Olen lopen kyllästynyt tähän oikeisto-vasemmisto vastakkainasetteluun.
En jaksa sitä enää yhtään. Molemmat ääripäät menevät aina vain syvemmälle omiin poteroihinsa. Yhdysvalloista kaikki paska valuu tänne.
Kommentit (99)
Oikeassa elämässä asiat ei ole niin kärjistyneet. Kaikille äärityypeille olisi hyvä seurata sitä vastapuolen kansanedustajaa vaikka somessa. Hänellä on paljon hyviäkin ajatuksia. Kun riisuu vihaiset lasit päästään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Mä olen virkamiehenä palvellut liki kymmentä hallitusta ja eduakuntaa ja taivas että vituttaa sekä nykyinen hallitus että oppositio. Toiset ilkkuu ja nillittää ja toiset pöyristyy ja paheksuu. Tästä ei tule mitään! Suomi on aivan kaputt ja sitten joku **tun Mäkelä siellä niin touhukkaana vinkuu soijalattesta, Sammallahti nönnöttelee epäolennaisuuksia, vassarit pelastaa koko maailmaa ja vihreät en edes aloita.
Ja joku suomettumisajan homeen hajuinen umpivasuri sieltä taas uhoaa tunkkaisia neuvostoikaan jääneitä mielipiteitään :D
"HALLITUS BAHA BÄÄÄÄÄÄÄÄÄ" - t. "originaali" ajattelija joka kopypastaa saman roskan joka ketjuun pitkin nettiä
Huomasitko, että tuo virkamies arvosteli myös vassareita?
Hän on keskellä siis.
Katkerat vassarit tuhoavat Suomen.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin Yhdysvalloista? Suomessahan käytiin sata vuotta sitten sisällissota. Tämä sama punaiset ja valkoiset -jako kulkeutuu kyllä yli sukupolvien ja näkyy edelleen.
Valitettavasti porvareilla ei oikein ole ajatusta, että jokainen on porvari.
Vierailija kirjoitti:
Eliitti tekee sitä tarkoituksella, pystyäkseen hallitsemaan kaikkea kun kansa tappelee keskenään.
Hajoita ja hallitse. Jos kansa tajuaisi että eliitti on se vihollinen, ja yhdistäisi voimansa näitä vastaan, se kaatuisi.
Ja mitä sitten tapahtuisi? Tänne tulisi joku tasapuolinen utopia, jossa kaikilla on kaikki hyvin? Joku ei ole lukenut Eläinten vallankumousta. Olisi ihan sama tulisiko tänne täysin vapaa kapitalismi vai kommunismi, koska valta ja raha kasaantuisi taas pienelle määrälle ihmisiä ja sitten meillä olisikin taas joku eliitti, jota vastaan kansa voisi taistella.
On se kärjistynyt. En uskalla kertoa puoluekantaani. Olen empaattinen, teen vapaaehtoistyötä ja terveydenhuollon töitä ei kantisten parissa. Olen PS mutta se pitää visusti salata. Ja tämä ylläpitää taas väärää kuvaa siitä millaisia PS ovat.
Jännä että sana m AA han_muut TA ja sensuroidaan täällä
Kaikista paras on vasemmalle kallellaan oleva demari tai oikealle kallellaan oleva vasuri.
Jos demareista jonkun "on oltava" pääministeri, niin järkevä Lindtman.
Jos kokkareista mainitsen järkevän, niin Sauli Niinistö, jota myös demarit kiitteli.
Molemmat ymmärtävät myös toista puolta ja ovat oikeasti yhteistyökykyisiä. Sellainen on se Suomi, jonka suojassa kasvoin lapsuuden ja nuoruuden. Ei ääripäiden mölöttäjä-Suomi
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole vielä maininnut somea... Eriäviä ja äärimielipiteitähän on ollut aina, mutta vasta tunnekuohuja lietsovien somealgoritmien myötä tilanne on kärjistynyt, kun oma maailmankuva saa yksipuolista vahvistusta somekuplassa eikä ihmisillä ole enää yhteistä tasoittavaa todellisuutta, kun ei esimerkiksi lueta samoja uutisia. Pikkuhiljaa radikalisoidutaan ja toisen puolen katsantojanta alkaa näyttää käsittämättömältä. Ja tietty tilannetta sitten pahentaa vielä tätä hyödyntävä hybridivaikuttaminen...
Kyllä, juuri näin. Se aiheuttaa sen, että nykyään ei edes pyritä ymmärtämään toista vaan huudetaan vaan kurkku suorina sitä omaa ttotuutta. Onneksi suurin osa ihmisistä on kuitenkin tosielämässä järkevämpiä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikista paras on vasemmalle kallellaan oleva demari tai oikealle kallellaan oleva vasuri.
Jos kokkareista mainitsen järkevän, niin Sauli Niinistö, jota myös demarit kiitteli.
Molemmat ymmärtävät myös toista puolta ja ovat oikeasti yhteistyökykyisiä. Sellainen on se Suomi, jonka suojassa kasvoin lapsuuden ja nuoruuden. Ei ääripäiden mölöttäjä-Suomi
Siis eka lause: vasemmalle kallellaan oleva porvari tai oikealle kallellaan oleva vasuri.
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa elämässä asiat ei ole niin kärjistyneet. Kaikille äärityypeille olisi hyvä seurata sitä vastapuolen kansanedustajaa vaikka somessa. Hänellä on paljon hyviäkin ajatuksia. Kun riisuu vihaiset lasit päästään.
Niinpä. Sekä vasemmisto että oikeisto haluaa Suomelle hyvää, mutta molemmat tahot lähestyvät tätä hyvää eri näkökulmista. Mä ymmärrän oikeiston näkökulman siitä, että vahva talous on tosi tärkeää, mutta myös vasemmiston ajatuksen heikkojen tukemisesta. Todennäköisesti paras lopputulos saadaan, jos toteutetaan politiikkaa, joka on jostain näiden keskeltä. Sääli, että tällaista puoluetta ei oikeastaan ole.
-Persut nousi valtaan vasta Marinin kauden jälkeen.-
Jaa tyhjästäkö silloin ilmestyivät? Kyllä niiden politiikka oli tasan tarkkaan tiedossa jo vuosien ajan.
Kaikista länkkärimaiden ongelmista minuakin surettaa ja turhauttaa eniten ihmisten keinotekoinen vastakkainasettelu. Painotetaan ihan liikaa sitä, mitä ideologioita kukakin tunnustaa ja mihin lokeroon kenetkin tungetaan. Ihmiset määrittelevät muita ja itseäänkin ihan liikaa erilaisten ismien yms. kautta, vaikka oikeasti yksilöt ovat paljon monimutkaisempia ja kiinnostavampia, jos he saavat muodostaa mielipiteensä asioista kriittisen ajattelun kautta ja ilmiöistä oikeasti keskustellaan.
Esimerkki lokeroinnin ongelmista:
Minä olen kaiken kaikkiaan hyvin liberaali nainen, mutta en identifioidu feministiksi. Liberaaleissa porukoissa feminismiä pidetään itsestään selvänä ja minunkin oleteaan olevan feministi. Suurinta osaa ei kuitenkaan tunnu kiinnostavan, mitä feminismi kenellekin tarkoittaa eikä siitä keskustella. Lähinnä feministiksi julistaudutaan siinä yhteydessä, kun dissataan jotain henkilöä tai ilmiötä, mikä on aika surullista. Minä yritän harjoittaa sukupuolisokeutta, koska koen sukupuolten vastakkainasettelun niin ongelmalliseksi. Feminismi edistää ihan määritelmällisesti sukupuolittunutta maailmankuvaa, joten en koe liikettä omakseni. Mutta arvatkaas, minä en myöskään vastusta feminismiä. Se ei vain ole minun juttuni.
Minun kaverpiiristä löytyy sekä yksi queer raivofeministi-elokapinallinen että toinen natsismiin kallellaan oleva tyyppi. Heitä voisi pitää täysin erilaisina ihmisinä, mutta heillä on ainakin yksi yhteinen piirre: tuntemattomien ihmisten aktiivinen tuomitseminen ennakkoluulojen perusteella. Vaikka molempien öyhöttäminen ottaa välillä aivoon, ymmärrän myös heitä, koska kuuntelen. Molemmilla on ollut paljon vastoinkäymisiä, joten on varmasti vaikeaa pysyä positiivisena ja empaattisena. Sisimmässään he ovat herkkiä tyyppejä, mutta ovat vain kokeneet kovia ja kovettuneet. Yritän saada molempia katsomaan kupliensa ulkopuolelle ja näkemään hyvää eri tavalla ajattelevissa ihmisissä.
Yritän omalla toiminnallani vähentää mustavalkoista ajattelua ja kääntää fokusta harmaan sävyihin. Tämä on minun tapani parantaa maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeistolaisuuteen kuuluu väkivallan romantisointi."
Surullisella tavalla tämä tuli ilmi tän minnesotalaisen naisen ampuminen. Jopa täällä suomalaiset sitä tekoa puolustelee.
Vierailija kirjoitti:
Eliitti tekee sitä tarkoituksella, pystyäkseen hallitsemaan kaikkea kun kansa tappelee keskenään.
Hajoita ja hallitse. Jos kansa tajuaisi että eliitti on se vihollinen, ja yhdistäisi voimansa näitä vastaan, se kaatuisi.
Nimenomaan.
Trump ei olisi presidentti ilman oligarkkien valtavaa vaalitukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä sitten tapahtuisi? Tänne tulisi joku tasapuolinen utopia, jossa kaikilla on kaikki hyvin? Joku ei ole lukenut Eläinten vallankumousta. Olisi ihan sama tulisiko tänne täysin vapaa kapitalismi vai kommunismi, koska valta ja raha kasaantuisi taas pienelle määrälle ihmisiä ja sitten meillä olisikin taas joku eliitti, jota vastaan kansa voisi taistella.
Oletko kuullut pohjoismaisesta mallista ennen uusliberalismin valtakautta?
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Vihervassarointi pitäisi lailla kieltää, jotta vastakkainasettelusta päästäisiin eroon - lopullisesti."
Sellainen sananvapauden, mielipiteen ja demokratian "puolustaja" siellä.
Vassarit ovat sata vuotta tehneet toimivaa politiikkaa muiden puolueiden kanssa. Tää vastakkain asettelu alkoi persujen nousun myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis eka lause: vasemmalle kallellaan oleva porvari tai oikealle kallellaan oleva vasuri.
Ei. Ei enää ikinä yhtään vasemmalle kallellaan olevaa tyyppiä. Ne kaikki vie Suomen tuhoon. Esimerkkinä Tarja Halonen, Tuomioja, Marin, Li Andersson, Kontula yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin Yhdysvalloista? Suomessahan käytiin sata vuotta sitten sisällissota. Tämä sama punaiset ja valkoiset -jako kulkeutuu kyllä yli sukupolvien ja näkyy edelleen.
Ihan hyvin meni vuosikymmeniä, kunnes tuli trump.
Ainoa ongelmahan on media joka lietsoo trump hysteriaa. Mitään ihmeitä ei ole tapahtunut sen kausien aikana.
Ja joku suomettumisajan homeen hajuinen umpivasuri sieltä taas uhoaa tunkkaisia neuvostoikaan jääneitä mielipiteitään :D
"HALLITUS BAHA BÄÄÄÄÄÄÄÄÄ" - t. "originaali" ajattelija joka kopypastaa saman roskan joka ketjuun pitkin nettiä