Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka ette käytä mitään hormonia, ei kierukkaa jne, millaiset kuukautiset teillä on n. 50 vuoden iässä?

Vierailija
08.12.2023 |

Onko runsaammat, tiheämmät kuin ennen vai päinvastoin? Entä kivut? 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsaammat ja kierto jopa vain 3 vk. Rautalisää kuluu. 

Vierailija
2/21 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikilla kuukautiset alkavat ensin tulla epäsännöllisemmin, sitten runsastuvat, sitten niukkenevat ja sitten loppuvat kokonaan noin 50v iässä kun menopaussi tulee. Kivut pysyvät yleensä samanlaisina mitä ennenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli menopaussi jo 48v. Siihen asti kuukautiset oli yllättävän säännölliset. 42v oli lyhyempi kierto, sitten vuodot runsastui ja sen jälkeen harveni ( n. 4kk välein) ja niukkeni kunnes vaan loppui.  

Vierailija
4/21 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauheat. Ensinhän ne tihenivät 21 vrk kierrosta jopa kahteen, välivuotoja jne. Kivuliaat, kaikki suojat pettivät. Sitten alkoi välillä jäädä joitakin välistä. 50v oli viimeiset, luulin, no ei, puolentoista vuoden päästä ihan kamalat. Sen jälkeen ei ole näkynyt.

Vierailija
5/21 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännölliset ja maltilliset. Paitsi nyt oon odotellu jo pari viikkoa, ei oo näkynyt. Ärsyttää kun ei yhtään tiedä millon alkavat, tuskin ne nyt kertarysäyksellä loppui.

Ehkä nyt sitte jäi yhdet välistä. Ei voi tietää. 

Vierailija
6/21 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 52 ja kierto on vihdoinkin pidentynyt. Vuosi pari sitten oli runsaita kuukautisia tiheästi. Välissä saattoi olla vain 9 vuodotonta pvää. Lisäksi olo oli menkkojen aikana jotenkin kurja, toisin kuin nuorempana. Välillä oli myös enemmän kipuja. 

Vierailija
7/21 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat ihan karmeat, suurimmasta tamponista meni läpi 30 minuutissa jne. Elämäni ekan kerran jouduin ottamaan hormonikierukan. Siihen loppui. Ja kun tämä otetaan pois, lie kuukautiset mennyttä jo.

Vierailija
8/21 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin transnaisena tulee spermaa ihan hyvin, eikä yhtään verta mukana.

Vierailija
9/21 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein kaikilla kuukautiset alkavat ensin tulla epäsännöllisemmin, sitten runsastuvat, sitten niukkenevat ja sitten loppuvat kokonaan noin 50v iässä kun menopaussi tulee. Kivut pysyvät yleensä samanlaisina mitä ennenkin.

Jossain luki kylläkin että kipujen lisääntyminen on tavallista. Ja ensimmäinen lähestyvän menopaussin merkki olisi kierron lyheneminen. 

Vierailija
10/21 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsaat. Caprilon käytössä. Ferritiini alhainen.

Vierailija
11/21 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttänyt mitään hormonaalista ja 50-vuoden iässä kuukautiset loppuivat kuin seinään ja ei ole ollut vaihdevuosioireitakaan eli en edelleenkään syö hormoneja.

Vierailija
12/21 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niukat mutta säännölliset.

N47

Vierailija
13/21 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään muutoksia. Sitten vaan loppui 54 v. Helppo juttu. Eikä mitään vaihdevuosien oireita tai haittoja. Nyt ikää 60 v. Joten tuskin enää oireita tulee. Ihan turhaan niistä vaihdevuosista  kohkataan. Ei mikään erityinen elämänvaihe. 

Vierailija
14/21 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat 50 vuotiaana hiukan alkaneet muuttua epäsäännöllisiksi.

Aiemmin oli säännölliset. Tasan kuun kierto ja 4 - 5 päivää. Tiesin 12  tunnin tarkkuudella alkamisen. Ensimmäisenä päivänä kovat kivut, mutta melko niukat - poislukien ensimmäinen päivä.

55v

Vierailija
15/21 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaiset olivat kuin ennenkin eli vaivattomat. Nyt olen 59, ja kuukautiset ovat harventuneet ja niukentuneet, mutta edelleen säännölliset parin kuukauden välein. 

Vierailija
16/21 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niukentuneet paljon. Vuodon kesto 3-4 päivää. Kierto lyhentynyt 28 päivästå noin 21-24 päivään. Tosin viime toukokuusta syyskuuhun jäivät kokonaan tulematta, ja viimeksi oli vain parin viikon kierto. Kipuja ei nykyään enää ole niin paljon, ehkä vain vuodon ekana tai parina päivänä. Odotan kyllä sitä että loppuisivat kokonaan, helpottaisi elämää kyllä. 

Vierailija
17/21 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain luki kylläkin että kipujen lisääntyminen on tavallista. Ja ensimmäinen lähestyvän menopaussin merkki olisi kierron lyheneminen. 

Mulla juuri näin tällä hetkellä. Tiheämmin tulevat ja epäsäännölliset. N. 43 v. 

Vierailija
18/21 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla normaalikierto, ei mitään erikoista. Kierukka nuorena 18-32v, runsaiden vaikeiden menkkojen takia. Poistettiin ekat kasvaimet munasarjoista jo 19v, sanoivat etten koskaan saa lasta, hirveät kivut menkkojen aikana.

Eka lapsi normisti kun olin 32v, sen jälkeen kaksi lasta normisti kun oli 38v ja 41v.

Yhä edelleen nää menkat on järisyttävät, loppuis jo.

N50

Vierailija
19/21 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneks en oo akka jolla vuotaa alapäästä mitälie mönjää vähän väliä huhhuh :D

Hih hih hih!

Vierailija
20/21 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseltä on jäänyt runsastuminen koko lailla välistä. Olen 51.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä