Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~" ~*~" ¨SyysSissien VIIKKO 17 - TO-SU¨" ~*~" ~

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan hyvällä tuulella tänään tai ainakin nyt aamusta, kun tiedän iltapäivällä iskevän ikävämmän asian... Koulupsykologi kertoo tyttärellemme yhden ikävän asian ja se tietää sitä, että täällä on täys hurrikaani iskemässä oven läpi ja kukapa muu kuin minä saan peeaska-alkuryöpyn niskaani, kun kotona olen, mies töissä. No aisaan on varauduttu ja se eletään.

Hyvällä tuulella olen mutamastakin syystä. Ensinnäkin sain yöllä nukuttua, toiseksi sain eilen kunnon " piristysruiskeen" unilääkkeeksi ja kolmanneksi mies toi mulle ennen töihin lähtöään ruusukimpun ja ojentaessaan sanoi vielä et " Parane pian Rakas" Ja soittelipa tuo pisin työiltaa mulle et miten jakselen. ♥ ♥ ♥

Vanhimman tytön kanssa käytiin eilen ihastus-keskustelu. Hän kysyi millä luokalla mä ihastuin ekan kerran ja APUA et oli vaikeeta muistella. Tajusin et siitähän on jo ikuisuus kun olin alaluokilla tai ylipäätään koulussa...VAIKKA nuori olenkin! Samoin puhuttiin sydänsuruista sun muista poikien ikävästi aiheuttamista jutuista... Vai on meitin tyttö ihastunut...poika on vitosella ja neiti kolmannella. Kauhia miten nuorena...

Ai niin, yksi ISO asia miksi olen hyvällä tuulella: Mä maistan ja haistan taas!!!!! Mulla on ma asti ollut maku- ja hajuaisti tipotiessään, siis ihan kokonaan!! En ole haistanut yhtään mitään enkä maistanut. Ihan KAMALAA kun perusaistit tekevät tepposet!!! NYT nautin mustikka-vadelmakeiton mausta tässä...siis oikeasti NAUTIN!!!

Tänään pitäisi hoidella pyykkivuori ja täytyy myöntää, et kun saatiin kuivausrumpu ostettua niin ei kyllä pyykkääminen maistu enää puulta!

Mä hilipasen nyt surffailemaan lisää ja meen keittämään kaffetta!

-PippuriMamma & " MatiasMatilda" 21+5 tai 6

Vierailija
2/43 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas näyttäs olevan pilvisempi päivä... Eilen oli niin ihanan aurinkoinen keli. Lämpöäkin noin 17 astetta. Oli pakko käydä kävelylenkillä, mutta eihän siitä kunnolla nauttinu kun selkä tuli niin kipeäks. Lyhyeks jäi lenkki. Ei paljoa ollut tukivyöstä apua.

Mulla on varmaan ihan tyhmä kysymys, mutta pakko kysyä kun en tiedä eikä oo aikasempia kokemuksia asiasta. Elikkä mun pitäs nyt piakkoin käydä ilmoittaan töissä milloin aloitan äippäloman jne. Sit ens kuun lopussa joskus laitan kelalle hakemuksen meneen neuvolan todistuksen kera. Tarviiko mun töihin viedä mitään papereita ym? Riittääkö vain et ilmoitan asiasta ja hoidan muut kelan kanssa? Mä olen ihan pihalla näiden asioiden kanssa. Ensimmäistähän tässä ootellaan joten eikai mulla mitään kokemusta voi ollakaan.

Omaan napaa kuuluu hyvää. Joka päivä olen tuntenut jonkin verran potkuja. Kyllä se on vaan ihanaa! Kovasti oottelen että liikkeet alkavat oleen voimakkaampia ja niitä on useammin.

Mulla on taas jokin kiukuttelu kausi. kaikki tuntuu muka niin väärältä ja pahalta. Mies lähtee ens kuussa risteilylle luokkansa kanssa. Viimistä kertaa kun ovat yhessä. Mähän en tykkää yhtään asiasta. Siis siinä mielessä et musta tuntuu et mitään kivaa ei tapahu mulle koskaan enkä ite pääse mihinkään. Varsinkin kun kesäks suunnitteilla miehelle valmistujaisjuhlat, kavereiden kesken grillijuhlat, rauhanturvaajien tapaaminen ym. ym. Tuntuu vaan niin ulkopuoliselta kun ite ei voi osallistua kaikkiin näihin täysillä. ja pelkäänkököttäväni puoli kesää yksin...Vaikka tiedän et näin ei tuu käymään. mut mut... Eikä mulla ole yhtään raskaana olevaa ystävää. Musta on tullu aivan kauheen huomionkipeä ihminen. Oikeen pieni vollottava ipana! Tää ei oo yhtään kivaa! Mies ei tee mitään väärin eikä tee mitään koskaan loppuje lopuks jos se mua loukkaa, mut silti mä oon nykyään tällanen. Ei oo kivaa mulle eikä varsinkaan miehelle! Onko kellään muilla samanlaisia kokemuksia? Ei varmaan taidan olla ihan omaa laatuani. Hullu mikä hullu!!!!

Mutta mutta. Jospa sitä pakottas ihtensä kohta siivouspuuhiin.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Uma81 19+6

Jihuu huomena ollaan puolivälissä!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut rakenneultrassa käyneille! Hienoja uutisia oli kaikilla!

Painosta on ollut puhe täällä. Mä juuri kauhistuin, kun kävin kotivaa' alla - painoa oli tullut alkutilanteeseen nähden 7 kg lisää. Perhana, kun on makea maistunut viime aikoina vähän liiankin kanssa. Ollaan miehen kanssa tosi saman pituisia (eroa vain 2 cm) ja mies on semmoinen rasvaton urheilijatyyppi, joten menin jo painossa ukon kilojen yli. Kyllä ketuttaa... Tosin niin kävi viime raskaudessakin. Mies sanoi ihanasti, että älä välitä, teitä on kaksi nostamassa vaa' an lukemia. :)

Nyt moikat, pitää palata paperihommiin. Huoh.

Tuutupii ja Masuli rv 19+2

Vierailija
4/43 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun vihdoin viimein mukaan, kun viikkoja on jo 20+5. Oon kyllä lukenu teidän juttuja ja seuraillu taustalla, mutta on tuossa alla huono kokemus, eli keskenmeno viime kesänä ihan alkuraskaudessa, joten sen takia oon ollu vaan taustailemassa.Nyt siis mukaan.

Oma maha on riemukseni kasvanut, vaikka kehon muuttuminen onkin ollu jonkinlainen ajatuksen paikka. Kaikkihan sen tietää että keho muuttuu raskauden aikana, ja mies on lähinnä täpinöissään, mutta itelle esim. isompien alushousujen osto on kriisin paikka.

Liikkeitäkin tuntuu, joskus ihan naurattaa ääneen, kun on niin kova ralli menossa.Päälle oon tuntenu jo kerran potkun/lyönnin, harmikseni innokas tuleva isä ei ollu sillon lähimaastossa.

Tässä tärkeimmät!Jaksamista kaikille!

Vierailija
5/43 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apinaemolle ensiksi onnittelut hyvistä tuloksista, kylläpä kesti, mutta onneksi uutiset oli hyviä. Nyt vaan sitten nauttimaan loppuraskaudesta. Niin, ja onnea muillekin rakenneultrassa käyneille, kaikilla oli onneksi vain ihania uutisia.

Painosta täällä on ollut paljon puhetta. Mulle on ehkä n. 5 kiloa tullut nyt raskauden myötä, mutta jotenkin suhtaudun vartalon muutoksiiin paljon kriittisemmin kuin eka raskaudessa. Itsestä tuntuu,e ttä joka paikka on levinnyt ja miehellekin koko ajan valitan, että läskiä on tullut joka paikkaan jne. Mies jaksaa vaan ihaillen katsoa masua ja aina muistuttaa, että raskaana kun on niin se vaan on väistämätöntä, että painoa tulee lisää. Ja toteaa, ettei muka muualla näy kun mahassa. En tiedä miksi tää mullekin on jonkunasteinen kriisin paikka, vaikka ekassa raskaudessa kertyneet kilot katosivat kuin itsestään ja tosi nopeasti. Mies on mua vielä kyllä painavampi, mutta jos entiset merkit paikkansa pitää niin menen hänen ohitseen kyllä jossain vaiheessa, sekin on sitten taas yksi tuskan paikka. Ei pitäisi moisista seikoista turhaa huolta kantaa, mutta mutta..

Uma kyseli kelan papereiden täyttämisestä. Meillä ainakin työpaikalla (iso talo, jossa oma osasto henkilöstöasioiden hoitamista varten) toimii niin, että täytän itse kelan papereista muut kohdat paitsi palkkaan liittyvät ja lähetän sitten henkilöstöosastolle, jossa laskevat viimeisen puolen vuoden palkan ja kirjaavat sen lomakkeelle ja lähettävät Kelaan. Muistaakseni lähetin hlöstöosastolle myös sen neuvolasta saadun paperin, jossa todistus raskauden kestosta, se menee vissiin myös Kelaan hlöstöosastolta muiden paperien mukana. Kelassa sitten ilmeisesti katsovat onko tuo puolen vuoden palkka isompi kuin viimeisessä verotuksessa oleva. Itse en siis muistaakseni mitään Kelaan lähetellyt tässä vaiheessa. Nämä siis kahden vuoden takaisia juttuja joita yritin muistella..toivottavasti meni jotenkin näin. Mutta siis, jos teillä joku henkilöasioiden hoitaja töissä on niin kannattaa kysellä sieltä.

Itsellä alkaa selkä väsyä tähän töissä istumiseen. Ei mitään varsinaista kipua missään, mutta sellainen rasituksen tunne on selässä aika paha illalla kun lähes koko päivän on istunut. Pitäisi muistaa lähteä käppäilemään käytäville eikä vaan jököttää paikallaan..

Jondeliini ja pikkuinen 21+5

Vierailija
6/43 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uma81 kyseli noiden lappujen kanssa toimimisesta. Meillä on töissä ihan erikseen lomake sitä äitiyslomaa-vanhempainvapaata varten. Siihen päivämäärät ylös ja se on sillä selvä. Jos haet korotettua äippärahaa, siis jos sulla nykyiset tulot on suuremmat kuin verotuksessa 2005 vahvistetut (20% pitää olla isommat) niin sitten meet niiden lappujen kanssa palkanlaskijalle ja hän laittaa siihen ne summat. Tämän voi tehdä vaikka ihan vasta sitten kun olet lomalle jo jäämässä että saat kaikki tulot mukaan.

Muuten riittää että laitat sen hakemuksen kera raskaustodistuksen menemään Kelalle vaikka heti kun sen saat. Tosin sen verran kandee vissiin venyttää jos haluaa uuden pakkauksen niin laittaa vasta toukokuun lopulla.

Itse joudun noiden kanssa taas säätämään. Olen ollut hoitovapaalla ja tuloja ei ole muuta kuin vuoden 2006 tammi-toukokuulta ja nyt sitten touko ja kesäkuulta. Mutta ne lasketaan sitten 6kk tuloiksi ja saan niiden mukaan. Mä jäin silloin kuopuksesta hoitovapaalle mutta olin puolisen vuotta ja sit n. vuoden töissä ja jäin uudelleen vielä hoitovapaalle. No, pakkausta en ota niin laitan paperit vetämään heti kun saan sen raskaustodistuksen joka onkin sitten jo ens neuvolassa.

Muksintaa tuntuu kovastikin vatsasta, se on kyllä joka kerta yhtä suloista :) Esikoinenkin haluaa välillä iltaisin kokeilla ja juttelee vauvalle.

Työrintamalla alkaa motskari hiipumaan kovaa vauhtia. Päätinkin jo että jään mammikselle niin aikaisin kuin mahdollista eli heinäkuun puolivälissä. Sitä ennen pidän viikon kesäloman. Ja todennäköisesti joudun hakemaan sairaslomaa jo piankin kun ei tuo issias tunnu yhtään rauhoittuvan. Töissä tykkäävät kyttyrää, huomaa että kateellisia ovat. Meillä on monta sinkkua töissä ja ikääkin alkaa olla jo sen verran että taitaa olla kovakin vauvakuume mutta mies puuttuu.

Mutta nyt pistämään pienintä päiväunille

minttupipsa rv 20+2

Vierailija
7/43 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on oikein kunnon kiirus töissä!!

Minzy: Kyllä siellä vartijoissa pisteitä vieläkin lasketaan, mutta nykyisin niitä on kai enemmän(??) Mulla itellä on aikaa jo 5 vuotta kun olin itse siellä.. Mutta syssyllä sitten.

Kiitos vaunuista vastanneille. Ehkä me sit harkitaan niitä ABC vaunuja... HobbyHallissa mekin niitä katseltiin ja kaikki vermeet kuulu mukaan. Ja ulkonäkökin miellytti. Toivotaan et ne Typykällä olleet olis ollu maanantai malli tai jo liikaa käytössä kuluneet.

Toivottavasti ei käy Vilenin Sulosti =)

Uusille tervetuloa mukaan!

Omaan napaan ei uutta, eilen tuntui kyllä peräti 1 potku =) Heh, eikä sit muuta mut siitäkin tuli ilo. Onko muuten ne harjoitussuppareita kun alavatsa yhtäkkiä kovenee tai mites sen nyt sanoisi.. Kestää jonkun hetken ja palautuu normaaliksi.. Kyllä tässä taas on ulalla kun ekaa odotetaan.

Kädet on niin puuduksissa että kohta ei pysty enää vasemmalla kirjoittaan koneella.. Blaah! Mut kun apukeinoja ei ole paitsi leikkaus niin sit kyl kärsin mieluummin. Väsyttää kyl aikalailla kun tähän heräilee öisinkin.

Kivaa torstain jatkoa! Enää 1 päivä ja sit alkaa talviloma!!

Colis ja Joululahja K-P tasan 19 =)

Vierailija
8/43 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on kevät jo niin pitkällä siis! :) Mutta kylmät on kelit että ehkä se on ihan paikallaan tuo nimitys.

Ihan pikaisesti kommentoin noihin vaunumietintöihin. Me ostettiin esikoiselle vuosi sitten liikkeestä ihka uudet brion yhdistelmät. Kun haluttiin muka laatua ja kestävyyttä ja ties mitä. No, ne särkyi kahden kuukauden käytön jälkeen ja tuolloin ajattelin, että taitaa olla täysin onnenkauppaa kuka saa mistäkin merkistä hyvät tai huonot yksilöt. Päätin silloin, että ikinä en enää osta niin kalliita vaunuja vain siksi että ovat " merkkituotteet" . Kun ei siihen voi yhtään luottaa. Varmaan mitkä tahansa halpisvaunut olis kestänyt vähintään yhtä kauan. Haloo, 2kk!!!!!! Eikä liikkeessä suostuttu edes tutkimaan että oliko niissä joku valmistusvirhe kun niin nopeasti hajosivat.

Mutta parempaa onnea meille kaikille vaunukaupoissa tällä kertaa! :)

Vierailija
9/43 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Colatoffee sano siitä Pläskistä, niin tässä on linkki mistä se löytyy suoraan youtubesta:

Piristäkää päivää! :)

Vierailija
10/43 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna töihin tää päivä vielä sairiksella.Kurkku vielä vähän kipeä mutta nokka ei vuoda onneksi jatkuvalla syötöllä.Toisinaan minäkin jo maistan jotakin:)

Pippurimamma:Toivottavasti saat lapsukaisellesi selvitettyä että se mitä on päätetty(psygologi)on lapsesi PARHAAKSI.On toki pienelle vielä hankalaa ymmärtää mutta vanhempana tajuaa kyllä.Pääasia on että kaikki päätökset teette kuitenkin lapsen parhaaksi sillä " muru" on teille rakas ja tärkeä.

Sun miehelläsi on samoja käytöspiirteitä kun munkin:)Eikö olekin ihanaa:)Mulla tuntuu aina pistos omassa sydämmessä kun en vaan jostain syystä osaa ottaa miestäni huomioon sillä tavoin kuin miheni muo muistaa(kukkia,jäde annoksia,ihania iltapaloja,hierontaa ym..)mun parempi puoleni taitaa olla se että en oo mikään nalkuttava akka tai suutu mitenkään helposti.

uma81:tiedän osittain miltä susta juhlimiset tuntuu.Mun tilanne on nyt kuitenkin onneksi aivan eri kuin ed.suhteessa jolloin mies ramppas ties missä kun raskaana.Nyt mies on käyny ulkona 2 kertaa ja ens viikolla olis 1 pakollinen työ juttu.Ei muo haittaa että mies menee mutta välillä tekis kyllä itsekkin mieli nollata pää.

Mä oon aika v" ¤&¤&un kypsä tähän kun olen koko ajan kipeä ja lähestyvä kesä tuo mieleen meidän grillailut yhdessä ja kamujen kanssa,tikka+muut pelit ja pihahommelit jolloin on tullut naukailtua viiniä ja muita kesäjuomia(ei olla hilluttu huppelissa kun lapset on kotona mutta kuitenkin..)OLEN ONNELLINEN että olen raskaana ja se on tärkein asia,pointti on vaan siinä että mullakin on vähän sellainen olo kuin sulla.

nyt mies soitti jatkan kohta........

Vierailija
11/43 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä jatkaa että mullakaan ei ole nyt yhtään raskaana olevaa ystävää.ne jotka hetken odotti samaan aikaan niin ovat synnyttäneet juuri vauvansa.

Aiemmin oli kamuja jotka odotti samaan aikaan.oli kivaa silloin käydä yhdessä kävelelyllä,syömässä....ja jakaa tuntemuksia ihan livenä.

Nyt tuntuu että tää on menny vaan tässä sairastelujen lomassa tämä odotus ja tää on jo puolessa välissä.voi kunpa sitä nyt pysyisi terveenä ja pystyisi paremminkeskittyä tähän odotukseen!

Mitä teillä on vappusuunnitelmissa?

Mun tytöt menee isälleen ja me ei olla tehty suunnitelmia.Lupasivat juuri tänne eteläiseen suomeen vappupäiväksi ihan kivaa ilmaa.jos vaikka sitten vaikka grillailisi ja ulkoilisi.

Aattona vois tehdä myös vaikka jotakin hyvää ruokaa ja olla vaan..

Kaikilla tutuilla tuntuu olevan jo vappusuunnitelmat,illanistujaisia,keikkoja...ym

täytyy katsoa jos sitä vielä jotain kekkaisi.Se nyt on kyllä ihanaa kun ei ole noita heppoja kotona niin olisi vapaa lähtemäänkin vaikka jonnekkin..

Toisaalta muo on aina ärsyttänyt noi pakko juhlat kun aina hirvee miettiminen että mitä tekis kun jotenkin on ollut aina pakkokeksiä jotakin.

Yleensä meillä on ollut kavereita grillailemassa,saunomassa ym..

Nyt on aika kiva ilma.Pitäisköhän mennä kahvinkeittoon ja ulos lukemaan anna ja kodinkuvalehti:)

Mukavaa torstaita kaikille.

rakkausvauva joka on myllertänyt masussa 20 viikkoa ja 6 päivää:))))

Vierailija
12/43 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkausvauvalle. Ei munkaan mies useesti onneks ota alkoholia ym. Tän vuoden aikana on tainnu tehä sitä vain kahdesti. Ilman mua on bilettäny koko yhdessä olon aikana vain noin 4-5 kertaa!! Joten ihana kiitos miehelle, ettei oo näitä bilehileitä, jotka haluavat vain viettää railakasta elämää.Kesä vaan on just sitä grillijuhlien aikaa. Ite olen onnellinen raskaudesta enkä luopuisi olotilasta mistään hinnasta, mutta Olisi vaan kiva kun joskus muutkin ihmiset ymmärtäis sen (ystävät ja tuttavat) Eivätkä aina nähdessä kysyisi että milloin on seuraavat juominki juhlat! Niinkuin yhdessä ei vois muuten viettää aikaa kuin juomalla.

Meillä vappu menee rauhallisissa merkeissä. Viikonloppuna käydään maalla yks yö ja ajateltiin ekaa kertaa tälle keväälle grillailla. Maanantaina sit paistetaan rinkelit ja vietetään vappu rauhassa kotona kaksistaan anteeks kolmistaan ja nautitaan rinkeleistä ja simasta.

Nyt tässä kovasti oottelenkin huomista ja oman kullan paluuta kotiin. Tahtoo aika aina käydä näin loppuviikosta pitkäks ootellessa.

Kiitos muuten vastauksista äippäloman papereiden täyttämisestä. Käyn ens viikolla viimistään töissä ilmoittamassa päivät. Palkanlaskentaan en vie papereita, koska viimisen puolen vuoden aikana ei ole tulot nousseet vaan päinvastoin laskeneet,kun olen ollut kelan sairaspäivärahalla.

Mutta nyt uuden seiskan pariin lukemaan uusimmat juorut. :)

Uma81 19+6

Vierailija
13/43 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma ollu koko päivän!!! ollaan oltu ihan urakalla pihalla ja oon kaivanu vatuille riviä ja karviaisille koloja maahan. Tai lähinnä oon ottanu niiltä kohdin pintamaan pois ja saa ukko kulta jos suostuu, kaivaa kuopat syvemmiksi. Mä rakastan karviaisia ja vattuja, mut ukon mielestä ois paras jos ei ois mitään ylimäärästä pihassa....ja kohta alkaa kukkien istutus kausi ja purkkia ja purnukoita tulee löytymään kaikkialta!!!!!!

Meillä kans esikoinen on kova pussailemaan mahaa ja juttelee sille, lähinnä kertoo olevansa isosisko, mut herttasta silti...tosin lelutkin on ollu valmiina jo kauan et pääsee vauvan kanssa leikkimään....eilen meillä oli kylässä 10 kk tyttö ja neiti oli ihan pettyny kun kaveri ei puhunukkaan eikä leikkiny piilosta, vaikka kuinka ollaan selitetty et vauva ei pitkään aikaan leiki.

Eilen ostettiin toinen vaatekaappi ja laittelinkin illalla vauvan vaatteet jo kaappiin, niin sain ne pois tuolta liinavaatekaapista, kyllä ne näyttää niin kovin pieniltä!!!!

jahas, taas mennään

maitohamsteri 21 + 1 ja kirppu

Vierailija
14/43 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille mukaan, kiva saada aina vaan lisää kirjottajia! Ei sillä että vanhoissakaan vikaa olisi, päin vastoin. :)

PippuriMamma, hienoa että hajuaisti pelaa taas. On se vaan ihmeellistä, että noinkin yksinkertaista asiaa osaa kunnolla arvostaa vasta kun sen on kerran menettänyt. ;) Tsemppiä myös iltapäivän kohtaamisen tyttären kanssa.

Uma81 kyseli niistä papereista työnantajalle. Ootkin saanut jo vastauksia, mutta tässä vielä yksi. Mä annaoin viimeksi sen vuoksi töihin nuo paperit, kun hain äippärahaa viimesen 6 kk:n ajalta, ja toiseksi mun työnantaja makso täyden palkan 3 kuukaudelta. Tuolloin ainakin pitää paperit laittaa, muuten en tiedä. Ja siis samalla lailla kun Jondeliinilläkin, mun työnantaja laittoi paperit Kelaan, en minä itse.

Vapun suunnitelmista kyseli Rakkausvauva. Suunnitelmia ei sen kummemmin ole, ajattelin tehdä simaa ja munkkeja (ekaa kertaa elämässäni, oikeesti!) ja vapunpäivänä varmaan mennään käymään Ulliksella, kun siellä kaverit järjestää joka vuosi piknikin. Aatto vietetään varmaan rauhallisesti joko keskenämme tai ystäväperheen kanssa. Esikoiselle ostetaan vappupallo, se on ainoa varma asia, kaikki muut voi vielä muuttua.

Ja jeejee!!! Täälläkin tuntuu nyt potkuja! On ne vaan ihania, ei voi muuta sanoa.

Huomenna tämä mamma pääsee vapaalle, kun lähden kaverin kanssa vähän tuulettumaan. Käydään teatterissa ja jäädään hotelliin yöksi niin saadaan kerrankin nukuttua kunnolla. Meiltä on tosiaan ehkä noin 17 km keskustaan ja asutaan vielä juna-matkan varrella, mutta ajateltiin että kerrankin nukutaan pitkään ja syödään mahtava aamiainen ihan rauhassa. Mun kaveri on siis myös raskaana ja odottaa toistaan syntyväksi muutaman viikon kuluttua, joten eipä ole hänelläkään lomaa ihan heti tiedossa...

Nyt kahvinkeittoon...

Minzy ja masuvauva 19+3

Vierailija
15/43 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...taitaa pitää tällä kertaa paikkansa meillä kaikilla. Jospa vaikka yhden kuoharilasillisen kohottais. Meillä suunnitelmissa aattona syömistä tuttavaperheen kanssa ja vappupäivänä brunssi/synttärit tutuilla. Päästään ihan kävellen liikkeelle, kun asutaan lähekkäin. Lasten kanssa koristellaan ja paukutellaan ilmapalloja varmaankin.

Meillä kävi äsken kylässä vauva, jolla olisi laskettu aika huomenna! Vauva oli syntynyt reilut kaksi viikkoa etuajassa. Ihan sen näköinen niinkuin olisi syntynyt eilen. IHANA!!! Tuommoinen paketti meilläkin on syksyllä! Jee!

Olen käyttänyt viimeisen vuorokauden tiukasti vauvan vaatteiden läpikäymiseen ja etsinyt netistä käytettynä puuttuvia tavaroita. Lähinnä haluan vielä kantoliinan ja tuplarattaat. Tähän liittyen, minkä kokoisen toppahaalarin meinaatte ostaa syysvauvallenne? Minä lähinnä ajattelin 68-senttistä, paitsi jos on vaikka Reiman malli, 62-senttinen riittänee. Meillä on ollut pieniä 3-kiloisia vauvoja nämä sisarukset.

Colatoffeelle oikein rentouttavaa talvilomaa. Nuo lenkkarit tulevat varmaan tarpeeseen. Me oltiin vasta Amsterdamissa mieheni kanssa ja jalat olivat molemmilla kipeinä! Mies osti reissusta paremmat kävelykengät.

Muille mukavaa perjantaita ja vapun odotusta! Voi että osaa olla mukava olo tuon eilisen tuloksen jälkeen. Tralalaa!!! Positiivisia säteitä kaikille!

apinaemo 20+4

Vierailija
16/43 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..toivottavasti.. Niiin paljon menoa ja melskettä tässä perheessä, ettei piru vie kerkee teidän kuulumisia lukemaan! *mur*

Ja lukemistahan riitti koko viikon kuulumisien parissa ;D

Olipa ihania ja kauan odotettuja uutisia [b]apinaemolla[/b]! Oikein itseltäkin vierähti kivi sydämmeltä, kun niin jännitin mukana. Onneksi olkoon!

Kova puheenaihe on tuntunut olevan kevään vaatetus. Sattuipa sopivasti itsellänikin olemaan pientä päänvaivaa sillä saralla. Kevättakki tosiaan pingottaa, enkä sitä ole pitkään aikaan käyttänytkään, ettei vallan piloille veny (sellaista tyköistuvaa mallia kun on).. Ihan sitten ulkoilutakkia oon käyttänyt. Sinänsä töhin juuri passeli, eli päiväkotiin. Mutta välillä tuntuu et näyttää joltain maajussilta kun käy jossain muualla kuin töissä ;) Muutenkin vaate tilanne aika heikko, kun äitiysvaatteita (mieleisiä) en oo kauheesti löytänyt/ostanut. Ja sit entiset tiukkis farkut ei tod. mene enää reittä pitemmälle! Paitoja saa suht hyvin fiksattua pitkillä topeilla, eli kerrospukeutuminen kunniaan.

[b]Vakuutuksiakin[/b] oli vähän pohdittu. Me ollaan pyydetty tarjous vasta Pohjolasta, kun miehen kaikki vakuutukset on siellä. Esikoiselle ei aikanaan tullut otettuakaan vakuutusta. Saatiin itseasiassa tuolta Pohjolasta ihan hyvä paketti-tarjous, johon ois kuulunut koko perhe+kotivakuutus. Mutta täytyy vielä kysyä muilta yhtiöiltä, hyvää olen kuullut ainakin Veritaksesta ja Tapiolasta..

Se on muuten jännä juttu, kun ennen raskautta sitä aina haaveili just tästä ajasta kun masu jo kasvaa ja olo on hehkeänä. Nyt kun oikeesti elää tavallaan just sitä vaihetta, tuntuu et ei se ookaan niin helppoo sisäistää tätä uutta olemusta. Vähän ahistaakin kai.. Ainakin mulla on jotain sen suuntasia ajatuksia. Onhan sitä toki tyytyväinenkin tähän tilaan, mutta vaatii vähän totutteluakin kohdata uusi minä :P

Oma napa voi ihan hyvin. Vähän on viiltävää kipua alamahassa, kun oikein kovasti touhuaa ja supistelee välillä. Koitan sit ottaa vähän rennommin. Selkäkin kyllä taitaa olla kipeytymässä, taitaa olla aika koetuksella tuolla päiväkodissa. Mutta enää 1kk töitä ja yritän sen pinnistellä loppuun, sit voi hyvällä omalla tunnolla jäädä kesän korvilla kotia. Kuutin liikkeet tuntuu aina vaan voimakkaammin, nyt on mieskin tuntenut omaan käteen ekat jumputukset. Ihan selvä rytmi jo vauvallakin masussa. Huomaa kun päivä pääsee puolenpäivän paremmalle puolelle, jolloin on töissä nukkari-aika, eli itsellä lähinnä lepäilyä, alkaa vauvalla jumpat. Ja aina samaan aikaan, oli töissä tai ei.

4D ultraan varasin just ajan!! Hui jänskättää, oltiin jo ajateltu ettei siihen mennä, kun maksaa niin paljon.. Sit tuli vaan yhtäkkiä mieleen et viikkoja alkaa olla sen verran paljon (rakenneultrausta varten), et on kohta pakko mennä jos on mennäkseen ja niinhän me sit mennään. Aika on vasta toukokuun lopulla 24.pv, viikkoja sitten 23. Hintaa 200e -kelakorvaus n.40e. Vielä väännetään kättä kysytäänkö ollenkaan sukupuolta - vähän tuntuis siltä et pidetään salassa. Kun siihen oli jo tottunut, että se selviää sitten syksyllä. Mut saa nähä miten mieli vielä muuttuu :)

Oli muutama muukin joka oli käyny jo siellä ja rakenneultrauksia oli, hyviä uutisia onneks kaikilta, hyvä juttu!

Juttua piisais vaikka kuinka, mutta pakko nyt laittaa konetta kiinni. Lupasin tytölle et käydään ostaa jotain pientä hyvää ennen salkkareita. Ja mulla ois vielä sunnuntaille ristiäisiin vaateus valitsematta!! :O Mikään normi hame ei mene päälle ja äitiyshameita on tasas 1 ja se ei ehkä oo arpeeks juhlava - eikä siihen oo sopivaa paitaa! APUVA! Kai mä oon vielä lauantai aamuna kiertämässä kaupungissa ristiäisvaatteita...

Moro! Dumle rv 19 tasan

Vierailija
17/43 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma! Tänään viettänyt suht paljon aikaa ulkona ja nyt ilta meni shoppaillessa.. Lapsille kun pitää jatkuvasti ostaa jotain uutta, kasvavat huimaa vauhtia! Esikoiseni on minua 11 cm lyhyempi.. Oli tänään käynyt terkkarilla. Käyttääpä tuo minun vaatteitanikin, housut ovat liian isoja, mutta paidat menee kyllä.. =) Enkä siis minäkään itseäni ihan lyhyeksi katso, 174 cm keertynyt pituutta...

Vappu suunnitelmista on ollut puhetta.. Meillä on täällä paljon lapsia vappuna, kaikki meidän uusioperheen lapsoset. Grillaillaan naapureiden kanssa jne. Toivottavasti on mukava ilma! Ollaan vaan yhdessä ja syödään.. Nautitaan toisistamme!

sitten on ollut tuosta painosta puhetta ja " isosta" olemuksesta.. Olen myös " kärsinyt" tuosta olosta, että tunnen itseni isoksi.. Ja kömpelöksi.. Että hieman turhamaista ja tätä olemusta on toivottu, mutta kyllä tämä vaan muuttaa ihmistä ja kaipaa tavallaan niitä vanhoja mittojaan takaisin, pian.. Siltikin välillä oikein mielellään esittelen upeaa vauvavatsaani.. Joten.. Kovin ailahtelevaa tämä ajattelu. Onneksi en ole asian kanssa yksin.. =) Ehkä sekin, kun kesä tulee ja olisi kiva laittaa sievää vaatetta päälle.. Sitten kun kokeilee jotain, ei se olekaan niin sievä tämän pallon kera.. Mutta muistetaan, ettei tämä ole ikuista ja ihanan palkinnon saamme.. =)

Mun piti kommentoida vielä jotain, mutta ajatus karkasi..

Jatkan taas myöhemmin..

Piiu ja 007 22+6

18/43 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nauratti toi Kirahviinan laittama linkki! =)

Juttua on ollut vapunvietosta, Kelan papereista, raskaana olevista kavereista, entisten muotojen kaipaamisesta, miesten juhlimisesta...

Vappuna ollaan kotona. Ois ihana grillata (mä voisin syödä grilliruokaa joka päivä! =), mut pitäis hommata grilli tai korjata pihalla oleva (entisten asukkaiden rakentama) tai mennä jommankumman vanhemmille grillaamaan. Me vähän mietittiin, et ois tehnyt tortilloja. Mä en edes muista milloin oon viimeksi syönyt niitä, nam! Meillähän on juhlaa kerrakseen viikonloppuna, kun vietetään miehen kanssa yhteiset 30v. pippalot ja porukkaa lappaa kahtena päivänä. On siinä meidän poitsu ihmeissään eikä takuulla nuku päiväunia! Mulla siis tulee virallisesti huomenna 30v. mittariin! Jee, jee! Mies jo ehti täyttää. Kummasti vaan vuodet vierii...

Kelan papereista. En muista yhtään, miten menettelin. Onneksi muut täällä muisti. Eikös se tullut uusi laki voimaan joskus 1,5v. sitten, että jos edellisen lapsen ja tämän tulevan lapsen ikäero on alle 3v., niin tulot voidaan laskea samoin kuin edellisestä lapsesta, ellei välttämättä halua, että lasketaan puolen vuoden tulot. Näin muistelisin. Muuten tulot romahtais mulla hirmuisesti, kun oon tehnyt silloin tällöin keikkaa ja esikoista odottaessa tein täydet listat kolmivuorotyötä.

Sitten oli raskaana olevista kavereista. Mulla yksi kaveri teki pari viikkoa sitten plussatestin eikä tiedä, milloin raskaus sai alkunsa. Parin viikon päästä meneekin sit varhaisultraan selvittämään laskettua aikaa. Kovin pitkällä hän ei kuitenkaan ole. Esikoinen heillä on vasta 6kk. Toinen kaveri on elokuusta asti yrittänyt saada miehensä kanssa toista lasta alulle. Esikoinen heillä tärppäsi tokasta kierrosta. Mä odottelen kovasti vauvauutisia sieltäpäin, kun tiedän kaverillani olevan kovan vauvakuumeen.

Mulla on kans vähän samaa ristiriitaa kuin joillakin muillakin tuntuu olevan, et samalla toivois mahtuvansa suht hoikkana lempivaatteisiinsa ja toisaalta taas esittelee ylpeänä isoa masuaan. Mulla on kans toi käytössä oleva takki sellaista enemmän mun äidin tyylistä (ei millään pahalla, mut äiti jää syksyllä eläkkeelle!).

Vielä oli miesten juhlimisesta. Mun mies on kaksi kertaa käynyt juhlimassa mun raskauden aikana. Kerran oli kaverin synttärit ja toisella kerralla kävi työkaverin bändiä katsomassa bändikisassa. Itse en kaipaa juomista enkä ravintoloita lainkaan. Tanssimisesta kyllä tykkään, mutta sitä voi kotonakin tehdä. Esikoisen synnyttyä on tullut kaksi kertaa juotua, kun ei vaan enää huvita. Eikä jaksa sitä känniörvellystä ravintoloissa selvinpäin katsoa. Muutenkin siideri on ainoo mikä maistuu. Kalkkis mikä kalkkis! =) Mies kyllä juo joskus kotona kaljan tai pari, mut eipä tuo haittaa, kun ei näytä käytökseen vaikuttavan.

Mulla on muutaman päivän tuntuneet liikkeet päivittäin ja mieskin on kaksi kertaa tuntenut. Yleensä kun istuu koneella (paitsi nyt kun mä oon tässä, äsken kävi tossa just pyörähtämässä, vissiin vieroitusoireita =), niin ei sitten heti kerkee tunnustelemaan, kun on just joku juttu kesken... Eipä tuo vauva odottele!

Piti vaan pikasesti jotain kirjottaa, mut tulikin pitkä juttu!

Mukavaa viikonloppua ja hauskaa vappua kaikille!

Edea+Pikkis 21+2

Vierailija
19/43 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni näyttää pohtivan omaa muuttuvaa olemustaan. Huomaan itsekin sitä välillä miettiväni (manaavani). Ihan hölmöä, esikoisesta en muista tällaista lainkaan ja nyt vielä tiedän ettei painoa tule todennäköisesti paljoa ja kaikki lähtee pois tosi nopeasti. Tytöstä olin omassa painoluokassani jo seuraavalla viikolla, hi hii muttei siitä kukaan kirjoittanut mitään seiskaan tai muuhun juorulehteen- en katsokaas ole mikään missi tai muu julkisuuden henkilö :) Tai eihän ne mitat omiksi palaa, makkaroita jäi vyötärölle ja takapuolikin taisi levitä. Aivoista sitten varmaan oli ne kaikki kilot pois, juu ja korvien takaa..

Suurimman osan ajasta tunnen oloni kyllä aika " hehkeäksi" , minulla on paljon äitiysvaatteita joten ei tarvitse aina samat kuteet päällä notkua töissä. Tällä viikolla vaan suututti yhtenä aamuna yhden raskaana olevan kanssasisaren puolesta kun metrossa sen mies sanoi kovaan ääneen että katsos nyt ei kaikkien tarvitse näyttää norsulta ollessaan raskaana. Ne ihmiset oli kyllä jotain vähempi osaisia kansalaisia eikä se nainen nyt niin kovin hyvältä näyttänyt mutta so what. Tarkoitti ilmeisesti että minä näytän paremmalta, mutta come on - se nainen oli varmaan viikolla 35 ja turvoksissa ja minä en vielä puolessa välissäkään. Teki oikeasti mieli tempaista sitä miestä pitkin näköä heti aamu tuimaan. Eli imartelu olisi kyllä sallittua mutta mieluummin omalta mieheltä tai sitten edes joltain hyvännäköiseltä " bisnessmieheltä" :)

Mies ja tyttö tulivat vihdoin eilen kotiin, ihan hirveä ikävä ehtikin tulla molempia. Mies tosin lähti nyt heti aamusta takaisin maalle ja tulee vasta maanantaina mutta tyttö sentään jäi kanssani jo tänne. Kovasti istui äidin sylissä illaln ja aamulla alkoi itkeä heti kun sanoin että minun täytyy lähteä bussiin. Ei pieni mieli ymmärrä että nyt tulen hakemaan tänään hoidosta eikä erossa tarvitse olla montaa päivää. Illalla on tiedossa 3 vee lastenkutsut, mitenköhän jaksaisi kuunnella sitä mölyä koko sen pari tuntia.

Tietääkö kukaan muuten miten pitkä itämisaika on noroviruksella ja jollain kurkunpääntulehduksella? Olimme tytön kanssa vanhempieni luona sunnuntaina aamusta ja nyt kuulin että äiti on sairastunut noihin. Mietin tässä että iskeeköhän se meihin, meikäläisen tuuria olisi kun nyt ei saa mitään lääkettäkään oikein ottaa :(

Vitamiinia siis kurkkuun ja kahvia päälle, pää-asia on että viikonloppu koittaa ja tyttö on kotona.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

T: Typykkä ja Hermis jo 20.viikolla menossa sekä isosisko 3 vee

Vierailija
20/43 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edealle ihan ensiksi onnea pyöreistä vuosista! Ja hauskoja juhlia! Itsellä tuo etappi tuli täyteen kohta jo kaksi vuotta sitten, hui..

Niin, ehkä on tuo ikä tehnyt tehtävänsä kun ei tuo juhliminen enää kovin paljon kiinnosta. Joskus on tietty kiva kaveripiirissä laittaa hyvää ruokaa ja nauttia viinistä, siideristä ja hyvästä seurasta, mutta varsinaisesti baarissa juhlimassa on tullut käytyä tosi harvoin. Olisko kerran, pari esikoisen jälkeen ja silloinkin on aina miettinyt, että mitä ihmettä mä täällä teen. Mieskin on kummasti rauhoittunut ja nyt mun raskauden aikana on tainnut kerran jossain käydä. Tähän mennessä raskautta ei ole tehnyt edes mieli mitään juoda, mutta voipi olla, että kun kesä ja grillailut alkaa niin siideriä ja punkkua tekisi kovastikin mieli.

Vappu ollaan ihan vaan kotosalla. Maanantai on kuitenkin normaali työ-ja lapsella hoitopäivä niin ei jaksettu lähteä muutaman kymmemen km:n päähän kavereille kylään, vaikka pyysivätkin. Osasyynä sekin, että meidän poju olisi siinä seurassa ainut lapsi ja jotenkin tuollaiset illanvietot lapsen kanssa ei vaan enää ole meidän juttu.

Meidän lähikaveripiirissä -vaikka yli kolmekymppisiä ollaankin - ei muilla vielä ole lapsia. Kaikki tekee uraa, matkustelee, nauttii itsenäisyydestä..Paras ystäväpariskunta tosin on yrittänyt esikoista viime syyskuusta, mutta ei ole tärpännyt. Sydämestäni kyllä toivoisin heille sitä plussaa. Ja jotenkin pahalta tuntui kertoa, että meille tulee jo toinen, ja sai alkunsa lyhyemmällä yrityksellä kuin heillä. Tottakai sydämestään toivottivat onnea jne, mutta ihan varmasti tuntuu silti heistä pahalta. Niin, eli vähän on tylsää siinä mielessä kun parhaiden kaverien perhetilanne on ihan eri kun meillä, kuviot on siis ihan eri ja siitä syystä ollaankin nyt varmaan harvemmin isommalla porukalla nähty. Onneksi on tullut sitten esikoisen myötä uusia lapsiperhe-kavereita, äitiyslomalla ollessa varsinkin oli tosi tärkeää, että oli vaunuilu- ja päiväkahvitteluseuraa muista saman henkisistä.

Olikohan siinä taas kaikki..masussa myllerrys jatkuu. Ja ihanaa, viime yön nukuin tosi hyvin, kertaakaan ei tarvinnut edes vessaan lähteä, eka kerta moneen kuukauteen..

Jondeliini ja pikkuinen 21+6