Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Treffeillä ravintolassa mies kysyi minulta, haluanko minä tarjota hänelle

Vierailija
06.01.2026 |

Mitäs tähän kommentoitte:

Tutustuin Tinderissä mukavaan ja fiksuun 4-kymppiseen mieheen. Päätettiin mennä yhdessä ensitreffeillä syömään Via Tribunaliin (napolilainen artesaanipizzeria). Kumpikin otti alkusalaatin, pizzan ja jäätelön ja juomaksi vettä. Yhteensä se teki reilu 30€/hlö. Siellä oli ala carte pöytääntarjoilu, mutta lopuksi tarjoilija pyysi tulemaan kassalle maksamaan laskut. Laitettiin takit päälle ja mentiin peräkkäin kassalle mies minun edelläni. Kun tarjoilija kysyi häneltä, että maksetaanko nää samasta vai erikseen , kääntyi mies minuun päin ja kysyi minulta: "haluatko sä maksaa molemmat vai haluatko, että maksetaan erikseen?". Vastasin, että maksetaan erikseen.

Minulle tuli tuosta tosi huono fiilis, että mies yritti maksattaa omat safkansa minulla. Minun mielestäni hänen olisi pitänyt jo pöydässä sanoa minulle, että hän käy hoitamassa laskun ja tarjoaa minulle. Hän on kuitenkin isotuloinen DI Ja minä päivätyössä käyvä sairaanhoitaja. Ja muutenkin yleensä se on miehen tehtävä maksaa ensitreffeillä ainakin tämän ikäisenä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysitkö sinä hänet treffeille vai hän sinut? Kuulemma tietyissä piireissä ajatellaan, että se joka pyytää treffeille tarjoutuu maksamaan sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
22/28 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin, että keksi parempia provoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo surkea provo. Nostat liksaasi tekemällä vuorotyötä. Mäkin laitoshuoltajana saan 3vuorotyöstä n. 3400 bruttona,eli sulla sit kuiten väkisinkin enemmän. Mäkin saisin päivätyöstä yli 2600e bruttona.

Usko nyt, että ei ole Provo kun tämä on oikeasti tapahtunut!

AP 

No jos sä valitat liian pienestä palkastasi,niin tee vuorotyötä. Sillä hän se suurin osa palkasta tulee sotella. Mä olen saanut yli 5000e bruttona kerran,kaikki pyhät, osa pyhistä jo 100% ylityökorvauksilla,hälytyöt,yöt. T. Tuo samainen laitoshuoltaja

Vierailija
24/28 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on vaan niin että naisen pitää maksaa.Jos ei maksa se on moro ja näkemiin heti.

Vierailija
25/28 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, kun Helsingissä lasku tuodaan pöytään kyseisessä ravintolassa ainakin Sofiankadulla ja Sörnäisissä.

Vierailija
26/28 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nykymaailmassa nainen maksaa miehellekin. Ei ole feministi, eikä mikään, ellei nainen maksa oman ruokansa lisäksi myös miehen ruokaa.

Joskus kun olen kutsunut miehen treffeille ravintolaan ja olen siellä kysynyt: "saanko mä tarjota sinulle?", on mies katsonut minua kuin jotain sekopäätä ja kieltäytynyt ehdottomasti. Yksi mies oli siitä aivan äimän käkenä 

Vierailija
27/28 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyysitkö sinä hänet treffeille vai hän sinut? Kuulemma tietyissä piireissä ajatellaan, että se joka pyytää treffeille tarjoutuu maksamaan sukupuolesta riippumatta.

Hän itse ehdotti, että haluaisi tavata minut ja minä ehdotin, että mennäänkö vaikka syömään Via Tribunaliin. Eli tavallaan se mies teki aloitteen treffeille.

Ap

Vierailija
28/28 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä Via Tribunali tämä oli? Kolmessa olen Helsingissä käynyt ja aina tullut lasku pöytään. Provolta kuulostaa. 

Jos nyt provo olisikin totta, niin en kyllä näe että mies yritti maksattaa sinulla, vaan antoi sinulle mahdollisuuden valita miten haluat toimia. Omasta puolestaan hän oli päättänyt että ei halua sinulle tarjota. 

Hieman tökeröä häneltä, mutta ei hän sinulla mitään yrittänyt maksattaa. Aivan itse sait päättää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan