varokaa tv-lupa tarkastajaa
on tänään illalla käynyt ihan tosi monessa paikassa. Meilläkin kävi, pimpotteli ihan sika kauan...lapsikin hätääntyi ja alkoi itkemään. Sitten se kehtasi vielä koputellakkin ovea. (vissiin moni luulee tässä vaiheessa että siellä on kaveri). Mun ois pitänyt pistää lapsi nukkumaan, mutta siellä se pimpotteli varmaan 15-20 minuuttia.
Kommentit (38)
ap on hiljaa vaan jos kerran ei maksa. Meillä ei oo koskaan käynyt tarkastajaa, kotona muistan käyneen ja katto kuitin maksetusta luvasta.
Tuolloin tv-lupatarkastaja syyllistyy kotirauhan rikkomiseen. Voitte tehdä rikosilmoituksen.
Meillä kävi tv-lupatarkastaja oven takana. Tv huusi taustalla, tarkastaja näki telkkarin, en päästänyt oviaukkoa pidemmälle. Sanoi että käy hakemassa kotietsintäluvan, eipä ole näkynyt eikä mitään sakkoakaan vielä. Tästä tapauksesta on aikaa jo vuosi.
Mulla on ihan muutenkin periaatteena, että en avaa ovea tuntemattomille, joten turha meille kolkutella, kun en avaa ovea
Mikä ihmeen oikeus sillä tarkastajalla on tulla häiritsemään ihmisiä mitättömän tv-luvan tiimoilta?? on niitä paljon muitakin maksuja mitkä täytyy maksaa eikä niitä kukaan kiertele kyttäämässä..
Ajatellaan nyt vaikka auton pakollista vakuutusmaksua.. ei tule kukaan katsomaan että onko sinulla auto jos et ole vakuutusta ottanut... tai monessa kunnassa perittävä koiravero... ei kukaan kiertele ovella kyselemässä että onko koiria jos ei ole veroa maksettu!
Heitämpä karkean arvion että tv-lupa nykymuodossaan on loppusuoralla.... todennäköisesti siirrytään suoraan verorahoitukseen, toivon kyllä että siirryttäisiin kaikilla kanavilla digiajan myötä sellaiseen maksupolitiikkaan että jokainen maksaisi siitä mitä katsoo!
kämpät, mutta nykyään kyllä näkevät rekistereistään, että missä lupa on ja missä ei, joten eivät turhaan kolkuttele " luvallisten" ovilla.
Kyllä minuakin ottaa päähän TV-luvan maksaminen, mutta on aika lapsellista jättää maksamatta se.
ja tekevät tarkastushommeja lisätyönä. Mun veli on poliisi ja tekee tv-lupatarkastuksia sekä monet hänen kollegansa myös.
28:
... tv-lupatarkastajat ovat yleisimmin oikealta ammatiltaan poliiseja...
mulla ei joskus ollut tv-lupaa. pesukoneeni poistoletku vuoti lattialle vettä. ovikelloa pimputettiin, en uskaltanut avata ovea. talkkari ja joku toinen äijä ampasivat sisälle. olin yöpuvussa.
seuraavana päivänä hankin tv-luvan. en jaksa pakoilla ja varoa jotain tarkastajaa.
Olivat pareittain liikenteessä ja mutisivat jotakin että " seuraavalla kerralla me kyllä... "
Eipä oo näkynyt sittemmin ja aikaa on jo 20 v. Eikä ole lupaa eikä tule.
Oli kysynyt edellisen asukkaan nimeä ja selittänyt sitä sillä, että hänellä on rästissä tv-maksuja. Mieheni oli sanonut, ettei muista nimeä koska olemme ostaneet asunnon jo vuosia sitten eikä mieheni ollut kauppakirjantekotilaisuudessa läsnä (asui ulkomailla).
En todellakaan usko, että oikea tarkoitus oli saada selville edellisen asukkaan nimi, vaan tarkistaa meidän tilanne. Tarkastaja oli sitten ns. muina miehinä kysäissyt mikä on teidän tilanne. Meillä ei ole ollut koskaan tv:tä uskonnollista syistä ja asia oli sillä selvä.
Mieheni sanoi, että tarkastajalla oli kädessään 2-3 sentin pino A4:ia, jotka olivat kaikki täynnä listan omaisesti nimiä. Eli se " pummi" voi olla ihan kuka tahansa.
Tämä tapahtui Länsi-Suomessa. Joku aika sitten ilmoitettiin, että tällä alueella tehdään tehostettua valvontaa.
oli käynyt myös parilla kaverilla hetkeä aijemmin. Toinen sai sakot. Molemmilla oli toimittu samanlailla....eka pimpoteltu hellästi ja sitten tehty vaimea koputus. Kuka tahansa nyt sitten oli meidän oven takana, niin inhottavan myöhään tulee lapsiperheisiin pimpotteleen ovea. Meillä tähän aikaan mennään jo nukkumaan!
AP
Ne ei esittele itseän vaan tunkee vaan pokkana sisään..