Mun yksi suurimpia epävarmuuksia 33-vuotiaana on, että vaikutan lapselliselta tai ikäistäni nuoremmalta (huonoll
Mun yksi suurimpia epävarmuuksia 33-vuotiaana on, että vaikutan lapselliselta tai ikäistäni nuoremmalta (huonolla tapaa) koska olen sosiaalisesti estynyt/arka.
En ole mitenkään hyvä sanallisesti, ja olen huomannut että jopa 18-20 vuotiaat ovat tosi sanallisesti taitavia, osaavat keskustella eri ihmisten kanssa ja tulevat hyvin toimeen tilanteessa kuin tilanteessa ja heillä on itsevarma ulosanti. Esimerkiksi työhaastattelu tilanteissa tämä epävarmuus nousee aina esiin. Usein kuvitellaan, että ei päälle 30 v voi enää kovin arka olla, kun on "kokenut" jo kaikenlaista. Mussa jotenkin tuo arkuus on säilynyt enkä ole päässyt siitä eroon, vaikka olen kaikenlaissa töissäkin ja muuallakin ollut.
Nuorempana mulla todettiin myös, että kognitiivinen kyky on "normaalia alempi", kun tehtiin psykologin testejä ja psykologi kirjoitti asiakirjaan "vaikuttaa ikäistään nuoremmalta". Tuokin jäänyt vaivaaman, että olenko jotenkin tyhmä.... ?
Kommentit (11)
Miten esim arka 30v ja arka 19v eroaa toisistaan? vai olenko mä aina teinin asteella jäänyt?
Tyhmä puhuu paljon. Viisas on hiljaa
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä puhuu paljon. Viisas on hiljaa
No en puhhu paljon
Mukavuusalueen ulkopuolelle meneminen kehittää itseä. Kannattaa analysoida omia onnistumisia ja kehittämiskohteita jälkikäteen, kun olet ollut sosiaalisessa tilanteessa. Virheistä oppii, kukaan ei ole seppä syntyessään jne. 🌞
Eipä sitä paljon kauniimmin voi muotoilla kuin psykologi arviossaan asian ilmaisi. Tyhmäähän tuo suomeksi tarkoittaa. Tsemppiä.
Tämä on Allun aloitus. Hajaantukaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on Allun aloitus. Hajaantukaa.
Kuka?
Toisaalta en sitten osaa sanoa saako musta lapsellisen kuvan. Yleensä hymyilen aika paljon hermostuneesti kyllä