Kerro tähän mitä aiot tehdä tänään
Mä heräsin vähän ennen yhdeksää, mies oli laittanut uuniin tulet, join kahvit ja söin pari leipää, joiden päällä oli kananmunia. Sitten lakaisin ja siivosin vähän, tulin lehteä lukemaan ja palstalle kirjoittamaan tätä.
Päivällä teen kirjallisia töitä ja laitan lounasta, papaijasalaattia alkuruuaksi, japanilaista munakoisoa, tahmariisiä ja tofua. Samaa syömme huomenna myös, koska sitä jää tähteeksi. Jossain vaiheessa teen päivän jumpan, 30-40 min.
Illalla on vuorossa kellarin siivousta, se imuroidaan teollisuusimurilla ja asetellaan viinipullot uudelleen paikoilleen. Viimeiseksi menemme saunaan.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Kissa herätti klo 7 ja käpertyi sitten nukkumaan, kun sai minut hereille. Lakanat pyykkiin, mies laittanut aamiaisen valmiiksi ja meillä on mukava tapa jutella aamiaispöydässä viikonloppuisin kiireettä. Nyt meitä kiinnosti Dickerin uusin teos, Grönlannin tilanne ja kuka hakee anopille hänen toivomansa lahjan. Toinen kissoistamme pomppasi tuolille viereeni vaatimaan herkkunsa. Sitten mies syventyy uutisiin rauhassa ja minä kirjoitin pitkän viestin ystävälleni Ranskaan pohdiskellen vanhemman naisen asemaa yhteiskunnassamme.
Käyn kävelyllä. Valmistamme yhdessä lampaankaretta ja höyrytämme vihanneksi sen kanssa sekä valmistamme hyvän kastikkeen niiden kaveriksi. Ei viiniä, koska ajattelen diabeetikkona sisäelimiäni ja haluan maksan pysyvän kunnossa.
Ei mitään suorittamista. Se on tylsää. Mieluummin jutellaan ja pohdiskellaan yhteisellä vapaa-ajallamme. Arkena ehtii puunaamaan kotia.
Hyvää viikonloppua kaikille!
Mitä juttelitte Dickerin uusimmasta teoksesta, jos saa olla utelias :) Ap
Vierailija kirjoitti:
Lämmitin jo uunit, kolme kappaletta. Keittiön hellassa on vielä tulet ja pitää ollakin, jotta lämpö pysyy. Kohta lähdetään lumitöihin ja sen jälkeen lasten leikkimaahan. Iltapäivällä tai alkuillasta uusi lämmityskierros ja lopuksi sauna. Pari lasia viiniä ja villasukkien neulomista.
Vanha talo, jossa eristeet jo vajuneet? Meillä tehtiin just viime kesänä eristeiden parannusta ja lämpö pysyy. Mutta vielä olisi sama edessä kesähuvilalla, ettei tarvitsisi syksyllä niin paljon lämmittää. Teettekö itse puut vai ostatteko? Me teemme kaikki itse omasta metsästä, hyvää kuntoilua. Itse asiassa mies on tälläkin hetkellä puita metsästä hakemassa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa päivästä kuluu seuraamalla talviurheilua telkusta.
Mitäs urheilua siellä on? Onko suomalaisilla mahkut menestyä? Me varmaan katsomme jalkapalloa tänään jos ei kaikkia otteluja peruta lumen ja myrskyn takia. Sen unohdinkin aloituksessa mainita. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiton puuhellalle hernekeittoa tulemaan ja toiseen kattilaan porkkanoita. Porkkanoista teen hunajaporkkanoita lounaalle. Hernaria syödään sitten illemmalla. Loput porkkanat vien eläimille samalla kun haen puita. Tarkoitus on myös siivota jääkaappi. Siellä on vanhentuneita hilloja ja sen sellaista.
Mitä eläimiä sulla on? Mulla ei enää ole mitään paitsi koira, ennen oli mm. kaksi hevosta. Välillä kaipaan eläinten kanssa touhuamista, toisaalta kiva kun pääsee vapaasti menemään. Eläimiä mulla oli melkein 30 vuotta. Ap
Metsäkauriita ja rusakoita vaan.
Eikö pelota, että ruuantähteet houkuttelevat myös rottia? Mä kammoksun niitä syvästi, kun on ollut niin paljon "kohtaamisia" äkkirynnäköllä tallissa. Kun nostat kanien koppia, sieltä hyppääkin rotta! IIIIIIIKKKKK. Ainoa mikä pitää ne loitolla on kunnollinen kissapartio navettakissoja. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jämähdin tähän palstalle aamukahvin jälkeen mutta tarkoituksena olisi saada päivävaatteet päälle ja sitten tekisin taideprojektiani vähän eteenpäin. Ruoaksi mietin RESQ kiinalaista jos jaksaisi lähteä hakemaan, katsotaan nyt.
Millaisia taideprojekteja sulla on työn alla? Ap
Vierailija kirjoitti:
Sukututkimusta
Wau, kiinnostavaa. Oletko saanut mielenkiintoisia ja yllättäviä asioita tietoosi? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämmitin jo uunit, kolme kappaletta. Keittiön hellassa on vielä tulet ja pitää ollakin, jotta lämpö pysyy. Kohta lähdetään lumitöihin ja sen jälkeen lasten leikkimaahan. Iltapäivällä tai alkuillasta uusi lämmityskierros ja lopuksi sauna. Pari lasia viiniä ja villasukkien neulomista.
Vanha talo, jossa eristeet jo vajuneet? Meillä tehtiin just viime kesänä eristeiden parannusta ja lämpö pysyy. Mutta vielä olisi sama edessä kesähuvilalla, ettei tarvitsisi syksyllä niin paljon lämmittää. Teettekö itse puut vai ostatteko? Me teemme kaikki itse omasta metsästä, hyvää kuntoilua. Itse asiassa mies on tälläkin hetkellä puita metsästä hakemassa. Ap
Vanha talo ja nurkat vetää. Saa vetääkin, että ilma vaihtuu. Tämä on oikeastaan kakkosasunto, vanha mummolani. Tai eräänlainen huvila.
Puut tuosta viereisestä metsästä itse tehden. Sitäkin tehdään koko perheen voimin. Ja viedään täältä kaupungin omakotitaloon sauna- ja takkapuut.
Kohta nukkumaan. Yöksi 11h yövuoroon. 400e netto la-su vuoro, jossa päivystysluontoisesti sohvalla safkaa ja netflixiä.
- soteyökkö
Huomenna lähdössä Suomeen. Tänään siivotaan puolet talosta ja huomenna loput. Kaapit on täytetty seuraavaa reissua varten.
Päivästä on tulossa upea, yli 10 astetta luvattu lämpöä joten ulkoillaankin varmaan.
Illalla mennään syömään ulos viimeisen kerran tällä erää.
Lepään, syön hyvin, käyn koiran kanssa lenkillä ja menen illalla salille.
Vierailija kirjoitti:
En tee mitään.
Tää on minunkin suunnitelmani.
Hyvät massit soteyökölle!
Itse olen heränny 10 maissa, aloitin Netflixistä His&hers sarjan, vaikuttaa hyvälle. Join kahvit ja söin avokadotomaattiruisleivän koska yritän ruokavaliostani tehdä terveellisempää. Normaalisti olisi kinkkua ja juustoa.. Kohta koiran kanssa lenkille. Loppu päivä aika auki, pitänee pestä vessat ja jos nuoriso innostuisi pelaamaan kanssani Monopolia... Mies reissussa, piti tulle tänään kotiin mutta ilmoitti jäävänsäkin vielä huomiselle. Poltan varmaan takkaa päivällä ja illalla saunaa ehkä. Ei viiniä tänään, koska on tipaton tammikuu.
Koira herätti 8.20. En ikinä nuku näin pitkään, joten sillä oli kupla otsassa. Äkkiä ulkovaatetta päälle ja koira ulos. Sitten molempien aamupalat. Auton laitoin tolppaan lämmitykseen, että pääsen kohta kauppaan. Vein roskat samalla.Teen itelleni vielä salaatin ja syön ennen lähtöä ja käytän koiran ulkona. Kun saan kauppareissun hoidettua teen kirjallisia töitä ja sen jälkeen katon telkkaria.
Vierailija kirjoitti:
Huomenna lähdössä Suomeen. Tänään siivotaan puolet talosta ja huomenna loput. Kaapit on täytetty seuraavaa reissua varten.
Päivästä on tulossa upea, yli 10 astetta luvattu lämpöä joten ulkoillaankin varmaan.
Mitä tarkoittaa kaapit on täytetty seuraavaa reissua varten? Haluatko kertoa mistä maasta tulette tai mantereelta? Ap
Nousin 11:n jälkeen, luin Hesarin, söin pari hedelmää. Lähden iltapäivällä yhteen taidenäyttelyyn jos viitsin, sitten ruokakauppaan. Katson illalla kevyitä sarjoja Teemalta ja mussutan herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa kaapit on täytetty seuraavaa reissua varten? Haluatko kertoa mistä maasta tulette tai mantereelta? Ap
Etelä-Euroopasta.
Jätän aina ruokaa ja aamiaistarpeet pakkaseen/jääkaappiin/kaappiin kun olemme tulossa iltakoneella takaisin. Saadaan sitten nopeasti syötävää eikä tarvitse kauppaan lähteä ennen aamiaista.
Aion harrastaa liikuntaa, mm. käydä ulkona kävelyllä. Aion tehdä ruokaa, todennäköisesti spagetti bolognesea. Aion katsoa Kylmä kausi -sarjan viimeisen jakson ja syödä suklaajäätelöä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Päivä on jo puolessa enkä ole vielä ehtinyt tehdä kirjallisia töitä ollenkaan, kun tuli ylimääräistä ohjelmaa. Ja olen kokannut tunnin, mutta japanilaisessa ruuassa on se hyvä puoli, että sitä tulee aina iso satsi, josta riittää useammallekin päivälle erilaisia pikkuruokia. Nyt on tofua ja sieniä, pikkelöityä kurkkua ja lempparini eli kevyesti ruskistettua munakoisoa jota on haudutettu kattilassa herkullisessa seoksessa. Kamala nälkä. Ap