Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työvoimatoimistot eivät ehdi valvoa neljän haetun työn kriteeriä!

Vierailija
10.01.2026 |

Eli viikossa pitäisi hakea 4 työtä, mutta työvoimatoimistot eivät ehdi tätä valvoa.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jäämässä kesällä työttömäksi, enkä aio hakea yhtäkään työpaikkaa. Olen oikeutettu vain työmarkkinatukeen, joten eipä viranomaisilla ole oikein mitään, millä kiristää.

Vapautuvan ajan aion käyttää liikuntaharrastukseen ha erityisesti kuntosalin käyntikertojen lisäämiseen.

Tarkistappa uudelleen luulosi. Nimittäin työnhakijan jo ensimmäisestä laiminlyönnistä voidaan tukea pienentää. Ja jos luulet saavasi paikattua toimeentulo/yleistuella, siitäkin voidaan vielä nipistää samaisen laiminlyönnin vuoksi. 

Vierailija
42/56 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuukaudessa. Koskee siis työttömiä ja palveluissa olevia, eli  400000 henkeä. Tekee 1,6 miljoonaa työhakemusta, jotka virkailijoiden tulisi tarkistaa. Nyt hallitus päätti lisätä työnteon kannustimia ja määräsi myös osa-aikatyötä tekevät sekä opiskelijat ja osa-aikaeläkkeellä olevien hakemaan myös 4 paikkaa kuukaudessa. Osa-aikatyötä tekee Suomessa 500000 ihmistä.

Hallitus lupasi keventää byrokrtaiaa ja poistaa elämää haittaavia normeja. Nyt sama hallitus on luonut miljoonan ihmisen pakkohakukarusellin, jota valvomaan ja kontroilloimaan tarvitaan tuhansia työntekijköitä, tekoälyä ja Kela-etsiviä. Kukaan ei missään vaiheessa ole kyseenalaistanut tällaisen toiminnan mielekkyyttä tai hyötyä yhteiskunnalle- yksilöstä puhumattakaan.

Velvollisuus hakea 4 työpaikkaa kuussa ei ole mitään pakkohakua

On se, sillä 2 kk päästä tukea leikataan jos ei työllisty johonkin niistä orpon 100000 työpaikkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuukaudessa. Koskee siis työttömiä ja palveluissa olevia, eli  400000 henkeä. Tekee 1,6 miljoonaa työhakemusta, jotka virkailijoiden tulisi tarkistaa. Nyt hallitus päätti lisätä työnteon kannustimia ja määräsi myös osa-aikatyötä tekevät sekä opiskelijat ja osa-aikaeläkkeellä olevien hakemaan myös 4 paikkaa kuukaudessa. Osa-aikatyötä tekee Suomessa 500000 ihmistä.

Hallitus lupasi keventää byrokrtaiaa ja poistaa elämää haittaavia normeja. Nyt sama hallitus on luonut miljoonan ihmisen pakkohakukarusellin, jota valvomaan ja kontroilloimaan tarvitaan tuhansia työntekijköitä, tekoälyä ja Kela-etsiviä. Kukaan ei missään vaiheessa ole kyseenalaistanut tällaisen toiminnan mielekkyyttä tai hyötyä yhteiskunnalle- yksilöstä puhumattakaan.

Velv

TÖITÄ EI OLE. MIKSI PAKKOHAKU, KUN SE EI HYÖDYTÄ YHTÄÄN KETÄÄN????

Vierailija
44/56 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jäämässä kesällä työttömäksi, enkä aio hakea yhtäkään työpaikkaa. Olen oikeutettu vain työmarkkinatukeen, joten eipä viranomaisilla ole oikein mitään, millä kiristää.

Vapautuvan ajan aion käyttää liikuntaharrastukseen ha erityisesti kuntosalin käyntikertojen lisäämiseen.

Olet TÄYDELLINEN ESIMERKKI, miksi näitä tukia on leikattava ja rajusti. 

Ai, miten niin? Akateeminen, atleettinen kolmen lapsen äiti. Takana reilu 11 vuotta työuraa. 

Jos en kelpaa töihin, annan sitten olla ja urheilen. Aloitan jonkin uuden kielen opiskelun. Anon takaisin jatko-opinto-oikeuteni Hgin yliopistoon ja jatkan kesken jäänyttä väitöskirjaani.

Jäätyäni työttömäksi tulen äänestämään tasaveron puolesta.

Vierailija
45/56 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä niitä edes valvomaan. Harvoihin työpaikkoihin tulee jo nyt satoja hakemuksia. 

Vierailija
46/56 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkistappa uudelleen luulosi. Nimittäin työnhakijan jo ensimmäisestä laiminlyönnistä voidaan tukea pienentää. Ja jos luulet saavasi paikattua toimeentulo/yleistuella, siitäkin voidaan vielä nipistää samaisen laiminlyönnin vuoksi. 

Juu. Ensimmäisestä laiminlyönnistä tulee 7 päivän karenssi ja toisesta ns. Ikuisuuskarenssi, josta ei pääse eroon muulla kuin työnteolla tai työllistymispalveluun osallistumisella. Karenssin ajalta ei saa työmarkkinatukea ja toimeentulotuen perusosaa alennetaan. 

Vierailija
47/56 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mtta palkatkaa mut kyttäämään! Aletaan kaikki kytätä toisiamme!

Vierailija
48/56 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En luule mitään. Asun velattomassa omistusasunnossa Helsingissä. Kesämökki ja sijoitusasunto löytyy., niistä ei velkaa. Puoliso töissä. Sai juuri perintöä sen verran, että niistä joutuu pulittamaan perintöveroa 90 000€. Kyllä niillä rahoilla jo muutaman te-virkailijan työllistää vuodeksi.

Vierailija
49/56 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Ensimmäisestä laiminlyönnistä tulee 7 päivän karenssi ja toisesta ns. Ikuisuuskarenssi, josta ei pääse eroon muulla kuin työnteolla tai työllistymispalveluun osallistumisella. Karenssin ajalta ei saa työmarkkinatukea ja toimeentulotuen per

Kuten jo mainittua, en ole varallisuuteni takia oikeutettu mihinkään asumis- tai toimeentulokiin.

Vierailija
50/56 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin työtön ja seurasin aktiivisesti avoinna olevia työpaikkoja ja hain aina kun oli työ josta kuvittelin että voisin selvitä sen tekemisestä. Välillä hakemuksia oli 1/kk ja välillä 6/kk.

Sitten tuli pakko hakea 4/kk. Minulta loppui motivaatio seurata tarkkaan tarjolla olevia paikkoja. Teen 4 hakemusta ja osa sellaisiin joista tiedän että en osaisi tehdä.  Ihan sama mitä kunhan nyt haen että täytän velvollisuuden.

Yllättäen pakkohaku tärppäsi ja pääsin töihin. Harmi vain että minulla ei ole koulutusta eikä kokemusta kyisestä työstä. Mutta ei kai se teitä haittaa että opetan teidän lapsianne koulussa pakkohaun seurauksena. Toki koetan tehdä parhaani mutta tiedän että en osaa tätä työtä. Mutta palkka juoksee jne. Eli hyvä juttu kai.

Oppilaat saattaa kyllä valittaa teille surkeasta opettajasta, anteeksi. Ja harmi että osa teidän lapsista hakee niillä tiedoilla ja niillä numeroilla seuraavaan kouluun jotka minä heille annan.  Voi olla että oikea opettaja osaisi opettaa heitä montakertaa paremmin. Ja he pääsisivät sitten sinne kouluun mistä haaveilevat.  No koettakaa te kotona opettaa niitä oppilaita jotka valittavat että opettaja ei osaa opettaa koulussa. Ja olkaa iloisia että pakkohaku toimii!

Vierailija
51/56 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuki ei ole vastikkeellista mutta yleistuki taitaa olla. Toukokuussa jo voimaan. Aina voi valita hakeeko töitä vai ei. Yleistukea ei heru ilman työn hakemista. Kela pakottaa työnhakijaksi. Kaikki muuttuu todella paljon hankalammaksi vapaaehtoisesti työttömälle.

Vierailija
52/56 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Ensimmäisestä laiminlyönnistä tulee 7 päivän karenssi ja toisesta ns. Ikuisuuskarenssi, josta ei pääse eroon muulla kuin työnteolla tai työllistymispalveluun osallistumisella. Karenssin ajalta ei saa työmarkkinatukea ja toimeentulotuen per

Ei, vaan ensimmäisestä laiminlyönnistä tulee pelkkä muistutus. Jos jatkat laiminlöyntejä, alkavat sanktiot. 

Vierailija
53/56 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pystyvät kiristämään.Hallitus on keksinyt uuden lain.Joten ole tarkkana että noudatat sitä koska jo yhdestä rikkeestä tulee 7 päivän karenssi.

Vierailija
54/56 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa työnhakijalle asetetaan karenssi jo heti ensimmäisestä laiminlyönnistä. Karensseja koskeva tiukennus tulee voimaan 1.3.2026. 

Vierailija
55/56 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pystyvät kiristämään.Hallitus on keksinyt uuden lain.Joten ole tarkkana että noudatat sitä koska jo yhdestä rikkeestä tulee 7 päivän karenssi.

Mitä sitten? Vuokratulot juoksee silti.

Vierailija
56/56 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan ensimmäisestä laiminlyönnistä tulee pelkkä muistutus. Jos jatkat laiminlöyntejä, alkavat sanktiot. 

Muuttuu 1.3.2026. Ei enää tule muistutusta vaan suoraan 7 päivän karenssi. Samalla myös työnhaku katkeaa. Eikä tuohon ole kovin pitkä aika valmistautua. Laki muuttui!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi