saako työtön omistaa jalometalleja?
Nostan tukia vaikka minulla on kassakaapissa hopeaa ja kultaa 40.000€ edestä. Rintamiestalon pihassa vanha nissan ainoana "omaisuutena" mistä kela tietää.
Epärehellistä? Omasta mielestäni ei sillä loppupeleissä nuo jalometallit ei ole sama asia kuin omaisuus.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
No siinähän nostelet tukiasi mutta kai ymmärrät sen, että et voi niitä harkkojasi koskaan myydä ? Menee nimittäin tieto myynnistäsi asap verottajalle ja sitä myötä Kelalle, minkä jälkeen oletkin todella pahassa kusessa ja saat syytteen jatketusta törkeästä petoksesta ja Kelaetsivät rullaa sun loputkin harkot valtiolle.
Tietty voi myydä, kun maksaa mahdollisen myyntivoiton verot. Mahdollisten työttömyystukien määrään se myyntitulo saattaa vaikuttaa, mutta pelkkä omistaminen ei, eikä se ole mikään petos.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monella työttömällä on koruja on edes kymppien arvosta?
Meinaatko ihan tosissasi, että se työtön on aina ollut työtön?
Kyllä suurin osa työttömistä omistaa paljonkin omaisuutta, taloja ja koruja ym Kyllä mulla ainakin on koruja ties kuinka suuresta arvosta, vaikka olen osan jo lahjoittanut lapsille.
Eriasia on elintapatyötön joka ei koskaan ole ollut töissä eikä mene.
Kyllä mulla on työttömänäkin ollut sama omaisuus, kuin silloinkin, kun olen ollut työtön.
Ihan on sama talo jossa olen asunut, kesämökki ja kunnon auto. Ei ne mihinkään häviä työttömyysjakson aikana joka nykyään voi tulla eteen ihan kenelle tahansa.
En ole edes köyhäillyt työttömänä, koska säästöjä on aina ollut, koska en ole koskaan elänyt kädestä suuhun.
Ihmisen kannattaa säästää silloin, kun siihen on mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siinähän nostelet tukiasi mutta kai ymmärrät sen, että et voi niitä harkkojasi koskaan myydä ? Menee nimittäin tieto myynnistäsi asap verottajalle ja sitä myötä Kelalle, minkä jälkeen oletkin todella pahassa kusessa ja saat syytteen jatketusta törkeästä petoksesta ja Kelaetsivät rullaa sun loputkin harkot valtiolle.
Tietty voi myydä, kun maksaa mahdollisen myyntivoiton verot. Mahdollisten työttömyystukien määrään se myyntitulo saattaa vaikuttaa, mutta pelkkä omistaminen ei, eikä se ole mikään petos.
pelkkä työttömyystuki ei ole kiinni siitä omistatko ja mitä omistat, eikä se ketään kiinnosta, mutta on eri juttu, jos ap nostaa tt-tukea tms.
Ei työttömän tarvitse olla pa.
Miten se kela tietää siitä nissanista. Kun eivät niitä kysele työttömyystuissa.
Rintamamiestalon, niin et saa edes toimeentulotukea.
Ei paljon lämmitä, koska noita on vaikea myydä ilman, että rahat tulee suoraan tilille ja työkkäri näkee ne. Ei kukaan ala ostamaan tuota määrää kultaa käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Oli minullakin Nissani, mutta meni leima umpeen. Sitten oli Corolla jonka näin viimeksi jollain pellolla katollaan. Nyt on ajokortti taas takaisin mutta ei autoa.
Myytkö Corollan, jos maksan 5000€?
En ihmettelisi jos laitaoikeiston värväämä gestapo tulisi näin päivinä työttömän ovelle ja lyö polvet murskaksi kun kaapista löytyy kultainen rippiristi vuodelta -75.
Kulta sulatetaan ja annetaan Orpolle ja eturyhmille.