Olispa JOSKUS hyvä mieli.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Tein taas kyykkyjä Ap
Hyvä ap! Tulee terve sielun temppeli ja hyvä pylly 🍑
Minä menen huomenna aamulla kuntosalille ja saunomaan. Hirveän vaikeaa motivoitua sinne hämärissä pakkasaamuissa, mutta jälkikäteen on aina tosi hyvä olo.
Ei kyllä enää edes muista miltä se sellainen "aah kaikki hyvin ja hyvä mieli" oikein tuntuu. Jatkuvasti vain hammasten kiristelyä ja stressiä jostain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsestäsi se on kiinni.
Näin se usein on. Lähtökohtia on erilaisia, mutta kukapa muukaan sen elämän ja mielialan korjaisi, kuin ihminen itse. Oman mielenterveyden ja elämänilon ulkoistaminen johtaa helposti jyrkkään luisuun. No joo on mt palveluita ja sellaista, mutta ei kukaan voi sellaisella perusteellisuudella rakastaa ja pitää huolta, kuin ihminen itse omasta elämästä.
Eri
Jumala voi rakastaa ihmistä enemmän kuin ihminen itse ja pitää huolta ihmisestä paremmin kuin ihminen itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsestäsi se on kiinni.
Näin se usein on. Lähtökohtia on erilaisia, mutta kukapa muukaan sen elämän ja mielialan korjaisi, kuin ihminen itse. Oman mielenterveyden ja elämänilon ulkoistaminen johtaa helposti jyrkkään luisuun. No joo on mt palveluita ja sellaista, mutta ei kukaan voi sellaisella perusteellisuudella rakastaa ja pitää huolta, kuin ihminen itse omasta elämästä.
Eri
Jumala voi rakastaa ihmistä enemmän kuin ihminen itse ja pitää huolta ihmisestä paremmin kuin ihminen itse.
Hmm Jumala voi opastaa suuntaa ja antaa voimia, mutta ei kai Hän ihmisen puolesta pysty tätä elämää elämään? En ole itse uskossa, on hyvin tieteellinen maailmankuva. Siitä huolimatta koen olevani henkinen ja elämä itsessään on pyhää.
Hmm Jumala voi opastaa suuntaa ja antaa voimia, mutta ei kai Hän ihmisen puolesta pysty tätä elämää elämään? En ole itse uskossa, on hyvin tieteellinen maailmankuva. Siitä huolimatta koen olevani henkinen ja elämä itsessään on pyhää.
En väittänytkään, että Jumala eläisi elämää ihmisen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä enää edes muista miltä se sellainen "aah kaikki hyvin ja hyvä mieli" oikein tuntuu. Jatkuvasti vain hammasten kiristelyä ja stressiä jostain.
Nykyajassa on hartioilla maailman paino, ainakin minulla. Olisi kiva joskus kokea sellainen oman kyläyhteisön kokoinen umpio, missä omilla teoilla on ratkaiseva merkitys ja kaikki voisi olla hyvin. Vaikka kaikkensa tekee, niin aina vaan on vääryyttä ja tarvitsevia jäljellä. Sitä kuvastaa töissäkin loputon potilasvirta ja odottajien jonot, mitkä ei millään ylityöllä lopu.
Vierailija kirjoitti:
En väittänytkään, että Jumala eläisi elämää ihmisen puolesta.
Et niin. En silti ulkoistaisi vastuuta elämästäni ja onnestani edes Jumalalle. Minun se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieli paranee heti kun poistuu täältä, somesta ja uutisvirrasta.
Alapeukkuja satelee, mutta ei se onnellinen elämä kovin usein tapahdu anonyymillä keskustelupalstalla tai uutisissa :D Vaan elävässä elämässä. Koskaan ei ole ollut niin paljon masennusta ja mielenterveyseläkkeitä kuin nyt, vaikka ajat on olleet kovat sota-aikaankin..
Sota-aikaan ihmiset "hoitivat" mielenterveyttään juopottelemalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieli paranee heti kun poistuu täältä, somesta ja uutisvirrasta.
Alapeukkuja satelee, mutta ei se onnellinen elämä kovin usein tapahdu anonyymillä keskustelupalstalla tai uutisissa :D Vaan elävässä elämässä. Koskaan ei ole ollut niin paljon masennusta ja mielenterveyseläkkeitä kuin nyt, vaikka ajat on olleet kovat sota-aikaankin..
Sota-aikaan ihmiset "hoitivat" mielenterveyttään juopottelemalla.
Ei kai kaikki. Ehkä jätän omalla kohdalla viinan kokeilematta näistä ketjun onnen avaimista.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä onko tuollaista oloa ollutkaan ikinä lapsuuden jälkeen. Ja silloinkin siis ne oli vain hetkellisiä eli mikään pysyvä olotila silloinkaan.
Nykyään ei ole kuin jotain tosi pieniä hyvän mielen murusia hyvin harvakseltaan ja niitäkin jo melkein pelkää, koska tuollaista aina seuraa joku kauheus ja se pienikin hymy on vaan saatava veks mun kasvoilta.
Mikä saisi teidät palstatyypit iloiseksi nyt? Tyyliin lottovoitto ei kelpaa vastaukseksi. Vaan mitä ajattelisit sillä saavasi aikaan elämässä, että onnea tulee ovista ja ikkunoista? 👀
Vierailija kirjoitti:
Mikä saisi teidät palstatyypit iloiseksi nyt? Tyyliin lottovoitto ei kelpaa vastaukseksi. Vaan mitä ajattelisit sillä saavasi aikaan elämässä, että onnea tulee ovista ja ikkunoista? 👀
Jaa a
Vierailija kirjoitti:
Lottovoitto että työuupumus voisi hellittää ja olisi mahdollista muuttaa pois kaupungista. Lähelle luontoa nikkaroimaan linnunpönttöjä.
Minä en oikeastaan stressaa melkein ikinä vaikka valehtelematta aihetta olisi paljon enemmän kuin suurella osalla ihmisistä. Syy on hyvin yksinkertainen: stressaaminen ei hyödytä mitään 99% tapauksista. Kuolemantapaukset, äkilliset onnettomuudet tms. tietysti stressaavat niissä hetkissä mutta ennakoiva stressaaminen ja märehtiminen ei ole koskaan tuonut mitään hyvää. Ja siihen voi upottaa vaikka koko elämänsä joten valitsen tietoisesti tehdä toisin :)
Katsokaa Peltsin eräseikkailuita. Tulee ainakin ihan ok mieli.
Problem solved eli suomeksi helppoa: Mitäs jos vaan opettelisit nauttimaan tylsistä hetkistä?
naisilla on aina kaikki huonosti.
ne ovat elämäntapavalittajia