Maksaahan Jari Saario itse pelastusoperaationsa?
Toivon todellakin, että hän selviää ehjin nahoin ja mielin.
Mutta toivon myös, että minkään maan veronmaksajat eivät joudu maksamaan äärimmäisen kallista (ja vaarallista) pelastusoperaatiota.
Miksi? No hän ei ole mitenkään vahingossa joutunut merihätään tyhmästi yksin keskellä valtamerta vaan hän on tietoisesti itse sinne itsensä järjestänyt. Hänen soutelunsa on jonninjoutavaa huomionhakua, omalla hengellä leikkimistä. Lapsikin ymmärtää, että riskit on valtavat. On itse kovalla vaivalla jörjestänyt itsensä paikalle, ei ole mitenkään joutunut vahingossa sinne.
Eri asia jos olisi vaikka tekemässä jotain huipputärkeää tutkimusta, olisi siis töissä eikä vain seikkailemassa. Pelastajat ovat nyt sidottuina tuollaiseen älyttömään sijaintiin ja poissa sieltä missä onnettomuuksia sattuu oikeassa elämässä, pelastajat joutuvat myös itse vaaraan.
Toivottavasti pelastustoiminnan kustannukset on sisällytetty alkuperäiseen rahoitussuunnitelmaan, jonkinlaiseen vakuutukseen.
Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin mutta kustannukset sille, joka ne on aiheuttanut älyttömillä hankkeillaan.
Kommentit (765)
Miksi tuo jätkä on Suomen ykkösuutinen? En todellakaan tajua.
Enemmän pitäisi puhua siitä vanhuksesta, jonka elämä loppui kuristumiseen hoivakodissa. Siinä kun on nyky-Suomen koko kuva.
Vierailija kirjoitti:
Miksi muut maksaisivat turhamainen seikkailijan kulut?
No ilomielin osallistun vaikka kyseisen Saarion pelastus kuluihin, mutta en haluaisi mitenkään kustantaa kenenkään alkoholistien enkä narkkareiden terveys/hoito/hyysäämiskuluja. Ne rahat menevät hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ootteko koskaan miettineet miksi suomella menee näin surkeasti? Yksi Syy on Naurettavuuksiin menevä turvallisuushakuisuus. Älytöntä lähteä soutelemaan tuonne, mutta me tarvitaan heitä jotka keksii, kokeilee ja yrittää. Heitä pitäisi olla paljon enemmän jotka uskaltaisi tehdä edes jotain.
Moni varmaan tekisi ja kokeilisi esimerkiksi yrittäjyydessä ellei joka puolelta tulisi pilkkaamista ja lannistamista, verotus ja sivukulut veisi koko tuottoa. Just eilen luin instasta yhden nuoren yksinyrittäjän kokemuksia, miten joka puolelta teilattiin ja naurettiin että et voi onnistua, ei kukaan muukaan ole koskaan onnistunut. No hän on jatkanut yrityksen kehittämistä ja jatkaa edelleen, ei ole suostunut uskomaan parjaajia. Mutta yrityksen kehittäminen on todella vaikeaa ilman noita masentavia suomalaisia, kateellisia paskojakin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuo jätkä on Suomen ykkösuutinen? En todellakaan tajua.
Enemmän pitäisi puhua siitä vanhuksesta, jonka elämä loppui kuristumiseen hoivakodissa. Siinä kun on nyky-Suomen koko kuva.
Algoritmi ystäväiseni. Sun ruudulles tulee Jari Saario -uutisia koska sua kiinnostaa. Mun ruudulle ei tule. Ykkösuutiseksi kaiken kaikkiaan nousee se mitä klikataan eniten. Pitäis olla ihan yleissivistystä tämä. Turha pöyristyä.
Mun ruudulle ei tule mitään. Katsoin vain iltapäivälehtien luetuimmat ja siellä tää turha jätkä keikkuu ensimmäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ilomielin osallistun vaikka kyseisen Saarion pelastus kuluihin, mutta en haluaisi mitenkään kustantaa kenenkään alkoholistien enkä narkkareiden terveys/hoito/hyysäämiskuluja. Ne rahat menevät hukkaan.
No olet sinäkin sitten tyhmä. 🙄
Yks ukko, joka myöhemmin palveli myös maansa presidenttinä, joutui ulkomaanmatkallaan pulaan ja oli heti sitä mieltä, että Suomen valtion olisi tullut heti lähettää ambulanssilentoja paikalle.. se oma vastuu tuntuu unohtuvan heti, kun jotain pahaa tapahtuu. Sitä varten on vakuutusyhtiöt. Tosin nekin maksavat jos jaksavat.
Jokaisessa Saario ketjussa päivystää ilmeisesti hänen viestitätiiminsä toistamassa samoja ennalta mietittyjä argumentteja. "Suomi ei menesty koska yrittämistä ei arvosteta" jne. Erittäin läpinäkyvää.
Ette nyt pysty spinnaamaan tätä takaisin sankarilliseksi seikkailuksi, joten antakaa jo olla.
"No joo, onhan sekin jännä että Teemu Selännettä, saati Kimi Räikköstä ihaillaan vaikka maailmassa on paljon huono osasia.
Onhan se aivan älytöntä, vaikka Teemua ei taida enää kukaan ihailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olet sinäkin sitten tyhmä. 🙄
Tääl on sitten kans yks tyhmä. Komppaan täysin tota edeltäjää. Halvemmaksi Saarion pelastaminen kuitenkin tulee.
Kyllä se ois hyvä kun jokainen voisi itse valita mihin maksamansa veroeurot menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootteko koskaan miettineet miksi suomella menee näin surkeasti? Yksi Syy on Naurettavuuksiin menevä turvallisuushakuisuus. Älytöntä lähteä soutelemaan tuonne, mutta me tarvitaan heitä jotka keksii, kokeilee ja yrittää. Heitä pitäisi olla paljon enemmän jotka uskaltaisi tehdä edes jotain.
Tämä. Suomalaisten "ei mitään kannata yrittää kun ei kuitenkaan onnistu" mentaliteetti kapsahtaa omaan jalkaan. Ja sitten tää epäonnistumisen alttarilla tanssiminen ja päteminen, mitäs läks lällällää jne. Vastenmielinen ilmiö.
Jep. Eikä riitä että ajatellaan että riittää että hurjinta ja spontaaninta mitä itse tekee on perjantaisin käynti sauvakävelemässä, mutta pitää lytätä heitä jotka päättää kokeilla jotain rohkeampaa.Tää turvallisuushakuisuuden ihannointi on m
Ja ne jotka uskaltavat toteuttaa hurjiakin unelmia, heiltä vaaditaan aivan järkyttävän epärealistisia saavutuksia. Pitää olla vuodessa heti maailmankuulu laulaja, jos et ole, olet epäonnistuja. Jos et Souda koko matkaa hirmumyrskyssä pakkasessa, olet epäonnistuja, vaikka olisit jo 2 kk soutanut noin 4000 km hirmumyrskyssä. Pari esimerkkiä mainitakseni. Mikään muu ei riitä kuin ehdoton ykkössija nopeammin kuin kukaan koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun ruudulle ei tule mitään. Katsoin vain iltapäivälehtien luetuimmat ja siellä tää turha jätkä keikkuu ensimmäisenä.
Ihmisiä kiinnostaa, myös sinua, siksi se/ja tämä ketju on siellä luetuimmissa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sairas mieli pitää ihmisellä olla, että jonkun hengen ollessa kyseessä alkaa hätäillä kuka pelastamisen maksaa?
Tällä hetkellä ympäri maailman on ihmisiä ja kaikkeen viattomia lapsia kuolemassa nälkään, sairauksiin, sotiin ja luonnon katastrofiin. Rahalla ja resursseilla heitä voitaisiin auttaa, mutta ei auteta, koska se maksaa liikaa.
Heillä ei taida olla samanlaisia vakuutuksia. Parasta vakuutusta moniin maihin olisi toimiva ehkäisy.
Kuka tietää Jarin vakuutuksista?
Olettaisin Jarin itse tietävän. Aiotko sinä julkistaa omat vakuutuksesi tänne palstalle? Älytöntä DDR kyttäämistä.
Vierailija kirjoitti:
"No joo, onhan sekin jännä että Teemu Selännettä, saati Kimi Räikköstä ihaillaan vaikka maailmassa on paljon huono osasia.
Onhan se aivan älytöntä, vaikka Teemua ei taida enää kukaan ihailla.
Asiaahan se Teemu puhuu.
Miksi kuvia veneestä ei näytetä? Voitaisiin nähdä mikä vika siihen tuli. Millä tavalla se rikkoutui? Upposiko heti, vai kelluuko vieläkin?
Vierailija kirjoitti:
Jokaisessa Saario ketjussa päivystää ilmeisesti hänen viestitätiiminsä toistamassa samoja ennalta mietittyjä argumentteja. "Suomi ei menesty koska yrittämistä ei arvosteta" jne. Erittäin läpinäkyvää.
Ette nyt pysty spinnaamaan tätä takaisin sankarilliseksi seikkailuksi, joten antakaa jo olla.
Minä kommentoin yrittämisestä Suomessa enkä todellakaan kuulu heidän tiimiinsä. Olen pohjoissuomalainen sohvaperuna jolla kyky nähdä erityisesti suomalaisten järkyttävän masentava asenne kaikkeen yrittämiseen ja tekemiseen ylipäätään. Sinä olet juuri tuollainen masentava alasampuja. Hoidata masennuksesi ja anna muiden elää ja kokeilla. Kuolinvuoteella kadut kurjaa elämääsi mutta nuo jotka uskalsivat voivat hymyillä ja olla tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen myös mistä tämä liike elämään vertaus nyt tuli. Näkisin Jarin lähinnä urheilijana. Toimiiko hän nyt soutajien esikuvana? Huippu-urheilu ei ole terveellistä, mutta kyllä siinä yleensä pyritään minimoimaan riskit. Tässä ne pyrittiin maksimoimaan. Minusta ihan ansaitusti joidenkin erittäin vaarallisten lajien tarpeellisuutta voi kyseenalaistaa, kuten vuorikiipeily ja tällaiset Jarin tempauksen kaltaiset sekoilut.
Vierailija kirjoitti:
Et oo tosissas. Aattelet et sun mielipiteillä vauvapalstalla on niin iso painoarvo että oikein viestintätiimin pitää olla puolustamassa. Nyt ne lääkkeet!!!
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuvia veneestä ei näytetä? Voitaisiin nähdä mikä vika siihen tuli. Millä tavalla se rikkoutui? Upposiko heti, vai kelluuko vieläkin?
No ei sitä kukaan jäänyt sinne päivystämään ja kuvaamaan. Jari kertoo aikanaan kun kotiutuu.
Kuka tietää Jarin vakuutuksista?