Tykkäätkö ns. saunailloista?
Olenko tässä mielessä harvinainen tapaus, kun en ymmärrä saunailtoja tai ylipäätään sitä, että illanviettoon ystävä- ja tai työporukan kesken kuuluu yhdessä kylpeminen/saunominen?
Sain juuri kutsun tällaisiin iltamiiin ja aina tulee fiilis, olenko tylsä, jos en halua mennä porukalla suihkuun ja saunaan alasti istumaan. Ensinnäkin tykkään käyttää aikaa laittautumiseen, niin sekin mietityttää, että laittaudunko taas saunan jälkeen sen tunnin verran uudestaan. Ja toisekseen, vaikka olen sinut vartaloni kanssa, en halua näyttää sitä alasti muille kuin miesystävälleni enkä myöskään halua nähdä työkavereita/ystäviä alastomina.
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entisessä työpaikassa noita aina oli ja oli kivaa. En itse ikinä saunonut eikä varmaan muutkaan naiset, mutta olihan siinä muutakin aktiviteettia. Kiva porukka oli, jäin ihan kaipaamaan noita illanviettoja.
Illanvietot työporukalla onkin ihan kivoja silloin tällöin - mutta miksi siihen pitää sekoittaa sauna?
Olen ollut useissa kymmenissä työporukan illanvietoissa joissa on ollut sauna. Koskaan ei ole kenenkään ollut pakko sinne saunaan mennä. Hyvin usein on porukkaa, jotka eivät mene saunaan. Eikä kukaan siitä heille millään tavalla valita. Ne saunoo, jotka haluavat. Sinunko takia, muut ei saisi saunoa?Senkun saunoo, mutta miksi? Osa porukasta ei kuitenkaan sauno joten mikä yhteinen illanvietto se on? Ja kyllä muuten va
Porukka varmaan muutenkin jakautuu, jos on vähän isompi porukka? Ne saunoo ketkä saunoo, saunomattomat sillä aikaa tekee mitä aktiviteettia nyt sit onkaan tarjolla, ei se ketään häiritse. Eikä meillä ainakaan ole nau'uttu että miksei joku sauno.
Minä käyn mielelläni. Alkoholinkäyttö selvästi vähäisempää, kuin ravintolailloissa, joten jutut pysyvät asiallisina.
Yleensä on ensin naisten vuro saunoa, tai sitten 2 eri saunaa. Koskaan ei ole ollut ongelmia.
Ketjun perusteella se, että jotkut saunoo tuntuu olevan iso ongelma niille jotka eivät sauno. Päinvastoin tämä ei mene. Jonkun saunomattomuus ei ole ongelma saunojalle.
Jos joku järjestää saunaillan, niin jätä menemättå, jos ei kiinnosta. Järjestä sinä sitten samalle porukalle sellainen ilta, kun itse haluat seuraavaksi.
Saunaillat ovat todella edullisia järjestää. Esimerkiksi saan kaupasta 2 x 24 salkkua Sandelsia samaan hintaan, kuin mitä keskustan baarissa maksaisi yksi kierros kuudelle henkilölle. Sitten kun laskee päälle ruuat, niin kuuden henkilön saunaillan järjestää siihen hintaan, mitä yhden ainoan henkilön baari-ilta olisi maksanut.
Inhoan saunaa. Olen aina inhonnut.
Ei siis tulisi kuuloonkaan tuollainen reissu.
Aivan kamalia nuo työyhteisön saunaillat. Onneksi vaihdoin sellaiseen työhön jossa ei enää ollut.
Kukin taplaa tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Saunaillat ovat todella edullisia järjestää. Esimerkiksi saan kaupasta 2 x 24 salkkua Sandelsia samaan hintaan, kuin mitä keskustan baarissa maksaisi yksi kierros kuudelle henkilölle. Sitten kun laskee päälle ruuat, niin kuuden henkilön saunaillan järjestää siihen hintaan, mitä yhden ainoan henkilön baari-ilta olisi maksanut.
Juu ei siinä mitään, mutta miksi siinä illan yhteydessä mennään yhdessä kylpemään?
Vierailija kirjoitti:
Ketjun perusteella se, että jotkut saunoo tuntuu olevan iso ongelma niille jotka eivät sauno. Päinvastoin tämä ei mene. Jonkun saunomattomuus ei ole ongelma saunojalle.
Jos joku järjestää saunaillan, niin jätä menemättå, jos ei kiinnosta. Järjestä sinä sitten samalle porukalle sellainen ilta, kun itse haluat seuraavaksi.
Miten niin se on iso ongelma? Saahan sitä kai ihmetellä että miksi pitäisi saunoa työkavereiden kanssa? Kummaliista että jos on vähääkään vastaan niin se on heti elämää suurempi ongelma asiasta tykkäävien mielestä. Ei se, että ihmettelee ja sanoo ettei tykkää ole kuitenkaan este minkään järjestämiselle tai etteikö sellaisia saisi järjestää. Kummalista mustavalkoista ajattelua.
Saunaillat on muuten jees, mutta telakoitumista en ole ikinä ymmärtänyt.
Kavareiden kanssa saunaillat ihan OK, työkavereiden kanssa en saunaan änkeä - mutta iltaa saatan mennä istumaan.
Samaa mieltä. Laittautuminen kahteen kertaan on turhauttavaa ja aikaavievää.
Olen aina saunonut mielellään, mutta psoriaasin myötä ruvennut nolottamaan. Yritän hoitaa nahkan kuntoon aina kun tiedän että on saunomista luvassa. Meillä on aktiivisen urheiluharrastuksen myötä sellainen aktiiviporukka jossa on miehiä ja naisia ja ollaan ihan yhdessä saunottu. samoin yksi kirjallisuuskerho oli sellainen jossa joskus joku kutsui kotiinsa ja siellä oli sauna, mentiin kaikki nakkena saunomaan. En sillä tavoin ole ujostellut kun olen ihan mitallinen. Miehelle tuntuu olevan ok. Enimmäkseen sen kanssa toki saunon <3
Tarkoitat siis känni- ja pilluiltaa.
Työskentelin miesvaltaisella työpaikalla, jossa järjestettiin usein näitä saunailtoja. Naiset (joita oli kaksi 30 hengen tiimissä) eivät koskaan saunoneet. Ehdotin sitten, että voitaisi tehdä jotain muuta johon naisetkin pääsee mukaan, sain vastauksen että kyllä pelitapahtuman Liisakin tuli mukaan saunomaan ja sinäkin voit tulla. No Liisalla ei toki ollut puolisoa eikä perhettä, mutta olisi ilmeisesti ollut sitten ihan OK minullekin...
Ja paras ystäväni on siis mies, mutta kun saunomme niin menen saunaan hänen vaimonsa kanssa. Ei kaikkien tarvitse tykätä sekasaunoista, se on ihan OK.
Mut ehkä ois vaan tuolla työpaikalla pitänyt ehdottaa, että mennään kaikki manikyyriin kun kampaaja-Johnnykin käy manikyyrissä.
Vierailija kirjoitti:
Työskentelin miesvaltaisella työpaikalla, jossa järjestettiin usein näitä saunailtoja. Naiset (joita oli kaksi 30 hengen tiimissä) eivät koskaan saunoneet. Ehdotin sitten, että voitaisi tehdä jotain muuta johon naisetkin pääsee mukaan, sain vastauksen että kyllä pelitapahtuman Liisakin tuli mukaan saunomaan ja sinäkin voit tulla. No Liisalla ei toki ollut puolisoa eikä perhettä, mutta olisi ilmeisesti ollut sitten ihan OK minullekin...
Ja paras ystäväni on siis mies, mutta kun saunomme niin menen saunaan hänen vaimonsa kanssa. Ei kaikkien tarvitse tykätä sekasaunoista, se on ihan OK.
Mut ehkä ois vaan tuolla työpaikalla pitänyt ehdottaa, että mennään kaikki manikyyriin kun kampaaja-Johnnykin käy manikyyrissä.
Ja siis mulle ois ollut OK, että yksi tiimi-ilta vaikka kymmenestä olisi saunomista, ja ne muut jotain muuta. Mutta rasautti se, että mitään muutakaan ei voinut keksiä. Ei kaikki miehetkään enää osallistuneet lopulta.
En. En ole koskaan käynyt saunaillassa. Siinä vaiheessa kun vielä saunoin, kävin aina saunassa yksin. Viimeinen kerta oli kesällä 1997. Siitä lähtien olen nauttinut suihkussa käymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemuksen mukaan saunailtaan kuuluu ruoka, juoma ja sauna niille, jotka siitä kiinnostuneet. Lisäksi, jos joku haluaa mennä uikkareissa, niin ihan vapaasti. Ensin rouvat ja sitten herrat, lopuksi sekasauna siitä kiinnostuneille.
Eikai sekasaunaa ole nykyaikana enää missään paitsi yksityiselämässä.
Voin osallistua iltaan, mutta saunan jätän väliin.
En kotonakaan jaksa olla kuin 5 minsaa, joskus kohteliaisuudesta sinnittelen 10 minsaa, kun mies on nähnyt lämmittämisen vaivan.
Saunassa viipyessä tulee huono olo. Mökillä tykkään, kun pääsee koko ajan järveen.
Ja todella, mikään "tyttöjen kanssa" -saunoja en ole, enkä mene paljuihin jakamaan silsoja ja eritteitä.
En ole ikinä elämässäni tykännyt saunasta. Minulle tulee huono olo kuumassa ja kosteassa. Muutenkaan voisi vähempää kiinnostaa jutella puolituttujen miesten kanssa tylsyyksiä jostain urheilusta ja autoista tai vielä pahempaa, armeijamuistoja. Hyi oksennus. Mielummin vietän aikaani ystävien kanssa.