Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua oikeesti naurattaa yksilapsisten uikutukset...

Vierailija
25.04.2007 |

Oikeesti. Meidänkin taloyhtiössä on paljon yksilapsisia perheitä, on niiiin rankkaa ja taaperot pistää koko perheen elämän sekaisin, vauvoista puhumattakaan. Ja jotkut kaverit, joilla yksi vauva, on ihan hukassa kun ei ole aikaa mihinkään! Mies siivoaa töistä tultuaan kun äiti ei ehdi, huh huh. Elämä on just niin rankkaa kuinka rankaksi sen haluaa tehdä. Mulle on lomaa, jos lapsista vaan 2 on kotona, vauvan kanssa vasta helppoa onkin. Mies käy töissä, minä hoidan kodin ja lapset, yksinkertaista. Toki mies on töiden jälkeen paljon lasten kanssa, tekee kyllä pitkää päivää monesti. Ei vaan löydy sympatioita niille jotka valittaa rankkuudesta yhden kanssa. Meillä lapset 4 kk, 2 v ja 5 v.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin esikoinen on ja oli todella haastava tyyppi.

Meillä 4 lasta

Vierailija
2/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä yhdellä ja ainokaisella voi olla vaikka ADHD, se voi nukkua huononosti ja olla koliikkivauva jne. Ei lapsia voi vertailla keskenään!

t. yhden lapsen äiti, jolla ei kylläkään ole kuvailemaasi ongelmaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri kuvailemasi narisija. Nyt on kolme lasta ja HÄVETTÄÄ omat natinat. Hyvin ehdin siivotakin ja tehdä kotihommat.

Vierailija
4/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ihan samaa mieltä! Yhden mukulan kanssa kotona on niin helppoa kun olla vaan voi! Ei tarvitse kiikuttaa mukulaa hoitoon tai lähteä töihin. Voi syödä rauhassa aamupalaa mukulan kanssa. Ja siivoilla koko päivän ja laitella ruokaa. Ja vaikka käydä kaupoissa katselemassa ja ulkoilemassa. Kyllä yksilapsisilla on helppoa. Jos ukko vielä maksaa kaikki niin avót!Ei elämä paljon helpommaksi siitä mene...

Vierailija
5/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivahan se on siivota, kun lapset sotkevat koko ajan nopeammin kuin ehdin jälkiä korjata.

Vierailija
6/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se aika ekan lapsen jälkeen. Jos minullakin olisi ollut ekan lapsen saatuani sama kokemustausta kuin nyt kolmen lapsen jälkeen, niin elämähän olisi silloin ollut yhtä juhlaa. Valitettavasti eka lapsi oli kuitenkin iso muutos elämässä, paljon uusia asioita, jännitystä, epävarmuutta jne.

Vierailija
7/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

inte på svenska

Vierailija
8/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttää monilapsiset äidit jotka eivät tunnu hyväksyvän sitä että MINÄ tahdon olla yhden lapsen äiti ja elää leppoisaa " helppoa" (helpompaa) elämää. Monilapsiset närkästyvät kun en halua hoitaa heidän lapsiaan enkä kuljetella tai lainalla rahaa. Mullahan on " niin helppoa, että voisin ottaa hieman osaa muiden taakkoihin" , mutta tadaa oon ihan itse halunnut asioiden olevan näin enkä mitään ylimäärästä stressia ja vaivaa muista taho. Ihan oma ongelmanne jos on vaikeaa. Mulla on helppoa ja nautin siitä.

kaikilla yksilapsisilla ei kuitenkaan ole helppoa joten turha yleistää siinäkään.

Vierailija
9/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukin on osansa valinnut, en minäkään jaksa kuunnella monilapsisien valituksia elämän rankkuudesta.

Vierailija
10/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluiten huonoja päiviään omille ystävilleen ja niistäkin valkkaa mieluiten saman kokeneet

Vierailija
11/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kanssa joutuu olemaan koko ajan. Jos lapsia on 2 tai enemmän, ne on toistensa seurana ja vanhemmat voi tehdä omia hommiaan.

Vierailija
12/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

helppoa ja vaivatonta.

Vierailija
13/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksilapsisen perheen ainoa äiti

Vierailija
14/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa on enkä valita. en vaihtaisi elämääni 3lapsen äitinä olemiseen.

Vierailija
15/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joille voi SILTI valittaa välillä... :):)

Jokaisessa perheessä lapsiluvusta,talon koosta tai asumismuodosta tai mistä tahansa muusta riippumatta kun on kuitenkin omat vaivansa ja huolensa...

Minusta olisi kamalaa jos mun ystävät naurais et voi sua yks lapsista äitiä kun valitan pojan yöllisiä astmakohtauksia tmv...

Vierailija
16/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon lapsi, joka nyt on vuoden ikäinen, kärsi koliikista ja sai vielä korvatulehduskierteen riesaksi. Nyt vasta on sisko saanut nukuttua jotenkuten, kun lapsi sai putket korviinsa.

Mulla on 3 lasta ja voin sanoa että paljon mä olen voinut viimevuoden paljon paremmin ja ollut pirteempi. En kyllä ole kehdannut valittaa siskolle kun joku lapsista on sairastunut ihan normaali räkätautiin. Mä sentään olen saanut nukkua.

Vierailija
17/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

allergiaa,korvatulehdukset/putkitukset,kitarisan/nielurisojen poistot,epämuodostumia,kasvain,dysfasia,rs-virukset (sairaalassa hoidettu),keuhkokuumetta ja tietysti tavalliset flunssat/vatsataudit. Kaikki ovat olleet yökukkujia ja haastavia lapsia. Hyvin ollaan kuitenkin pärjätty ja jaksettu. Varmasti on helpompaa yhden lapsen kanssa!

Vierailija
18/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanko koskettaa viittasi lievettä?

Vierailija
19/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on terve, ihana ja mainio tapaus. Mutta minä teen ajattelua vaativaa työtä, jossa pitäisi voida uppoutua täysin siihen mitä tekee ja missä monet muut ovat yökaudet ja viikonloput töissä. Kun yksinhuoltajana yritän päivät ottaa muita kiinni ja uppoutua vain ja ainoastaan työjuttuihin ja sitten neljältä pitääkin painaa kaikki työasiat pois mielestä ja ryhtyä elämään perheelämää ja sitten lapsen nukahdettua pitäisikin saada taas työvaihde päälle, niin usein kärsin unettomuudesta ja paikoin olen tosi väsynyt.

Luulen, että helpompaa olisi olla parin naperon kanssa vain kotona ja keskittyä kotonaoloon täysillä sillä oletuksella, että ei olisi vakavia sairauksia.

Vierailija
20/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä nyt siitä ollut kyse! Kyse on siitä et joidenkin mielestä yksilapsisella EI VOI olla rankkaa ja jos yksilapsinen valittaa niin se vaan uikuttelee turhia. VAIN jos on enemmän kuin 1 niin " tietää mistä puhuu" ... joo-ooo---