Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Todellisuus tilaston takana ( avioero)

Vierailija
10.01.2026 |

En osaa linkkiä laittaa. Luin vanhan hesarin jutun ( Kuin nalli kalliolle 5.9.23) ja siinäpä oli näin: HS:n kyselyyn vastaajista suuri osa oli naisia, joiden miespuolinen kumppani oli rakastunut toiseen ja halusi erota.

Juttu kertoi yllätyseroista. Itsellekin niin kävi vuosia sitten. Ex murahteli yhtenä kesäiltana ilman mitään erimielisyyttä, että hän eroaa, eikä siitä halua puhua. Mitään enempää hän ei eron eteen tehnyt. 

Kuvitteli nukkuvansa minun ja uuden onnen sängyissä, kuten mieli tekee ja minun edelleen olevan hänen huoltopisteensä. Tajusin, että saan itse neuvoa hänet muuttamaan pois ja hakemaan sitä eroa. Jouduin pakkaamaan hänen vuosikymmenen aikaisen omaisuutensa, tikkua ristiin ei tehnyt asioiden eteen.

Artikkelin luettuani mietin, voiko tilasto vääristää käsitystä, että naiset niin hanakasti ovat eroamassa? Oli lähellä, ettei avioeroni tilastoitunut naisen aloitteeksi pelkästään miehen saamattomuuden vuoksi. Onko yleistäkin, että mies päättää parisuhteen pettämällä ja/tai jättämällä, mutta nainen saa hoitaa avioeron hakemisen?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki aina miehen syytä 😅

Vierailija
2/2 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä halvattua nyt taas?

Sisältö jatkuu mainoksen alla