Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joillekin oikeasti itsestäänselvyys, että on ok maksattaa asumisensa ja syömisensä toisilla?

Vierailija
06.01.2026 |

Ja sitten ollaan vaan vihaisia, huudetaan ja räyhätään, kun raha ei ihan kakkeen riitä.  

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhutaanko nyt rikkaasta rahastavasta EU eiitistä ja rikkaasta rahastavasta Ukrainan hallinnosta jotka ovat maksattaneet valtavan omaisuutensa ja syömisen ja asumisen suomalaistenkin rahoilla?

Vierailija
22/65 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla hieman hidasjärkinen. Miten me varakkaat voitaisiin chillata,jos joku ei elämäntapaamme mahdollistaisi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole minusta "ok" vaan ainoa vaihtoehto niin kauan, kun mua ei huolita mihinkään työhön.

T. Pitkäaikaistyötön

No pitäisikö hankkia jotain sellaista osaamista joka kiinnostaa työnantajia?

En tiedä mitä se voisi olla ja millä rahalla sen toteutan. Mulla on jo ammattikoulututkinto, amk ja yliopiston 25 op sivuaineopinnot. Ja työkokemusta useastakin eri työstä.

T. Pitkäaikaistyötön

No mene kysymään jos et osaa vaikka työpaikkailmoituksista lukea. 

Sun olis kannattanut käydä edes peruskoulu loppuun.

Vierailija
24/65 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole minusta "ok" vaan ainoa vaihtoehto niin kauan, kun mua ei huolita mihinkään työhön.

T. Pitkäaikaistyötön

Tämä on normaalia, tähän tukijärjestelmä on tehty.

Ja eri asia mitä kysyttiin. Sinä et ajattele, että sulla on oikeus loisia koko elämäsi kotona, kun muiden selkänahasta revitään tukesi, etkä edes halua kouluttautua tai työllistyä.

Vierailija
25/65 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan oikein on, järjestäkööt töitä sitten vaikka yhteiskunnan puolesta ja huom. palkallista työtä jos kerran pelkkä tuella oleminen ei ole ok.

Se on just tää. Toisille pitää hommata valokin jääkaappiin. Odotatetaan vaan muiden järjestevän kaikki. Osoittavan asunnon, työn, kaiken. Mitään ei pidä itse tehdä. 

Just näiden takia omat veronmaksuhaluni on loppu ja kannatan vahvasti asumis- ja toimeentulotukien parempaa tarvehankintaa. 

Vierailija
26/65 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Pitkäaikaistyötön

Oli kivampi hommailla muuta, kun muut opiskeli?

Mulla on kolme ammattia t: työtön

Olet siis kelvoton töihin. Onks pöpıeläke juoksemassa kans?

Vierailija
27/65 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Pitkäaikaistyötön

En tiedä mitä se voisi olla ja millä rahalla sen toteutan. Mulla on jo ammattikoulututkinto, amk ja yliopiston 25 op sivuaineopinnot. Ja työkokemusta useastakin eri työstä.

T. Pitkäaikaistyötön

Sun kannattais lopettaa se huumeidenkäyttö ja perseesi myynti alihintaan. 

Vierailija
28/65 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Pitkäaikaistyötön

Joo pelaan tietsikkapelejä ja hinkkaa nysääni. Mamma tekee perunamässyt ja antaa iltatisua iltapisun jälkeen.

Hyi kun oot vastenmielinen ihminen.

Vierailija
29/65 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi sukulainen, joka ei ole elämässään ollut päivääkään töissä. Hän elää hyvin ja mukavasti sossun rahoilla. On jo keski-ikäinen eli ei mikään nuori.  Pari ammattia pakon edessä opiskellut. Lapsia on, mutta niillä ei isää ja lastensuojelun asiakkuus. Asuu isossa kaupungissa. 

Tällä hetkellä ymmärrän ettei töitä ole, mutta ei niitä ole löytynyt silloinkaan kun oli työvoimapula. Sitä ihmettelen. 

Tiedän kaksi jo 60 vuotiasta samassa asemassa olevia.  Toinen hakenut eläkettä yli 10 vuotta.

Vierailija
30/65 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Pitkäaikaistyötön

Monissa maissa sukulaiset ottavat vastuun elättämisestä kun ei ole samanlaista rahanjakoa kuin Suomessa. Näissä maissa etsitään töitä sen sijaan että jäädään kotiin odottamaan että joku tulee hakemaan työhön. 

Vierailija
31/65 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yhteiskunnan idea, että jos ihmisellä ei ole omia tuloja, yhteiskunta maksaa. Ja niin sen kuuluu olla, jos emme halua jonkun Intian kaltaiseksi maaksi ongelmineen päivineen.

Vierailija
32/65 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Pitkäaikaistyötön

Joo pelaan tietsikkapelejä ja hinkkaa nysääni. Mamma tekee perunamässyt ja antaa iltatisua iltapisun jälkeen.

Hyi kun oot vastenmielinen ihminen.

Äiti sano, että olen hieno mies. Mulle kuuluu vaimo myös. Toistaiseksi asun äidin kans siihen asti kun mulle tuodaan vaimo jatkamaan äitini työtä minun eteeni.

Vierailija
33/65 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaas tuosta. Minulle ja ystävilleni luvatut työpaikat ovat kadonneet tuhkana tuuleen

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011730334.html

Vierailija
34/65 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo syömisten pummaaminen on miespuolisten tapa.

Todella lukuisia kertoja kylässä piipahtajat  ovat vinkuneet ruokaa. Vaikka ei olla kovinkaan tuttuja.

Opiskelijana mun luo tuli käväsemään puolituttu kundi. Se kerjäs.

Myöhemmin uudet tuttavat poikkes ja alkoivat kerjäämään, että tee meille juustomunakasta.

Sit kaverini tuli käymään oman tuttavansa kanssa. Nii eipä aikaakaan (tuskin prsettän sai penkkin) kun tää minulle vieras henkilö kyselemään, että oisko makkaraa antaa kun hiukaisee.

Mul oli ruokakutsut. Yks jäi paikalle kun kutsut oli loppu. Oli saanut syödäkseen. Yllätyin kun se sano tunnin päästä, että tuo mulle jotain syötävää. Istui sohvalla.

Sit se sano että hän jää yöksi. Seuraavana päivänä se juoksutti minua hakemaan pitsat mun piikkiin.

Kaikki miehiä nää. Naiset eivät ole kerjänneet.

Vierailija
35/65 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Pitkäaikaistyötön

Eikun tua noi kun en saa edes pinppaa koskaan.

Mutta saat kuitenkin miehen ahteria?

Vierailija
36/65 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhteiskunta ei pysty tarjoamaan kaikille töitä, niin silloin semmoisen ihmisen on oikeus elää yhteiskunnan tarjoamilla tuilla eikä niistä tarvitse olla kiitollinen.

Vierailija
37/65 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Pitkäaikaistyötön

T. Pitkäaikaistyötön

Sun kannattais lopettaa se huumeidenkäyttö

Olen ruokapalkalla homobaarissa eli saan niellä mällit jos saan sen irtoamaan poskeenotossa.

Vierailija
38/65 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi sukulainen, joka ei ole elämässään ollut päivääkään töissä. Hän elää hyvin ja mukavasti sossun rahoilla. On jo keski-ikäinen eli ei mikään nuori.  Pari ammattia pakon edessä opiskellut. Lapsia on, mutta niillä ei isää ja lastensuojelun asiakkuus. Asuu isossa kaupungissa. 

Tällä hetkellä ymmärrän ettei töitä ole, mutta ei niitä ole löytynyt silloinkaan kun oli työvoimapula. Sitä ihmettelen. 

Suomessa oli viimeksi työvoimapula joskus 80-luvulla.

Vierailija
39/65 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Pitkäaikaistyötön

Monissa maissa sukulaiset ottavat vastuun elättämisestä kun ei ole samanlaista rahanjakoa kuin Suomessa. Näissä maissa etsitään töitä sen sijaan että jäädään kotiin odottamaan että joku tulee hakemaan työhön. 

Luuletko, että odotan vaan kotona, että joku tulee hakemaan töihin? :D Olen laittanut aivan älyttömän määrän työhakemuksia ja hakenut jopa niitä kuuluisia piilotyöpaikkoja, verkostoitunut linkedinissä, käynyt uravalmennuskurssin, tehnyt profiilin työmarkkinatorille jne. En enää tiedä miten voisin tehdä enempää. Kerro.

T. Pitkäaikaistyötön

Vierailija
40/65 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen sai metsästä kaattaa puut ja rakentaa oman talon tyhjälle paikalle. Metsästää sai ilman lupaa. 
Nykyään jopa oman talon väri voi ajaa oikeuteen eikä puiston penkillä saa nukkua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi