Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerrostalon ovisummeri. Vastaatko soittoon, jos et odota ketään?

Vierailija
08.01.2026 |

?

Vastaatko?

Vaihtoehdot

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti, ne ilmoitusten jakelijat eivät pääse muutoin, joskus aika tärkeitä. 

Vierailija
22/27 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyin kerran ovisummerin soittajalta mitä asiaa, ja hän sanoi olevansa ilmaisjakelulehtien tuoja. Minua vähän ihmetytti että hän sanoi sen jotenkin epävarmasti, ei kai tällaisesta asiasta voinut tuojalla olla mitään epävarmuutta? Kuuntelin tuleeko postiluukusta jotain, minulla ei ole ilmaisjakelukieltoa, eikä tullut mitään. Silloin minulla heräsi epäilys ja menin vinttikerrokseen katsomaan, ja sinne oli joku laitapuolen kulkija hiipinyt nukkumaan. Soitin poliisille ja tulivat hakemaan sen pois, kysyivät miten se oli päässyt sisään. Minä sanoin että minä sen päästin erehdyksessä, kun se valehteli olevansa ilmaisjakelukuski. Näinkin voi siis käydä, ettei ovisummerin soittaja olekaan se mikä sanoo olevansa.

Olisit antanut toisen nukkua rauhassa, varmaan tarvitse lepoa ja suojaa. Tosin itse en milleen ilmaisjakelulle ovea avaisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen kyllä huomaa ettei kukaan avaa ollut niin epätoivoista uupunutta. 

Vierailija
24/27 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sellainen summeri, että kun nostan luurin, saan ensin puheyhteyden kadulla olijaan. Sitten jos teen päätöksen avata oven, mun pitää painaa vielä ovipuhelimeni erillistä nappia. Voin siis jutella avaamatta ovea. Tai voin jutella ja sitten avata oven.

Vierailija
25/27 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyin kerran ovisummerin soittajalta mitä asiaa, ja hän sanoi olevansa ilmaisjakelulehtien tuoja. Minua vähän ihmetytti että hän sanoi sen jotenkin epävarmasti, ei kai tällaisesta asiasta voinut tuojalla olla mitään epävarmuutta? Kuuntelin tuleeko postiluukusta jotain, minulla ei ole ilmaisjakelukieltoa, eikä tullut mitään. Silloin minulla heräsi epäilys ja menin vinttikerrokseen katsomaan, ja sinne oli joku laitapuolen kulkija hiipinyt nukkumaan. Soitin poliisille ja tulivat hakemaan sen pois, kysyivät miten se oli päässyt sisään. Minä sanoin että minä sen päästin erehdyksessä, kun se valehteli olevansa ilmaisjakelukuski. Näinkin voi siis käydä, ettei ovisummerin soittaja olekaan se mikä sanoo olevansa.

Mikset antanut nukkua? Toivottavasti poliisit ei ajaneet kylmyyteen. Ihminen hänkin on.

Vierailija
26/27 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä summeria koskaan päällä. Eipähän kukaan soittele.......puhelin on vieraita varten .

Vierailija
27/27 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen tuossa tapauksessa, että kyseessä on todennäköisesti joku kaupustelija tms.

En vastaa jos en odota ketään.