Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikös 40v ja 50v ihminen ole melkein samanikäinen?

Vierailija
08.01.2026 |

10 vuotta vain eroa

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta vain eroa

Vierailija
22/49 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sikäli kyllä, että 4-kymppisten miesten kannattaa katsella 5-kymppisiä naisia, koska ikäeroa ei oikeastaan ole. 

Vaihdoin itse viisikymppisenä naiseni nelikymppiseen, ihan päittäin meni nelikymppiselle, joten oikeassa olet hänen kohdallaan.

Vaihdoitte molemmat nelikymppiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö 0-vuotias ole melkein sama kuin 10-vuotias? 10 vuotta vain eroa.

Vierailija
24/49 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa sikäli, että hyväkuntoinen 50v. ja huonokuntoinen 40v. voivat olla samalla viivalla. Biologisesti tosiaan iso ero, koska nelikymppisenä voi vielä nainen lisääntyä, mutta 50v. ei kyllä enää luomuna raskaaksi tule.

Ei tässä vain naisista puhuttu

No ei, mutta itse kun olen nainen niin vastasin siitä näkökulmasta. Sori siitä.

Vierailija
25/49 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan suurimpia ongelmia, OLENKO MINÄ NUORI, VANHENENKO MINÄ, KIINNOSTANKO MINÄ VIELÄ jne. Vastausrivi: et, kyllä, et.

Vierailija
26/49 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet syntyny 90-luvulla.

Muista ottaa kuva itsestäsi 40v päivänä. Ja sit 50v. Merkitse kaikki, myös kuntotestin tulos ym.

Kerro sitten vanhenitko yhtään tuolla välillä.

Sillä välillä nimittäin tapahtuu ihmisen suurin rupsahdus. Ulkonäkö myös menee siinä välissä vanhemmaksi.

Mutta naisethan aina sanoo et vanhemmiten kaunistuu

Hoikat 40-50 v naiset ovat useimmiten todella kireitä tyyppejä luonteeltaan. Ymmärtäähän sen, kun pitäisi jaksaa mennä jumppaan, jumppaan, vaikkei kiinnostaisikaan.

Sinua siis harmittaa, kun muut haluavat käydä jumpassa? Sehän on hauskaa! Olen käynyt ryhmäliikunnassa pienestä tytöstä asti. En aio lopettaa!

Vierailija
27/49 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Naiset on rumia vanhoja haahkoja ja miehet komistuvat... 

Vierailija
28/49 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet syntyny 90-luvulla.

Muista ottaa kuva itsestäsi 40v päivänä. Ja sit 50v. Merkitse kaikki, myös kuntotestin tulos ym.

Kerro sitten vanhenitko yhtään tuolla välillä.

Sillä välillä nimittäin tapahtuu ihmisen suurin rupsahdus. Ulkonäkö myös menee siinä välissä vanhemmaksi.

Mutta naisethan aina sanoo et vanhemmiten kaunistuu

Arvaa mitä, vanhemmiten ei välitä enää ukkonäöstä eikä halua olla sen näköinen että ukot pitää panopuuuna tai kyylää

Lopetin meikin 45vuotiaana ja liikun omaksi iloksi, terveyden vuoksi. Ei kiinnosta kauneus tai vauvat.

Vierailija
29/49 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jukuti juk

Vierailija
30/49 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäisenä on juuri tuolla kymmenen vuoden haitarilla melko tavalla, mutta yksilökohtaisia eroja luonnollisesti ja naisilla alkaa vaihdevuodet vaikuttamaan siinä viidenkympin korvilla.

Vierailija
31/49 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Miehet, eikä naiset. Miehet ehkä vielä vähemmän. Syy on geeneissä, joita heillä paljon vähemmän. Geenivirheet kumuloituu. Vähemmissä geeneissä enemmän. On jo esitetty tieteellisesti huoliartikkeleita, että katoaako Y-kromosomi (määrittää miehen). Miehellä on X ja Y-kromosomi. Y on X, josta yksi "sakara" surkastunut pois. Siksi vähemmän geenejä. Naisella on X ja X romosomit. Myös testosteroni hormonina, ei myötäauta evolutiivista kyvykkyyttä, koska monin haitallisin tavoin vaikuttaa päätöksentekoon ja ilmentymisiin.

Vierailija
32/49 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petyin kun ostin älykellon ja se tulkitsi kardiovaskulaanisen ikäni vuoden vanhemmaksi kuin olen. 

Verisuonnisto ja sydän on 43v ja olen 42v. 

Parikymppisestä asti tupakoinut ja juonut vähintään kerran viikossa, joskus kaksikin. 

Niin älkää tupakoiko ja juoko. Verisuonisto on sitten vuodenkin vanhempi tai pahimmillaan useammankin vuoden vanhempi. Sitten voi kuolla aikaisemmin.

Oon 27 nyt ja päihteitä oon loppujen lopuksi käyttänyt hyvinkin maltillisesti, mutta sitten taas stressannut olen sitäkin enemmän joten ei varmaa sekää hyvää oo tehnyt. (Rankat mielenterveysongelmat)

Vierailija
33/49 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen neljäkymppinen ja mies 10 vuotta vanhempi ja kyllä se näkyy. Mies suunnittelee jo eläkepäiviä, jotka itselle tuntuu vielä kaukaiselta. Miehellä alkaa olla myös erilaista kremppaa nivelissä ja polvissa ja sanoo että alkaa ikä tuntumaan, ei vaan jaksa kaikkea samalla tavalla kuin ennen. Ryppyjä ja roikkuvaa ihoa tullut parin viime vuoden aikana, miehelle. Minulla ei vielä ryppyjä ja kuntokin oikein hyvä. Välillä miehellä on jo heikkoja hetkiä teknologian kanssa ja kauhulla odotan milloin itselläni tulee tilanne, etten osaa jotain. Mutta tämmöistä elämä on, on etuoikeus saada vanheta ja se saa näkyä ryppyinä jne.

Ja kyllä se 10 vuoden ero näkyy muissakin, on eri asia onko 20v vai 30 v. Tai 30v vs. 40v.

Vierailija
34/49 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että näytät 39-vuotiaana viiskymppiseltä, ei tee sinusta 50vuotiasta kronologisesti.

Itse olen 48,5 v, kehonikätestissä 38. Sydämen ikä 42. Ihon ikä 41. Liikunnallinen. Suvussamme ei tule otsaryppyjäja iho sileä äidilläni myös, on 77.

Vierailija
35/49 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki yli 35v ovat käytännössä jo vanhoja ihmisiä.

Vierailija
36/49 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on luultu töissä transmilleniaaliksi - olen v.51 vuotta, kun sanoivat minun olevan 37v. No, sain aikamoista vittuilua ja vähättelyä, kun pitivät minua ensin vähän nihkeänä oman ikäisenä tyyppinä. Meno rauhoittui, kun tajusivat minun olevan ihan eri ikäluokkaa ('muori'). . No mistäkö johtui tämä harhaluulo - olen tasaisen pinkeän pyöreä eikä juuri ryppyjä - nykymilleniaalit on myös sellaisia pönäköitä niin solahdan joukkoon. 

Vierailija
37/49 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap säikähtää jos näytän kuvan 40v päivästäni jossa ole oikeasti babyface ! Sileät kasvot, ei roikkumista. Ei roikuvielä mikään!

Sitten 50v: iho alkanut roikkua leuan seudulta, silmänurkassa uurteita, luomet osin tipahtaneet. 

Nimenomaan 45-50 välillä tapahtuu jotain isoa negatiivista!

Vierailija
38/49 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen luontainen elinikähän on alunperin ollut jotain 40v. Nyt sitä vain keinotekoisesti pidennetään eri keinoin ja vaivoja on.

Vierailija
39/49 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla ovat samaa ikää. 

En itse ainakaan ole sen erilaisempi nyt viisikymppisenä kuin nelikymppisenä. Toki kasvoista näkee, että ikää on tullut, kunto sen sijaan on parempi kuin vuosikausiin.

Vierailija
40/49 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on eroa 40v pystyy saamaan lapsia,  50v alkaa vaihdevuodet.