Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä flunssa tämä on?

Vierailija
07.01.2026 |

Sairastuin joulukuun alussa ja olen vieläkin kipeä. Olen henkisesti ja fyysisesti täysin loppu tähän. Ikinä en ole vastaavaa kokenut. Mulla on lisäksi astma, joka tietysti tätä pahentaa.

Missään vaiheessa ei ollut kurkkukipua tai nuhaa vaan virus iski suoraan keuhkoihin ja todella syvälle. Sain päivystyksestä Atrodual reseptin, joka auttoi pahimpiin hengenahdistuskohtauksiin. Olisin muuten varmaan joutunut soittamaan niihin kohtauksiin ambulanssin, koska sen verran rajuja ja pelottavia ne olivat.

Oireet ovat olleet, niin erikoiset et en oikein käsitä mikä tauti tämä on. Sain useita ja tosi pahoja kohtauksia, joissa reagoi keuhkot, vatsa ja hermosto. Eli tuli hengenahdistus, vatsa meni sekaisin ja syke nousi rajusti.  Nyt kohtaukset ovat lieventyneet, mutta niitä on vieläkin. Nyt tuntuu kuin selkä olisi tulessa ja lihaksia särkee. Keuhkojen oireet vaihtelee, kuivuutta, kuumuutta, jomotusta ja limaisuutta.

Onko muilla ollut jotain vastaavaa? Tämä on todella hullu tauti. Koronan kerran sairastunut, mut ei se muistaakseni näin paha ollut.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesflunssa.

Vierailija
2/6 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta olisi kiva kuulla jos tuollaista on liikkeellä. Itsellänikin on astma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhön se joku koronan versio ole. Monielinsairaus kuvaa sen viruksen toimintaa paremmin kuin flunssa. Ja kuukausi meni täälläkin.

Vierailija
4/6 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli uudenvuodenaattona täysin aloittajan kuvailemien oireiden flunssa.

Vierailija
5/6 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaa veikkaan. Se voi olla yllättävän raju ja sitkeässä joillakin.

Vierailija
6/6 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoista on tosiaan ollut liikkeellä. Itsellä meni 5-6 viikkoa että suurin osa limasta oli viimein pois, sitä muuten riitti. Voi yhtä hyvin olla korona, influenssa tai rs. Influenssa oli suht raju tänä vuonna, kun rokotteet kohdistettu väärään kantaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi