Tästä harva kehtaa edes puhua ääneen - Maahanmu*tto toi aivan uuden ilmiön kouluihin ja päiväkoteihin Suomessa
Suomen lasten mullistus
Suomalaiset koulut ja päiväkodit ovat murroksen edessä. Lähes 500 suomalaista kertoo nyt ilmiöstä, josta harva kehtaa edes puhua ääneen. Ryhmässä ei ollut pojalleni yhtään suomea osaavaa kaveria. Näin jopa opettajat itse toimivat nyt omien lastensa kanssa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/96006ec4-a780-4f23-881a-43aefd89f554
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ongelmat eivät koske ruotsinkielisiä päiväkoteja ja kouluja.
Tämäkin on muuten mielenkiintoista! Miksi niitä ei sijoiteta lainkaan ruotsinkielisiin päiväkoteihin ja kouluihin?
Samasta syystä, kuin ei sijoiteta saamelaisalueelle. vähemmistöt nostaa metelin
Mutta nythän tällaista kehitystä halunneilla on mahtava tilaisuus koulushoppailla omat lapsensa näihin kouluihin, mistä muut pyrkivät saamaan lapsensa pois.
Miksi he eivät toimi niin?
Vierailija kirjoitti:
Mutta nythän tällaista kehitystä halunneilla on mahtava tilaisuus koulushoppailla omat lapsensa näihin kouluihin, mistä muut pyrkivät saamaan lapsensa pois.
Miksi he eivät toimi niin?
Haluaisin nähdä yhdenkin vihervassun joka muuttaa vapaaehtoisesti johonkin Kontulaan tai muulle maamurikkaalle alueelle
Vierailija kirjoitti:
Jokainen vanhempi haluaa lapselleen parasta (tai ainakin näin väitetään). Siksi koulushoppaillaan, jotta lapsi ei peruskoululuokkansa takia syrjäytyisi ja jotta lapsi saisi kokea oppimisen ja onnistumisen iloa joutumatta olemaan koko ajan väkivallan uhan alla.
Meillä hoetaan koko ajan, että koulun tulee hoitaa ihan kaikki terveysongelmien poistamisesta hyväksi ihmiseksi kasvamiseen, jolloin kotona voidaan tuudittautua siihen uskoon, että aina on joku toinen, joka vastaa lapseni väkivaltaisen käytöksen kitkemisestä tai hammasraudoista. Ns. hyvien oppilaiden tulee luopua oppimisesta ja toimia tukena heikommille oppijoille, joita ei pätkääkään kiinnosta kertotaulu, koska lyöminen on mukavampaa. Yhä useampi vanhempi harkitsee muuttoa pääkaupungista kehyskuntiin tai jopa kauemmas, jotta saisi lapselleen edes siedettävän lapsuuden. Tätä pidetään huonona asiana, meillä ei saisi olla lapsia, jotka tietävät, miten päin kirjaa pidetään kädessä.
Ei kukaan halua lastaan roadmanien kanssa samaan kuoluun.
Luojan kiitos, ainut lapseni on aikuinen. Olisi aivan järkyttävää joutua tuollaiseen kouluun.
Minua kiinnostaa miksi ja millä statuksella nämä ihmiset ovat Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Meidän poika vaihtoi päiväkotia koska alkoi olee ulkomaalaisia liikaa. Päiväkodin johtaja sanopi että tienaa paljon koska on pakolaislapsia.
Kun kantasuomalaisella ei ole enää ihmisoikeuksia omassa maassaan, pitää väistyä muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väestönvaihto on vain persuhörhöjen salaliittoteoria.
mvh,
deGröna
Niin, eipä mua enää jaksa kiinnostaa naisten- ja lasten oikeudet, sillä naiset ovat itse tätä halunneet äänestämällä vihervasemmistoa vuosikymmeniä.
Mäkin olen ampunut ämpäriini reikiä. Naiset, areena on teidän. TE olette nyt vallassa. Pitäkää kivaa.
Mäkään en enää äänestä. Vaikka tekoni on vain symbolinen annan tilaa niille, jotka haluaa tämän ääliöliberalismin leviävän kulovalkean tavoin. Minulle valtio nimeltä Suomi on ohi.
Olen nainen, mutta on pakko äänestää persuja. Omalla kotipaikkakunnalla on alkanut puukot ja jengit heilua eikä illalla ole e
No meillä varastetaan keskellä päivää kengät jalasta. Kirjaston nurkilla heitellään ihmisiä kaupasta varastetuilla kananmunilla, talvella jääkokkareilla. Että semmosta hauskaa. Poika yritettiin ryöstää veitsen kanssa lähikaupan edessä jne....
Ei täällä ennen tälläinen meno ollut. Jotkut kauhistelivat pultsareita ostarin takana. Niistä tosin ei ollut koskaan mitään harmia, paitsi joskus riitelivät keskenään. Nyt ei ole ostariakaan, kun tilalle rakennettiin korkeita kerrostaloja. Saatiin lisää uusia naapureita ja kouluun lisää oppilaita. Sinne kantikset ei enää omia lapsiaan halua laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten tätä voi kommentoida, kun maksumuurin takana?
Mutta jos tässä puhutaan siitä, mihin opettajat itse laittavat lapsensa, niin kyllä. Esim Helsingissä KAIKKI opettajat tietävät, mihin kouluihin eivät omia lapsiaan laittaisi ikimaailmassa. Ja valitsevat asuinalueensa sen mukaan. En ole enää itse opettajan töissä, mutta monet ystäväni ovat. Ja kukaan ei asu sellaisella alueella, missä koulussa on enemmistö ma muja.
Tunnen asuinalueeltamme paljon opettajia. Jostain syystä nämä hakevat omille lapsilleen koulupaikat muualta. Lähikoulussa s2:a on liki puolet.
On suomalaisten velvollisuus auttaa muualta tulleita, vähemmistössä olleita pakolaisia. Ulkomailta tulleita pakolaisia ja heidän lapsiaan pitää integroida yhteiskuntaan ja on meidän vika ja häpeä jos he eivät tunne maatamme omakseen. On aivan toisarvoinen haitta jos ulkomailta tulleet koululaiset hidastavat hyvään tottuneita paikallisia lapsia, pitää opettaa lapsia sietämään erilaisuutta ja moninaisuutta ja kiinnittää huomiota siihen kuinka paljon heillä on annettavaa meille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasistinen aloitus poistoon.
Mikä kielipolitiikassa tai oppimistuloksissa on rasismia? Monessa muussa maassa ei saa joka kielelle tulkkia, ja toimeentuloa ja integraatiota myös vaaditaan oleskeluluvan vastineeksi.
Olen eräässä toisessa maassa tälläkin hetkellä reissussa, ja vaikka on pk-seutua monimuotoisempaa etnisesti, jengi tekee töitä ja puhuu kieltä, eikä ole gettoutunut itä-hkin tapaan.
Olisi mielenkiintoista kuulla vassarin ratkaisu ihan konkreettiseen ongelmaan rasismiulinan sijaan. T. Itsekin ulkomailla asunut ja ulkomaalaisen kanssa asuva.
Ulinatyyppi on taas vauhdissa.
Vierailija kirjoitti:
Itse sosiaalialalla työskennelleenä olen ihmetellyt kauan miksi m muuttajaperheille ei ole samoja vaatimuksia kuin suomalaisille? M muuttajalapset saavat valvoa yökaudet, riekkua ulkona kotona ei ole ruokaa, 6 nukkuu samassa huoneessa jne. Sama kuin esim.vastaanotyokeskuksessa lasten tekeminen, miksi, jos suomalainen tekee lapsia esim.asuntolassa asuessaan siihen puututaan. M.muuttajien kohdalla ei.
Nämä kouluongelmat ovat seurausta tästä.
Tuskinpa osasit arvata 25 vuotta sitten kun valmistuit sosiaalialan koulusta millaista painajaista työ on tänään, niin kuin vanhassa sanonnassa sanotaan suuri enemmistö pilaa sen 10% maineen, joka yrittää hoitaa asiansa kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
On suomalaisten velvollisuus auttaa muualta tulleita, vähemmistössä olleita pakolaisia. Ulkomailta tulleita pakolaisia ja heidän lapsiaan pitää integroida yhteiskuntaan ja on meidän vika ja häpeä jos he eivät tunne maatamme omakseen. On aivan toisarvoinen haitta jos ulkomailta tulleet koululaiset hidastavat hyvään tottuneita paikallisia lapsia, pitää opettaa lapsia sietämään erilaisuutta ja moninaisuutta ja kiinnittää huomiota siihen kuinka paljon heillä on annettavaa meille.
Paskan marjat. Tuo on loputon suo, eikä vaatiminen lopu koskaan, jos vain joka käänteessä annetaan periksi. Siinä on kaikki oppi mitä heiltä on meille siunaantunut.
Ja se niiden "oma maa" oli uskoakseni aika isossa roolissa, että miksi ne täällä ylipäätään on, että ajattelisi etteivät toivoisi tästä maasta tulevan samanlaista. Tämä siis oletuksella, että ovat oikein hädän takia liikkeellä.
Eiköhän lapsia vaan kiinnosta erilaiset, kielen oppiminenkin huipussaan. Eipähän ole höpötyksestä kiinni kehen tutustuu, vaan voi katella elekieltä erottaakseen kivat joukosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tätä voi kommentoida, kun maksumuurin takana?
Mutta jos tässä puhutaan siitä, mihin opettajat itse laittavat lapsensa, niin kyllä. Esim Helsingissä KAIKKI opettajat tietävät, mihin kouluihin eivät omia lapsiaan laittaisi ikimaailmassa. Ja valitsevat asuinalueensa sen mukaan. En ole enää itse opettajan töissä, mutta monet ystäväni ovat. Ja kukaan ei asu sellaisella alueella, missä koulussa on enemmistö ma muja.
Tunnen asuinalueeltamme paljon opettajia. Jostain syystä nämä hakevat omille lapsilleen koulupaikat muualta. Lähikoulussa s2:a on liki puolet.uvulla
Joskus 80-luvulla ei juuri mietitty mihin lähialueen kouluun lapset laiteteen koulutus oli aikalailla samaa. Nyt täytyy todella miettiä mihin kouluun lapset menee, ei lapset voi mennä mihinkään huonomaineiseen kouluun jossa väistämättä alisuoriutuu. Ei voi muuta kun toivoa kestämistä hyville ja sitkeille opettajille.
Meidänkin lapselta vietiin seteli taskusta jo 12-vuotiaana. Sitä päätä pidemmät, noin 15-17 -vuotiaat pysäytti, kysyi, onko rahaa ja lopulta halusi tarkastaa taskut. 5 Euroa löytyi, koska oli matkalla kauppaan ostamaan karkkia. Ei mitään pahoinpitelyä yms., mutta rahat vietiin kuitenkin. Ei kertonut sitä kuin vasta paljon myöhemmin, koska tiesi, että meillä olisi kilahtanut ihan heti. Kuten veljeni, täysin väkivallaton ja mukava tyyppi, sanoi, niin pesäpallomaila mukaan ja porukalla tekemään selväksi, että missä on raja. Siis veljeni ei ole eläessään tapellut kenenkään kanssa fyysisesti (paitsi mun pikkulapsena) ja ei ole varmaan edes ylinopeussakkoa koskaan saanut. Silti hänelläkin jo keitti kuten miehelläni, jolla hänelläkin täysin puhdas tausta tämmöisissä. Oikeasti nämä aikuiset miehet tässä mietti, että menevät mailoilla tonne lähipuistoon vetämään tälle perselilyporukalle rajoja.
Ongelma ei ole koulut, vaan se että asuinalueiden on annettu segregoitua ihan huoletta.
Espoo rakentaa jatkuvasti uusia asuinalueita, joissa pelkkiä vuokrataloja. Miten kuvittelette, että koulu voi kymmenen vuoden päästä alueella?
Ongelmat eiväh ole oppilaat, vaan ihan poskettoman paska koulutuspolitiikka, jota kokoomusvetoisesti tehdään pk-seudulla.
Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ei ole koulut, vaan se että asuinalueiden on annettu segregoitua ihan huoletta.
Espoo rakentaa jatkuvasti uusia asuinalueita, joissa pelkkiä vuokrataloja. Miten kuvittelette, että koulu voi kymmenen vuoden päästä alueella?
Ongelmat eiväh ole oppilaat, vaan ihan poskettoman paska koulutuspolitiikka, jota kokoomusvetoisesti tehdään pk-seudulla.
Sitä saa mitä tilaa.
Vuokrakasarmialueita on pakko rakentaa pk-seudulla, koska Kela-Goldin saatuaan saa itse kertoa missä haluaa asua. Lähes kaikki haluaa heimoveljien luokse ja se on tosiaan vain ilmoitusluontoinen asia. Kunnan on sitten pakko järjestää asunto näille tulijoille. Tämä olisi ensimmäinen asia, joka pitäisi korjata eli kunnan saa valita, jos pystyt sen itse kustantamaan. Muussa tapauksessa hajasijoitus pitkin Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo lässytys auttaa jos tulijat torjuvat kulttuuriinsa ja uskontoonsa vedoten kaikki integrointiyritykset?
Kyllä maalla on mukavaa.