Naapuri TUULETTAA näillä pakkasilla!!!
Sähkölämmitteinen tivari ja tuo sekopää tuulettaa joka päivä pari minuuttia!! Oikeasti, voiko tästä valittaa??
Kommentit (37)
Muutama kommentoija saisi ihan ensimmäiseksi tuulettaa aivonsa. Suosittelen pään hautaamista lumihankeen, jos vaikka järki alkaisi palata.
Miten pakkanen siihen liittyy haluaako tuulettaa vai ei. Kyllä normaali ihminen haluaa raikasta ilmaa huusholliin läpi vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Minä paitsi tuuletan makuuhuonetta, pidän myös petivaatteita tuntikausia ulkona pakkaskelillä. Mitä siihen sanot?
Tuntikausia, miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sitten ilmoitus isännöitsijälle.
Mitähän vttua sä kuvittelet, että isännöitsijä voi edes lain mukaan tehdä? Ap asuu talossa, jossa on sähkölämmitys.
Eli ap ja sen tuulettaa naapuri maksavat kumpikin sähkölaskusta ihan itse. Myös lämmityksensä. Eli mitään perustetta (taloyhtiön lämmitysrahija menee hukkaan tms) kieltää tuuletusta ei tässä tapauksessa ole.
Eli mitähän vttua se isännöitsijä voi tehdä?
No jos talon rakenteet kärsii tuosta jatkuvasta tuuletuksesta, niin voi saada häädön.
Noniin, ei jestas nyt taas!😂😂😂 Joku muutaman minuutin pikatuuletus päivässä ei todellakaan tuhoa rakenteita 😂😂😂
Itse asiassa vakavasri puhuen oikeasti tuuletus tekee rakenteille hyvää, koska kosteus poistuu ja homeongelman riski pienenee. Eli ap:n naapuri tekee rakenteille palveluksen!
Vierailija kirjoitti:
Miten pakkanen siihen liittyy haluaako tuulettaa vai ei. Kyllä normaali ihminen haluaa raikasta ilmaa huusholliin läpi vuoden.
Kysypä tuota muutamalta naapurikyttääjältä.
Vierailija kirjoitti:
Pakkasella suositellaan tuulettamaan välillä pari minuuttia koska ihmiset on enemmän sisällä. Ja eiköhän tuon aloittajan naapuri maksa itse sähkönsä
Pakkasella viedään kaikki vuodevaatteet ja villavaatteet tuulettumaan koko päiväksi. Pölypunkit kuolevat ja tekstiilit raikastuvat. Tottakai tuuletetaan asuntoa muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isännöitsijä ei voi puuttua mitenkään tuollaiseen. Ei ainakaan Suomen lain puitteissa.
Mullapa puuttui.
Isännöitsijästäkin (tai mahdollisesta entisestä sellaisesta) voi tehdä rikosilmoituksen, jos tämä on menetellyt vastoin suomen lakia. Asiaa voi viedä aina eteenpäin eikä tyytyä isännöitsijän laittomiin päätöksiin.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin joudun tuulettamaan talvella. Asunnossa ei oikeasti ilmanvaihto toimi ja tänne tukehtuu muuten.
Asutko meidän vanhassa asunnossa ? Piti kesät talvet olla ikkuna auki, jatkuva pääkipu ja väsymys ulkona parani, kun ei saanut läpivetoa eikä ns vanha ilman poistunut kuin kunnon tuulisella ilmalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän vttua sä kuvittelet, että isännöitsijä voi edes lain mukaan tehdä? Ap asuu talossa, jossa on sähkölämmitys.
Eli ap ja sen tuulettaa naapuri maksavat kumpikin sähkölaskusta ihan itse. Myös lämmityksensä. Eli mitään perustetta (taloyhtiön lämmitysrahija menee hukkaan tms) kieltää tuuletusta ei tässä tapauksessa ole.
Eli mitähän vttua se isännöitsijä voi tehdä?
No jos talon rakenteet kärsii tuosta jatkuvasta tuuletuksesta, niin voi saada häädön.
Onko muutama minuutti päivittäin sinun mielestäsi jatkuvaa tuuletusta? Pitäisiköhän sinun mennä jollekin luetun ymmärtämisen kurssille?
Vierailija kirjoitti:
No tämä! Minulla on suuri raikkaan ilman tarve, tuuletan itse lähes päivittäin.
Mutta minulla on naapureita, joille tuuletus edes kesällä tuntuu olevan outoa, saati sitten talvella. Se kyttäys ja p*skanjauhanta minun tuulettamisestani jne on mennyt aivan yli.
Olen yhden kerran käynyt yhden naapurini asunnossa sisällä (yksi näistä tuuletuksestani päivittelijöistä) ja hyi että miten tunkkaista siellä oli. Iski ihan sietämätön päänsärky.
Niin minäkin tuuletan. Kaukolämpöverkon kerrostalossa asun tosin, joten ei ole sähkölämmitystä. Joka päivä ilmastointilaite aamulla ja illalla täysille ja sitten partsin ovi auki. Ilma vaihtuu kivasti ja aina on hyvä sisäilma. Eikä sisälämpötila ehdi parissa minuutissa paljonkaan laskea.
Itsehän ap se naapurisi sähkölaskusta maksaa, eli et voi valittaa. Mieti mieluummin, että miksi tämä asia häiritsee sinua noin paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä paitsi tuuletan makuuhuonetta, pidän myös petivaatteita tuntikausia ulkona pakkaskelillä. Mitä siihen sanot?
Tuntikausia, miksi?
Tappaa pölypunkit esimerkiksi ja raikastaa petivaatteet. Kokeile, jos on sinulle uusi asia. Ilmeisesti koulussa ei enää opeteta kotitaloustunneilla tällaisia asioita.
Niin tuuletan minäkin. Paistoin juuri 500g pihvin niin savut pihalle.