Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auttaisi siihen, että olen usein kärttyinen? Siis tuntuu, että kärttyisyys on vähän niinkuin perusluonteessani

Vierailija
06.01.2026 |

Valitan myös herkästi asioista ja puutun herkästi epäkohtiin.

Miten voisin muuttua? Hormonikorvaushoito aloitettu vajaa vuosi sitten, on poistanut raivarit ja itkuisuuden, mutta ei kärttyisyyttä. Kärttyisyys on ollut jostain parikymppisestä jo seuralaisenani.

N48

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla syvällä perusluonteessa, että se kulkee sitä kautta mukana, mutta joka hetki voi valita paljonko sille antaa valtaa

Vierailija
2/14 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itseään ja luonnettaan voi kehittää. Ala lukea myönteisestä ajattelusta kertovaa kirjallisuutta, osallistu kurssille tms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin av lisää kärttyisyyttä. Pidä siis ainakin runsaasti välipäiviä ja -viikkoja.

Vierailija
4/14 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suunnilleen ikäisesi ja mikäkö auttaa, jos tunnen oloni välillä kärttyisäksi? No arvaa. :) Olen suorastaan säyseä ja ihana, kunhan saan kotona kunnon höykyytystä riittävän usein. Ja onneksi saan, että ei ole siitä kiinni. Toki myös tarpeeksi taka-ajatuksetonta hellyyttä samaiselta omalta mieheltä.

Vierailija
5/14 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole enää puolisoa.

ap

Vierailija
6/14 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala narkkaamaan peukkua. 

M34

Vierailija
7/14 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole enää puolisoa.

ap

Ai no sitten, hmmm. Joku muu mukava toiminta, joka tuo puhtaasti hyvää mieltä? Onnistumisen tunteita? Joku harrastus? Tärkeintä, että vie kunnolla aivot narikkaan ja saat breikin. Mutta kellä mikäkin toimii, erilaisiahan me ihmiset ollaan. Tsemppiä.

Vierailija
8/14 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitamiinitasot pielessä?

B12, d, ferritiini? Ferrit hyvä olla yli 100

Vierailija
9/14 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ferritiini oli 10. Runsaat menkat syynä. Muita vitamiinitasoja en tiedä. Paitsi D vitamiini oli hyvä, 120, vedän sitä purkista.

'ap

Vierailija
10/14 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa stressiä tai kiirettä? Koeta järjestää edes vähäsen omaa aikaa joka päivä, jolloin ajattelet tai teet mukavia asioita. Kiitollisuusharjoituksia. Älä lue liikaa uutisia.

Vierailija
11/14 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kilpirauhashormonit katsottu? 

Vierailija
12/14 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuormittunut, hoida hermosto kuntoon ja sitten vasta näet perusluonteen

Vierailija
13/14 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ferritiini oli 10. Runsaat menkat syynä. Muita vitamiinitasoja en tiedä. Paitsi D vitamiini oli hyvä, 120, vedän sitä purkista.

'ap

Raudanpuute voi varmaan aiheuttaa tuota kärttyisyyttä.

Vierailija
14/14 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kilpirauhashormonit katsottu? 

Kilpirauhanen oli vajaalla kyllä, mutta muuttui paremmaksi, kun sain rautaa ylös noin 20 asti jossain kohtaa. Lääkäri sanoi, että kilpirauhasen vajaatoiminta johtuu raudanpuutteesta ja korjaantuu, kun saan rautaa ylös.

Sitten kun en syönyt rautaa enää, putosi taas ferritiini, mutta en tarkistanut kilpirauahasta.

Epäilen, että mulla on ollu raudanpuute jo parikymppisestä oireista päätellen (eli kaikki raudanpuutteen oireet on ollu sieltä asti).

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän