Miten olet varautunut puhelimen hajoamiseen?
Mulla on vanha puhelin varapuhelimena, jossa pankkitunnistukset ym. Myös voimassaolevat henkkarit ja passi, vanhenevat limittäin eri vuosina
Kommentit (28)
Mulla on käytössä kaksi puhelinta. Toinen oma ja toinen firman.
En mitenkään. Käyn ostamassa uuden kaupasta, kun vanha hajoaa.
2 vuotta sitten hajosi edellinen puhelin. Ei vaan enää käynnistynyt., Eipä siinä auttanut muu kuin lähteä ostamaan uusi.
Mulla on mobiilivarmenne, joten voin siirtää sim-korttini toiseen puhelimeen ja käyttää sitä varmennusmenetelmänä, jos pitää palautella vaikka pankkitunnuksia jne.
Akku voi aiheuttaa ongelman, jos olisi varapuhelin. Koska laitteet joissa akku pitää joskus käynnistää, käyttää tai ladata. Paloturvallisuus. Toisaalta läppärissäkin on akku. Maalla varapuhelin hyvä yleensä tai jos on pitkät pyhät. Miten vanhukset saavat apua näissä asioissa.
Varmuuskopio on pilvessä, tärkeimmät sovellukset tabletilla.
Minulla on puhelimessa panssarilasi ja sellainen suojakotelo, eli yritän nimenomaan olla hajottamatta puhelinta. Toki se voi hajota monella muullakin tavalla, toivottavasti ei.
Vuoden päästä ostan uuden puhelimen ja jätän tämän nykyisen varapuhelimeksi.
Mobiilivarmenteen saan käyttööni helmikuussa ilmaiseksi liittymänvaihdon yhteydessä. Kuukausimaksullinen turvapaketti minulla on käytössä puhelimessa tietoturvan takia.
Kieltämättä hieman hirvittää tämä asia, koska puhelimessa pankkien sovellukset ja erilaiset sijoitussovellukset kuten Nordnet, IBKR, Kraken, Coinbase ja Binance.
Ostan uuden puhelimen jos hajoo. En pidä mitään pankkitunnuksia puhelimessa.
Kuvat tallennan ulkoiselle kovalevylle, mutta eipä siinä muuta tärkeää olekaan. Puhelimessa ei ole mitään pankkitunnuksia.
Mulla hajosi puhelin. Latasin sit sovellukset uudestaan uuteen puhelimeen. Pankit ja kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Mulla hajosi puhelin. Latasin sit sovellukset uudestaan uuteen puhelimeen. Pankit ja kaikki.
Miten latasit pankkitunnukset? Mikä pankki?
Enpä oikein mitenkään. Hyvin pärjäsin lankapuhelimellakin ja laskut voi edelleen maksaa lähipankissa viikolla, jos nyt ei siihen hätään ole uutta älylaitetta hankkinut. En tosin usko että minulla ja vaimolla hajoaa puhelimet samaan aikaan jolloin pitäisi pankkiin lompsia.
Vierailija kirjoitti:
Kuvat tallennan ulkoiselle kovalevylle, mutta eipä siinä muuta tärkeää olekaan. Puhelimessa ei ole mitään pankkitunnuksia.
Onko sulla joku pahvikortti jossa vahvistuskoodit?
Vierailija kirjoitti:
Pilvessä kopio puhelimesta.
Mutta pankitunnukset pitää aktivoida uudestaan, ei ne palaudu varmuuskopiosta
Vierailija kirjoitti:
Mulla on mobiilivarmenne, joten voin siirtää sim-korttini toiseen puhelimeen ja käyttää sitä varmennusmenetelmänä, jos pitää palautella vaikka pankkitunnuksia jne.
Ei niitä voi palautella, ovat sidottuja lautteeseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta pankitunnukset pitää aktivoida uudestaan, ei ne palaudu varmuuskopiosta
Se aktivointi olikin hikistä hommaa, kun tarvittiin pahviläpyskää, unohtunutta salasanaa ja mitä vielä. Pankin asiakasneuvoja sitten puhelimessa opasti kädestä pitäen onneksi.
Mulla on seitsemän puhelinta. En kyllä tiedä kuinka monessa toimii enää akku.
Mulla on vanha puhelin kakkos laitteena jota nytkin käytän ja osa tietyistä ohjelmista on vain. Tässä kakkos puhelimessa jota toisinaan käytän wifi kautta..
Nytkin on tarve viedä uusi puhelin takuu huoltoon joten vanhalle edelleen tarve