Tykkäätkö ns. saunailloista?
Olenko tässä mielessä harvinainen tapaus, kun en ymmärrä saunailtoja tai ylipäätään sitä, että illanviettoon ystävä- ja tai työporukan kesken kuuluu yhdessä kylpeminen/saunominen?
Sain juuri kutsun tällaisiin iltamiiin ja aina tulee fiilis, olenko tylsä, jos en halua mennä porukalla suihkuun ja saunaan alasti istumaan. Ensinnäkin tykkään käyttää aikaa laittautumiseen, niin sekin mietityttää, että laittaudunko taas saunan jälkeen sen tunnin verran uudestaan. Ja toisekseen, vaikka olen sinut vartaloni kanssa, en halua näyttää sitä alasti muille kuin miesystävälleni enkä myöskään halua nähdä työkavereita/ystäviä alastomina.
Kommentit (139)
En tykkää. Tykkään kyllä saunoa mutta mieluiten yksin tai puolison kanssa. Minua saunominen myös väsyttää joten menisin mielellään sen jälkeen nukkumaan tai muuten lepäilemään. Ei oikein onnistu noissa illanvietoissa.
Vierailija kirjoitti:
Naisten iltaan ainoana miehenä olis kiva päästä saunomaan. Voin hieroa selkiä.
Olen ollut ainoa nainen miesvaltainen työryhmän saunaillassa, enkä hieronut kenenkään selkää, enkä mennyt myöskään saunomaan. Oli projektin päätöstilaisuus, jota juhlittiin pitkän kaavan mukaisesti eli illan lopuksi vielä illallinen.
En sauno kenenkään muun kuin oman puolisoni seurassa. Se onkin meillä ihana ja ajan kanssa tehtävä rentouttava rituaali. Miksi hel vetis sä tätä suorastaan pyhää asiaa täytyisi jossain muussa, ei todellakaan niin merkityksellisessä seurassa harrastaa! En halua, eikä mieskään halua.
Emme käy missään sauna/ryyppy/sekoiluilloissa enää sitäkään vähää mitä nuorempana sosiaalisen pakon nimissä joskus tuli mentyä hetkeksi, emmekä tuohon toimintaan keskittyvillä minkään porukan epämääräisillä reissuillakaan. Näin on hyvä, elämme oman näköistä elämää, emmekä kenenkään ulkopuolisen tahdon mukaan. Vahva ja onnellinen parisuhde.
Kukin silti tyylillään. Kulkekoot vaikka prse paljaana Manskulla. Meille tietyt arvot ovat supertärkeitä, mm. kunnioitus ja uskollisuus puolisoa kohtaan. Pettäjäthän noissa iltamissa etenkin viihtyvät. Monesti heillä on kotona asiat omasta käytöksestä johtuen huonosti. Kateellisina ja katkeroituneina haluaisivat sitten johdatella muutkin ongelmiin. Näen niin tuonkin kuvottavan roskan läpi, näin jo nuorena, mutta myöhemmällä iällä onneksi on kanttia elää kuten tahtoo.
Ihan mistä kukakin tykkää, kukaan ei varmaan sinua pakota. Jos on antisosiaalinen, eikä halua viettää aikaa kavereiden kanssa tai niitä ei ole, niin ei varmaan ihminen saunailtoja harrasta.
Se on meillä sosiaalinen juttu. Nykyisin iso määrä kavereita, joita en välttämättä näe muuten kuin enimmäkseen saunailloissa. Istutaan iltaa, tissutellaan, puhutaan niin vakavia kuin myös jauhetaan vain paskaa. Aina on hauskaa. Käydään saunassa ja syödään.
Ollaan myös oltu yleisissäkin saunoissa saunomassa. Ja siellä on joskus ihan loistavia keskusteluita täysin tuntemattomienkin ihmisten kanssa. Ja sen jälkeen jonnekin ravintolaan syömään.
En tarvitse saunailtoja. Puoliso sallii alkoholinkäytön kotonakin.
Et ole mitenkään harvinainen tapaus, tunnen monia (myös itseni) jotka eivät noita arvosta.
Entisessä työpaikassa noita aina oli ja oli kivaa. En itse ikinä saunonut eikä varmaan muutkaan naiset, mutta olihan siinä muutakin aktiviteettia. Kiva porukka oli, jäin ihan kaipaamaan noita illanviettoja.
Sauna on on ihan parasta ihmiselle. Porukalla tai yksin. Saunalla on mahtava tasa-arvoistava vaikutus. Ollaan vain ihmisiä, ilman maskeja ja haarniskoita. Oluet kylmään ja löylyyn mars.
Vierailija kirjoitti:
En sauno kenenkään muun kuin oman puolisoni seurassa. Se onkin meillä ihana ja ajan kanssa tehtävä rentouttava rituaali. Miksi hel vetis sä tätä suorastaan pyhää asiaa täytyisi jossain muussa, ei todellakaan niin merkityksellisessä seurassa harrastaa! En halua, eikä mieskään halua.
Emme käy missään sauna/ryyppy/sekoiluilloissa enää sitäkään vähää mitä nuorempana sosiaalisen pakon nimissä joskus tuli mentyä hetkeksi, emmekä tuohon toimintaan keskittyvillä minkään porukan epämääräisillä reissuillakaan. Näin on hyvä, elämme oman näköistä elämää, emmekä kenenkään ulkopuolisen tahdon mukaan. Vahva ja onnellinen parisuhde.
Kukin silti tyylillään. Kulkekoot vaikka prse paljaana Manskulla. Meille tietyt arvot ovat supertärkeitä, mm. kunnioitus ja uskollisuus puolisoa kohtaan. Pettäjäthän noissa iltamissa etenkin viihtyvät. Monesti heillä on kotona asiat omasta käytöksestä johtuen huonosti. Ka
Ei helvetti mikä ajatusmaailma, "pettäjäthän noissa viihtyy". Jotenkin mulle tulee mieleen että miehen ajatusmaailmaa on vähän kaulimella muokattu :-D
Vierailija kirjoitti:
Entisessä työpaikassa noita aina oli ja oli kivaa. En itse ikinä saunonut eikä varmaan muutkaan naiset, mutta olihan siinä muutakin aktiviteettia. Kiva porukka oli, jäin ihan kaipaamaan noita illanviettoja.
Illanvietot työporukalla onkin ihan kivoja silloin tällöin - mutta miksi siihen pitää sekoittaa sauna?
Vierailija kirjoitti:
En tykkää mutta ainoastaan siksi koska en halua meikata ja laittaa hiuksia uudestaan.
Voi pöhköt. Saunailtaan mennää au naturel ja meikataan ja laitetaan hiukset vasta saunan jälkeen 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Illanvietot työporukalla onkin ihan kivoja silloin tällöin - mutta miksi siihen pitää sekoittaa sauna?
No oli vähän sellainen "äijäpaikka", ne tykkäsi saunoa. Ja kun firmalla hulppeat tilat oli, niin mikäs siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut useissa kymmenissä työporukan illanvietoissa joissa on ollut sauna. Koskaan ei ole kenenkään ollut pakko sinne saunaan mennä. Hyvin usein on porukkaa, jotka eivät mene saunaan. Eikä kukaan siitä heille millään tavalla valita. Ne saunoo, jotka haluavat. Sinunko takia, muut ei saisi saunoa?
Saunaillat ja illalliskutsut (siis oikeasti laadukkaaseen ruokailuun, ei pämppäämiseen keskittyvät) aikuisten kesken ovat pikemminkin niitä harvoja iltamenoja mistä oikeasti osaan nauttia. Jatkot kylillä skippaan.
Vierailija kirjoitti:
Kukin silti tyylillään. Kulkekoot vaikka prse paljaana Manskulla. Meille tietyt arvot ovat supertärkeitä, mm. kunnioitus ja uskollisuus puolisoa kohtaan. Pettäjäthän noissa iltamissa etenkin viihtyvät. Monesti heillä on kotona asiat omasta käytöksestä johtuen huonosti. Ka
Nyt en kyllä ymmärrä yhtään. Miten tyttöporukan jonkun kotona / mökillä pidetyt saunaillat liittyvät pettämiseen, eihän siellä ole edes miehiä paikalla? Vai meinaatko, että niissä lesboillaan ja homostellaan muutoin heteroiden kesken? Yleensä ainakin omissa porukoissa nämä ovat nimenomaan naisten / miesten saunailtoja, eivät mitään sekasaunoja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut useissa kymmenissä työporukan illanvietoissa joissa on ollut sauna. Koskaan ei ole kenenkään ollut pakko sinne saunaan mennä. Hyvin usein on porukkaa, jotka eivät mene saunaan. Eikä kukaan siitä heille millään tavalla valita. Ne saunoo, jotka haluavat. Sinunko takia, muut ei saisi saunoa?
Senkun saunoo, mutta miksi? Osa porukasta ei kuitenkaan sauno joten mikä yhteinen illanvietto se on? Ja kyllä muuten valitta - mikset sä tuu saunaan, tuu nyt jnejne.
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse saunailtoja. Puoliso sallii alkoholinkäytön kotonakin.
Puolisosi antaa sinun juoda vain kotonasi omien valvovien silmiensä alla, jotta et vain näkisi kavereitasi? Eikö voi luottaa sinuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut useissa kymmenissä työporukan illanvietoissa joissa on ollut sauna. Koskaan ei ole kenenkään ollut pakko sinne saunaan mennä. Hyvin usein on porukkaa, jotka eivät mene saunaan. Eikä kukaan siitä heille millään tavalla valita. Ne saunoo, jotka haluavat. Sinunko takia, muut ei saisi saunoa?Senkun saunoo, mutta miksi? Osa porukasta ei kuitenkaan sauno joten mikä yhteinen illanvietto se on? Ja kyllä muuten va
Huono ystäväpiiri sulla. Itse en ole koskaan tuollaiseen törmännyt ja olen pelkästään vuoden sisään ollut useammat saunaillat mukana saunomatta. :o
En tykkää, yhtään. Voin mennä muuten mutta se, että saunasta kieltäytyy aiheuttaa vänkytystä, no mikset tuuuu, tuu nyt?!
Laittaudun kotonani ennen illanviettoa, en halua mennä saunaan hikoilemaan ja aloittaa kaikkea alusta. On pitkät ja paksut hiukset, lisäksi saunan jälkihiki ja tulipunainen naama kestää ikuisuuden(couperosaiho). Saunan ystävä en ole muutenkaan ollut koskaan. Eikä kiinnosta nähdä tuttujen alastomia kroppia, tai näytellä omaani. Ei ole mitään miellyttäviä näkyjä.