Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaatepulma, oisko kellään ideoita? (ibs, aistiherkkyys)

Vierailija
08.01.2026 |

Erityisesti keskivartalon kohta ei siedä mitään tunnetta.

Tarttis pitää rintsikoita töissä, mutta vaikka kuinka katson sopivan koon niin päivän mittaan alkaa puristaa rintojen alta.

Housuissa sama. Vihaan housuja!

En voi pitää mekkoja, koska sukkahousut ne vasta vaivaakin.

Minulla on ibs ja vatsa turpoaa päivän mittaan.

En siis kerta kaikkiaan tiedä enää mihin pukeutua.. pitääkö siis ostaa vain monta kokoa liian suuria vaatteita ja näyttää typerältä? Työ vaatii tavallisen siistiä olemusta. En keksi mitään ratkaisua typerään vaateongelmaan, mutta menee hermot kun aina sattuu. Paitsi kotona kun voin kulkea löysissä collegehousuissa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baletissa ainakin käyttävät sellaisia alushaalareita, oisko joku sellainen hyvä vaikka mekon kanssa.

Vierailija
2/8 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joustovyötärölliset housut? Mä en muita käytäkkään kuin kuminauhavyötäröllisiä housuja. Ei purista eikä ahdista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Muilla sama. Valmistajat tekevät kireää. On vältettävä puristavia.

Vierailija
4/8 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä liivikoko? Tarvitsetko liivejä lähinnä muotoiluun vai onko tarvetta myös tuelle? Bravadon liivit ovat olleet minusta ihan supermukavia päällä.

Minulla on samaa ongelmaa ja etenkin raskausaikana vatsa on ollut todella herkkä. Alushousuissa suosin todella matalaa mallia. Miinuksena toki se, että eivät meinaa peittää mitään. Vaatteina käytän mekkoja ja äitiyssukkahousuja, myös siis muulloinkin kuin raskaana ollessa. Niissä ei vyötärönauha paina. Keväällä ja syksyllä käytän myös sukkanauhaliivejä, koska liivit saa asetettua vatsan alle mukavasti vaikka kuuluisikin vyötärölle. Nykyään on kyllä myös varsin siistejä collegehousujen tapaisia rentoja housuja, joissa voisi mennä töihin. 

Vierailija
5/8 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistänne. Haalarimallinen ratkaisu alkoi kiinnostaa! Ongelma on, että ihan mikä tahansa kuminauha keskivartalossa tekee kipua. Melkein, että keskivartalossa ei saisi olla saumaa ollenkaan.

Äitiysvaatteita olen kokeillut, mutta niissäkin on pirun kuminauha, se on vain ylempänä! En ymmärrä miten tuo kohta kropastani voi olla niin arka :(

Tarvitsisin ihan kunnon liivit kyllä. Olen kokeillut olla pelkällä topilla, mutta onhan se vähän kiusallista. Siis toppi + neule, mutta kyllä sen siluetista huomaa, ettei minulla ole liivejä. En vaan kehtaa töissä olla niin. Urheiluliiveistäkään ei ole löytynyt mukavia.

Tilasin snag tights sukkahousut kun niitä kovasti kehuttiin. Vaikka ne pehmoiset ovatkin niin silti se kipu tuli, koska eihän mikään alavartalon vaatekappale pysy ylhäällä jos ei siinä ole jotain kuminauhaa vähintään.

Vierailija
6/8 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeistänne. Haalarimallinen ratkaisu alkoi kiinnostaa! Ongelma on, että ihan mikä tahansa kuminauha keskivartalossa tekee kipua. Melkein, että keskivartalossa ei saisi olla saumaa ollenkaan.

Äitiysvaatteita olen kokeillut, mutta niissäkin on pirun kuminauha, se on vain ylempänä! En ymmärrä miten tuo kohta kropastani voi olla niin arka :(

Tarvitsisin ihan kunnon liivit kyllä. Olen kokeillut olla pelkällä topilla, mutta onhan se vähän kiusallista. Siis toppi + neule, mutta kyllä sen siluetista huomaa, ettei minulla ole liivejä. En vaan kehtaa töissä olla niin. Urheiluliiveistäkään ei ole löytynyt mukavia.

Tilasin snag tights sukkahousut kun niitä kovasti kehuttiin. Vaikka ne pehmoiset ovatkin niin silti se kipu tuli, koska eihän mikään alavartalon vaatekappale pysy ylhäällä jos ei siinä ole jotain kuminauhaa vähintään.

Auttaisiko sellaiset kanafileet topin alla tuomaan ryhtiä? Tai jokin body? Niissähän on joissain ihan kunnon kupit. 

Sopisiko tyyliin joku maksimekko tai hame? Sen alle voi pukea vaikka polvisukat ilman, että kukaan näkee mitään. 

Vierailija
7/8 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt ei talvella valitettavasti auta, mutta lämpimämmällä säällä stay-upit mekon kanssa. 

Ja nyt talvella merinopitkikset mekon alla. Toki niissäkin on kuminauha, mutta mulla ainakin sellaiset, jotka puristaa aika vähän kun nauha on tarpeeksi löysä. 

Vierailija
8/8 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä kaarituellisia liivejä, ne helposti aiheuttavat kipua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä