Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puutarhamadon puremat 2026! OFFICIAL

Vierailija
07.01.2026 |

Täällä jo innokkaana kasvatellaan kevätkukkasia, mites siellä?

Kommentit (120)

Vierailija
101/120 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydessä tohinassa jo puutarhailut. 

Kylvörullia on laitettu kylmälavaan 7 kpl ja lisää tulee.

Ihanaa, kun ei enää tavitse jättää kaikkia sisälle kasvamaan ja noihin kylvörulliin menee todella paljon siemeniä ja videoista päätellen ne kasvaa paremmin kuin taimipoteissa.

Ssälläkin tomaatit chilit ja tulevaisuudessa kurkut laitan noihin rulliin.

Vierailija
102/120 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska laitatte samettikukat itämään tänä vuonna? Mulla tapana laittaa noin 5pv välein aina uudet siemet itämään niin tulee hieman porrastetusti taimet ulkoistutukseen. En yleensä kouli taimia kun laitan väljästi istutus astioihin ja astiasta suoraan sitten pihalle kasvamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/120 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä tulppaaninsipulit maahan ja nyt odotellaan satoa.

Vierailija
104/120 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin eräänä syksynä 30 tulppaanin sipulia ja 50 krookuksen sipulia ja laitoin maahan. Ekana keväänä noista nousi 1 tulppaani. Toisena 4 tulppaania. Kolmantena 2 tulppaania. Krookuksia ei koskaan ainuttakaan. 🙄

Vierailija
105/120 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin eräänä syksynä 30 tulppaanin sipulia ja 50 krookuksen sipulia ja laitoin maahan. Ekana keväänä noista nousi 1 tulppaani. Toisena 4 tulppaania. Kolmantena 2 tulppaania. Krookuksia ei koskaan ainuttakaan. 🙄

Menikö maahan väärin päin kuin eräällä, tai liian syvälle.

Vierailija
106/120 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kumpaakaan. En tiedä onko myyrät sitten syöneet, vai oliko jotenkin huono etenkin tuo krookuserä. Aiemmilla tonteilla ei ole näin käynyt, puutarhakokemusta siis on 😀

Vierailija
107/120 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kumpaakaan. En tiedä onko myyrät sitten syöneet, vai oliko jotenkin huono etenkin tuo krookuserä. Aiemmilla tonteilla ei ole näin käynyt, puutarhakokemusta siis on 😀

Mulla meni kans krokukset ja villitulppaanit myyrien suuhun. Viime kesänä niitä oli valtavasti. Syksyllä sitten istutin narsisseja ja laukkoja  ja väliin vielä valkosipulia karkottamaan myyriä. Saas nähdä nouseeko nekään. 

Vierailija
108/120 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju. 😍 Mua puraisi kans viime keväänä puutarhamato ja laitoin meidän pihan uusiksi. Ostin erilaisia koristepuita ja -pensaita ja tietysti perennoja. Nyt vain jännitän mitkä ovat vielä kesällä hengissä. 😅 Tänä keväänä ajattelin sitten panostaa leikkokukkiin, ja siemeniä onkin tullut hankittua jo 15 pussia. Lisäksi oon ennakkotilannut 15 daalianjuurakkoa. Saas nähdä mihin saan nuo kaikki mahtumaan ja mitkä lopulta tulee kukkimaan mut intoa ainakin piisaa enkä malta odottaa maaliskuun loppua että pääsee aloittamaan kylvöt. Jos leikkokukat nyt onnistuu niin ehkä ensi vuonna sitten voisi kokeilla kasvattaa noita syötäviä. 😅

Vierailija
109/120 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen vein ulos rasiallisen hankikylvöjä, siellä oli perennoja, ruohosipulia, tuoksuherneitä. Tuoksuhernettä en ole ennen näin kokeillut, saa nähdä miten käy. Sisällä keijunmekot ovat jo sirkkalehdillä, samoin chili. Eilen kylvin ahkeraliisaa. Daaliat olen aina ostanut Lidlistä, mutta nyt mietin ekaa kertaa ennakkotilaamista. Syksyllä Ranskassa käydessäni ihailin siellä muutamaa lajiketta, mitä haluaisin kokeilla. 

Vierailija
110/120 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korpikankaalla näkyy olevan myynnissä etanateippiä. Onko kenelläkään kokemusta, toimiiko se? On tosi kallista, niin en viitsisi turhaan ostaa kun useamman metrin tarvitsisin. Täällä on nykyään valtava lehtokotilopopulaatio. Kerään niitä etikkakulhoon pää märkänä, mutta eivät tunnu vähenevän yhtään. 

En halua, että tulevat rouskuttamaan kaikki vihannekseni.

mä unohdin suosiolla maassa kasvattamisen ja siirryin kasvattamaan korkealle terassille vartavasten tehtyihin hyvällä korkeudella oleviin istutus laatikoihin. Niissä kasvaa kaikki eikä tule etanoita eikä muitakaan öttiäisiä

Vierailija
111/120 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paprika on myös hyvin helppohoitoinen ja en voi ymmärtää miksi ne paprikat ja chilit heitetään roskiin joka syksy ja sitten kylvetään talvella uusia siemeniä, kun nuo ovat kuitenkin monivuotisia kasveja 

Näin munkin mummo sanoi monesta kasvista mutta kaikilla vain ei ole kylmää pimeää tai valoisaa viileää mutta ei pakkasen puolella olevaa kellaria jonka ikkunalla voisi kasveja talvisin pitää🤷

Vierailija
112/120 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska laitatte samettikukat itämään tänä vuonna? Mulla tapana laittaa noin 5pv välein aina uudet siemet itämään niin tulee hieman porrastetusti taimet ulkoistutukseen. En yleensä kouli taimia kun laitan väljästi istutus astioihin ja astiasta suoraan sitten pihalle kasvamaan.

Laitoin isosamettikukat toukokuussa suoraan ruukkuihin ulos, komiasti kukkivat koko kesän syyskuun lopulle asti.

Vierailija
113/120 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat myyrien herkkua.  Itse siirryin narsisseihin, niitä on vaikka minkä näköisiä eivätkä maistu myyrille.

Vierailija
114/120 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi, että tuli noin vähän. Auttaisikohan paikan vaihto ja sijoittelu uudelleen? Minulla auttoi. Hassasin 2 erää, kun sijoittelin kukkaset vääriin paikkoihin. Kun vaihdoin paikkaa, niin alkoivat kukkimaan :)

Vierailija
115/120 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana ketju. 😍 Mua puraisi kans viime keväänä puutarhamato ja laitoin meidän pihan uusiksi. Ostin erilaisia koristepuita ja -pensaita ja tietysti perennoja. Nyt vain jännitän mitkä ovat vielä kesällä hengissä. 😅 Tänä keväänä ajattelin sitten panostaa leikkokukkiin, ja siemeniä onkin tullut hankittua jo 15 pussia. Lisäksi oon ennakkotilannut 15 daalianjuurakkoa. Saas nähdä mihin saan nuo kaikki mahtumaan ja mitkä lopulta tulee kukkimaan mut intoa ainakin piisaa enkä malta odottaa maaliskuun loppua että pääsee aloittamaan kylvöt. Jos leikkokukat nyt onnistuu niin ehkä ensi vuonna sitten voisi kokeilla kasvattaa noita syötäviä. 😅

Oon kanssa aina ihan intopiukeena :D

Vierailija
116/120 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko teille viherpiha lehti ja sen mukana siemenpussi? Oliko sama pussi kaikille vai vaihteliko sisältö? Minkä sait?

Vierailija
117/120 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko teille viherpiha lehti ja sen mukana siemenpussi? Oliko sama pussi kaikille vai vaihteliko sisältö? Minkä sait?

Korjaan mainos viherpiha lehdestä.

Vierailija
118/120 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Yksi huonekasvi kuoli, jes! Lopuille pitäisi ilmeisesti vaihtaa mullat, kun tultiin tähän sisäilmaongelmaisesta kämpästä. Hirveä homma, pitäis multakaupoille ehtiä eka. Ehkä ne kuolis 

Mullanvaihdot odottaa vielä motivaatiota, jospa joku päivä. 

Tämän vuoksi mulla on kaikki viherkasvit vesiviljelyssä, en jaksa tuusata sisällä. Ulkona sitten senkin edestä!

Voisin kokeilla tänä vuonna paprikaa isossa altakasteluruukussa , sen voi nostaa sitten syksyllä sisälle, jos ei ehdi tehdä kaikkia raakileita valmiiksi. Viime vuonna tomaatit ei ehtineet tehdä satoa ennen syksyä, kun kesäkuu oli niin p*run kylmä! Lokakuussa keräsin pääsatoa...🙄

Vierailija
119/120 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisiä kylvöjä olen nyt tehnyt; tomaattia, paprikaa, chiliä ja munakoisoa. Kerrankin ajoissa vaikka kyllä viime syksynä sain tomaatteja ja chiliä vielä lähes pakkasten aikaan. 

Kesäkukista petuniaa haluaisin kokeilla tänä vuonna. Mikä olisi kestävä ja helppo lajike kasvattaa?

Vierailija
120/120 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisiä kylvöjä olen nyt tehnyt; tomaattia, paprikaa, chiliä ja munakoisoa. Kerrankin ajoissa vaikka kyllä viime syksynä sain tomaatteja ja chiliä vielä lähes pakkasten aikaan. 

Kesäkukista petuniaa haluaisin kokeilla tänä vuonna. Mikä olisi kestävä ja helppo lajike kasvattaa?

Oi, ihanaa! Minulla ei millään onnistu esikasvatus. Kämppä on niin kuiva ja kuuma. Aina kupsahtavat 2 viikossa. Sitten kun saan päivällä ulos, niin silloin säilyvät vaihtelevasti yön sisällä. Nuutuvat tosi äkkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi