Onko joillekin oikeasti itsestäänselvyys, että on ok maksattaa asumisensa ja syömisensä toisilla?
Ja sitten ollaan vaan vihaisia, huudetaan ja räyhätään, kun raha ei ihan kakkeen riitä.
Kommentit (65)
Joo on. Mun broidi esim. kysyi, että voiko hän muuttaa mun kotiini aikoinaan. Sit se muutti äidin riesaksi.
Soitti välillä, että kun ei oo rahaa. Sit kävi kerjäysreissulla mun luona. Olis pitäny antaa kässyä. Hänel oli tarina valmiina miksi mun tulee antaa rahaa.
Ei mennyt läpi. Sanoin, että nyt mä alan tekemään sapuskaa ja kiva ku kävit, kuullaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole minusta "ok" vaan ainoa vaihtoehto niin kauan, kun mua ei huolita mihinkään työhön.
T. Pitkäaikaistyötön
No pitäisikö hankkia jotain sellaista osaamista joka kiinnostaa työnantajia?
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole minusta "ok" vaan ainoa vaihtoehto niin kauan, kun mua ei huolita mihinkään työhön.
T. Pitkäaikaistyötön
Kaikki tietää, että sä oot pitkäaikaistyötön inkkeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Pitkäaikaistyötön
Eikun tua noi kun en saa edes pinppaa koskaan.
Normaalia. Avioliitossa on elatusvelvollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Pitkäaikaistyötön
Oli kivampi hommailla muuta, kun muut opiskeli?
Ei todellakaan ole! Ja siksi olen sinkkunainen.
Kapitalismissa jotkut omistavat ja saavat pitää kaikki rahat. Toiset saavat palkkaa omistajilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Pitkäaikaistyötön
Joo pelaan tietsikkapelejä ja hinkkaa nysääni. Mamma tekee perunamässyt ja antaa iltatisua iltapisun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Pitkäaikaistyötön
En tiedä mitä se voisi olla ja millä rahalla sen toteutan. Mulla on jo ammattikoulututkinto, amk ja yliopiston 25 op sivuaineopinnot. Ja työkokemusta useastakin eri työstä.
T. Pitkäaikaistyötön
Elikkä esim valtiolla töissä käyvän?
Kapiaiset aivan turhia hapenkuluttajia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Pitkäaikaistyötön
Mulla on kolme ammattia t: työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Pitkäaikaistyötön
En tiedä mitä se voisi olla ja millä rahalla sen toteutan. Mulla on jo ammattikoulututkinto, amk ja yliopiston 25 op sivuaineopinnot. Ja työkokemusta useastakin eri työstä.
T. Pitkäaikaistyötön
Hyllyttäjänä olin viikon esimerkiksi. -sama
Aivan oikein on, järjestäkööt töitä sitten vaikka yhteiskunnan puolesta ja huom. palkallista työtä jos kerran pelkkä tuella oleminen ei ole ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Pitkäaikaistyötön
T. Pitkäaikaistyötön
No mene kysymään jos et osaa vaikka työpaikkailmoituksista lukea.
Oikeastaan kaikki, jotka käyttävät rahaa, tekevät niin. Palkansaajat maksattavat elantokulunsa työnantajillaan ja yrittäjät asiakkaillaan. Raha kiertää.
Yleistuen ollessa valmis näitä 100% tulottomia puolison elätteljä tulee olemaan paljon.
Vierailija kirjoitti:
Aivan oikein on, järjestäkööt töitä sitten vaikka yhteiskunnan puolesta ja huom. palkallista työtä jos kerran pelkkä tuella oleminen ei ole ok.
Nih ja yhteiskunnan puolesta pitää järkätä myös vaimo kotiin hoitamaan vąjakkia
Mulla on yksi sukulainen, joka ei ole elämässään ollut päivääkään töissä. Hän elää hyvin ja mukavasti sossun rahoilla. On jo keski-ikäinen eli ei mikään nuori. Pari ammattia pakon edessä opiskellut. Lapsia on, mutta niillä ei isää ja lastensuojelun asiakkuus. Asuu isossa kaupungissa.
Tällä hetkellä ymmärrän ettei töitä ole, mutta ei niitä ole löytynyt silloinkaan kun oli työvoimapula. Sitä ihmettelen.
T. Pitkäaikaistyötön