. Meillä niissä molemmat ovat nukkuneet n. 1.5vuotiaiksi asti joten tilavat ovat. Ja hienosti mahtuvat autoon, meillä on Rellu Laguna farkku ja puolet jää takaluukusta tyhjäksi kun vaunut on laittanut autoon eli koiratkin menee vielä. Uusia vaunuja ei siis ole tarkoitus hankkia. Matkarattaat tarvitaan kyllä, joskus ostin parilla kympillä vanhat gracot mutta ne alkaa olla jo niin lahot että taitavat muuntautua pojille mäkiautoksi ens kesäksi :)
Tulipa tekstiä taas, nyt tarvii mennä laittamaan kuopus unille
minttupipsa rv 20+ jotain
hankittuna ja munkkia jo masussa! Namia!
Olipa kiva lukea haikarapolskan kertomusta omasta ulkonäöstään ja masusta. Mulla on itse asiassa sama fiilis, sillä meidän viimeinen vauva on nyt masussa ja muutenkin ihan hyvä fiilis omasta pallomahasta. Nyt sitten tekstisi luettuani päätin hieman satsata mammavaatteisiin, että saa muillekin esitellä omaa masua ja nauttia olosta vielä viimeisen raskauden ajan. Onneksi yksi tuttu just mainosti myyvänsä mulle mammavaatteitaan, eli suuntaan sinne kotikirpparille...
Kävin tänään Kappahlissa, kun sieltä tuli niitä alelippuja ja lappuja. Mukaan tarttui pari pientä vaatetta vauvelille. Paljon muuta en uutena ostakaan, sillä täällä on nyt keväällä paljon kirppareita, joissa tutut rouvat myyvät nättejä vaatteita. Vauvanvaatteita on yleensä tosi paljon tarjolla. Tilasin myös äidiltäni juuri pienen villahaalarin ensi talveksi. Mulla on syksyksi 56- ja 62-senttiset fleecehaalarit, joten toppahaalari saa sitten olla varmaan 68-senttinen, jos söpö tulee kirpparilla vastaan... Oi ihanaa päästä kirppareille ostelemaan kaikkea tarpeellista ja varsinkin turhaa. Olen ihan mahdoton shoppaaja, kun halvalla saa!
Saas nähdä kuinka saan pidettyä sukupuolen salaisuutena, kun kiertelen kirppareita...
Mukavaa vappua ja laitetaan kaikki masut esiin! Siis tiukkaa paitaa päälle!!! =)
apinaemo 20+6
Voih, olipas meillä tohina aamu.. Lapsilla koulussa tänään sai pukeutua naamiaisasuihin, joten oli vauhtia ja vaarallisia tilanteita.. =)
Onnea sinulle, kuka täyttää 30v. Itsellä tuli viime kesänä tuo maaginen luku täyteen.. Oli kivat pirskeet! =)
Eilen illalla oli taas kummaa huimausta.. Mistä lie johtuu tuo välillä kyläilevä olo..? Alkuraskaudessa sitä ei ollut, mutta nyt ollut välillä.. Viimeksi tuo olo tuli töissä.. Eipä ollut mukavaa ei.. Verenpaineet kuitenkin oli ihan kohdallaan.. Toisaalta olin kyllä taas aika väsynyt, joten liekö ihan vaan uupumusta?
Tänään aamulla sängyssä vielä makoillessa havaitsin, että se on rv 23, tasan.. Siis ihan oikeasti iso hui, kuinka tää aika sitten kuitenkin menee nopeasti! Sitä vaan ajattelee, että on vielä pieni ikuisuus vauvan syntymään ja sitten kuitenkin tuo muutama kuukausi menee hyvin äkkiä.. Varsinkin kun kesällä on niin paljon kaikkea touhuttavaa..
Mutta kaipa se on lähdettävä aloittamaan päivän touhut..