Pystyykö hevosen ratsastamaan niin uuvuksiin että se kuolee?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun raha ja status...
En ollutkaan tietoinen siitä, että on olemassa joku statuslaji, jossa on tarkoituksena tappaa hevonen uupumukseen. Mikä sen nimi on?
Ratstatus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sinäkö olit mukana piiskaamassa?
Siis minä. Kun hevosella on ähky, sitä ei saa päästää maahan piehtaroimaan. Mutta kun se on kipeä, ei auta, että sanoo, että älä hei mee siihen maahan, kun sä voit kuolla siihen. Silloin voi joutua käyttämään piiskaa. Ei se kivaa ole, mutta yleensä sitä haluaa kaikkensa yrittää. Niin tuolloinkin. Eihän siitä enää siinä tilanteessa auttanut, mutta kaikkemme yritettiin.
Kiva kun on joku viimeisillä hetkillä vielä piiskaamassa.
Voisitko neuvoa sitten minua, miten siinä tilanteessa olisi pitänyt toimia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ollutkaan tietoinen siitä, että on olemassa joku statuslaji, jossa on tarkoituksena tappaa hevonen uupumukseen. Mikä sen nimi on?
Ratstatus
En oo koskaan kuullutkaan tuollaisesta. Missä maissa tuota harrastetaan?
Voimaantunut nainen pystyy mihin tahansa. On jopa tapauksia että nainen on ratsastanut miehen päällä kunnes mies on kuollut sydänkohtaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyyliin kaikki hevosurheilu.
Ei ehkä tarkoituksena tappaa, mutta sekin riski otetaan jos kyseessä tarpeeksi isot palkintorahat. Surullista.
Suomessa ei kukaan kyllä ole mukana hevosurheilussa rahan takia. Ei sillä täällä pääse rikastumaan. Kustannusrakenne on sellainen. Raviurheilussa voi saada jonkinlaisen toimeentulon, mutta kyllä ratsastuksessa jää miinukselle.
Ehkä nämä viimeaikaiset piiskauskeissit siksi ovatkin tunnetummista hevosurheilumaista, kuten Ruotsi, Tanska ja Iso-Britannia... Eli väittämässä lienee totuuspohjaa joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis minä. Kun hevosella on ähky, sitä ei saa päästää maahan piehtaroimaan. Mutta kun se on kipeä, ei auta, että sanoo, että älä hei mee siihen maahan, kun sä voit kuolla siihen. Silloin voi joutua käyttämään piiskaa. Ei se kivaa ole, mutta yleensä sitä haluaa kaikkensa yrittää. Niin tuolloinkin. Eihän siitä enää siinä tilanteessa auttanut, mutta kaikkemme yritettiin.
Silittää ja jutella mukavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tarkoitatko nyt sitä, että hevonen pitää päästää ähkyssä maahan sen sijaan, että sitä kävelytettäisiin, kuten normaali hoitotapa on, vai että se yritetään saada maasta ylös silittemällä ja mukavia juttelemalla?
Raveissakin kupsahtelee joka vuosi hevosia noin. Tyhmiä kuin saappaat, tottelevat piiskaajaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pystyy, pohjimmiltaan nöyrä eläin. Ei varmaan kaikkia yksilöitä mutta suurimman osan ikävä kyllä. iso eläin vaatii vettä ja lihakset palautumista ja rakennetta ei ole tehty kantamaan selässä painoa.
näitähän tapahtui paljon ja hevosten henkeä ei juuri arvostettu sotareissuilla ja viestinviennissä kun hevonen ratsastettiin henkihieveriin lähetin toimesta ja vaihdettiin uuteen posti- tai majapaikassa että viestit meni perille.
Outoa. Luulisi, että se automaattisesti pysähtyisi ennen kuin on liian myöhäistä. Ei kuulosta kovin edulliselta ainakaan millekään luonnoneläimelle.
Se on laumaeläin, niin kuin ihminenkin, joka tottelee lauman johtajaa. Kyllähän sotilaiksi kesytetyt ihmisetkin hyökkää päin konekiväärejä ja tekee vaikka mitä missä henki lähtee miltei varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tarkoitatko nyt sitä, et
Sitähän ei tiedä, haluaako hevonen kuolla niille sijoilleen vai tulla piiskatuksi ylös.
Sitähän ei tiedä, haluaako hevonen kuolla niille sijoilleen vai tulla piiskatuksi ylös.
Yritätkö nyt siis sanoa, että hevosta ei pidä hoitaa ähkyssä, koska ei voida tietää, haluaako se hoitoa? Vai mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri- Pulttipyssy on silloin oikea työväline eikä raippa. Mikä siinä on ettei kärsivää eläintä ajoissa lopeteta. Ei teilläkään siinä hyvin käynyt, mutta tuli polle vielä läksiäisiksi piiskattua.
Eri- Pulttipyssy on silloin oikea työväline eikä raippa. Mikä siinä on ettei kärsivää eläintä ajoissa lopeteta. Ei teilläkään siinä hyvin käynyt, mutta tuli polle vielä läksiäisiksi piiskattua.
Kuulepa, meillä oli eläinlääkäri siinä vieressä ja hevonen oli juuri letkutettu. Totta kai se yritetään saada maasta nousemaan millä keinolla hyvänsä. Kävi sitten selväksi, ettei se siitä nouse, ja siihen se sitten lopetettiin. En oikein tiedä, miten sinä, joka tilanteessa et ollut paikalla, osaat nyt sanoa, missä vaiheessa hevonen olisi pitänyt lopettaa.