Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te haluatte elää?

Vierailija
05.01.2026 |

Itse haluan elää rauhassa. Levollisesti.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä tavalla että löydän taivasten valtakunnan josta Jeesus opettaa.

Matt. 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

-ap

Juuri näin. Tulee tehdä parannus, ja elää Jumalan tahdon mukaisesti, eikä niin kun itse haluaa!

T.eri

Tuossa ei Jeesus mielestäni puhu parannuksesta. Mitä parannus tarkoittaa? -ap

Parannus on se kun luopuu tahallisista synneistä, syntisesestä elämäntavasta. Jeesus käski ihmisiä luopumaan syntielämästä. Eli, se tarkoittaa juuri sitä että elää Jumalan tahdon mukaisesti.

Vierailija
22/37 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman irti valtiosta ja itse itseni elättäen mahdollisimnan pienillä verojen maksamisella koska haluan todelkakin elättää VAIN ITSENI. Näin olen elänyt jo 12 vuotta. Aito vapautta! ( niin paljon kun se täällä sosialistisessa Suomessa on mahdollista)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan elää Jumalan yhteydessä, Häntä palvellen, ja Hänen tahtonsa noudattaen.

T. Uudestisyntynyt uskova

Teillä uskovilla onkin asiat hyvin, koska Jeesus sanoi, että "rauhan minä annan teille".  -ap

Hyvä Ap, Sinäkin voit etsiä Jumalaa, ja saada tuon rauhan!

Rauha ei ole todellista, ellei se tule ihmisestä itsestään, vaan vaatii kuvitelman mielikuvitusolennosta. 

Teidän uskovien tulisi ymmärtää, että uskonto on sosiaalisen kontrollin (ajatusten, tunteiden ja toiminnan kontrolli) muoto, ja henkilökohtainen "usko" on se tapa, jolla tämä sosiaalinen kontrolli vaikuttaa ihmisessä. Tämä kontrolli on puettu kauniiseen retoriikkaan toivosta, rakkaudesta, rauhasta jne.

Sanojen takana ei ole mitään.

t. uskovassa kodissa kasvanut ateisti, jolla on syvä sisäinen rauha

Vierailija
24/37 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhassa omassa pikkupiirissäni. Urheillen ja hoitaen kodin vastuut. Loppuaika chillaillen netissä, katsoen sarjoja ja hengellisiä videoita yms. Elän nyt niinkuin haluan. Puoliso tuo rahan taloon, itse vain eläkkeeni. 

Vierailija
25/37 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhassa. Kodissa hiljaista. Mieluiten metsän lähellä. Saan nukkua kun haluan, eikä kukaan tule häiritsemään.

Vierailija
26/37 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matt. 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

-ap

Juuri näin. Tulee tehdä parannus, ja elää Jumalan tahdon mukaisesti, eikä niin kun itse haluaa!

T.eri

Pyydä rukouksessa Jeesusta elämääsi, ja kadu aidosti syntejäsi, ja pyydä niitä anteeksi.

- eri

Vierailija
27/37 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan elää Jumalan yhteydessä, Häntä palvellen, ja Hänen tahtonsa noudattaen.

T. Uudestisyntynyt uskova

Teillä uskovilla onkin asiat hyvin, koska Jeesus sanoi, että "rauhan minä annan teille".  -ap

Hyvä Ap, Sinäkin voit etsiä Jumalaa, ja saada tuon rauhan!

Rauha ei ole todellista, ellei se tule ihmisestä itsestään, vaan vaatii kuvitelman mielikuvitusolennosta. 

Teidän uskovien tulisi ymmärtää, että uskonto on sosiaalisen kontrollin (ajatusten, tunteiden ja toiminnan kontrolli) muoto, ja henkilökohtainen "usko" on se tapa, jolla tämä sosiaalinen kontrolli vaikuttaa ihmisessä. Tämä kontrolli on puettu kauniiseen retoriikkaan toivosta, rakkaudesta, r

Minä olen 55v ja vasta 5v sitten sain vastaanottaa uskoa Jumalalalta ja uudestisyntyä.  Eli kokemusta on " rauhankokemuksesta" ei -uskovana ja sitä rauhaa mitä Jeesus antaa. Ei voi verrata!

Vierailija
28/37 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten haluan ilman, että joku tekee tahallista törkeää haittaa tai jopa rikoksia itsellen ja lapsilleni tai  läheisilleni. Yrittää köyttää jopa heitä perhettäni vastaan. 
Kuka haluaa olla törkeiden valheiden, sabotointien ja rikosten kohde?

Vierailija
29/37 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen huomannut, että minulle sopii elämä, missä on mielenkiintoisia haasteita ja mahdollisuus tavoitella niitä. 

Sama. On kiinnostavaa tehdä kaikkea vähän vaikeaa. Lisäksi jos saa välillä myös levätä, elämä on hyvää.

Vierailija
30/37 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Parannus on se kun luopuu tahallisista synneistä, syntisesestä elämäntavasta. Jeesus käski ihmisiä luopumaan syntielämästä. Eli, se tarkoittaa juuri sitä että elää Jumalan tahdon mukaisesti."

Ok. En kyseenalaista tuota. Minulla on muutamia syntitapoja elämässäni. Jos luovun niistä, voinko sitten saada yhteyden Jeesukseen? Voinko siten ansaita pelastuksen ja pääsyn taivaaseen? -ap

Vierailija
31/37 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

T.eri

Pyydä rukouksessa Jeesusta elämääsi, ja kadu aidosti syntejäsi, ja pyydä niitä anteeksi.

- eri

Sitäkö parannus tarkoittaa Raamatussa? Mistä voin tietää, että kadun aidosti, enkä vain katumuksen avaavien hyötyjen takia? -ap

Vierailija
32/37 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Parannus on se kun luopuu tahallisista synneistä, syntisesestä elämäntavasta. Jeesus käski ihmisiä luopumaan syntielämästä. Eli, se tarkoittaa juuri sitä että elää Jumalan tahdon mukaisesti."

Ok. En kyseenalaista tuota. Minulla on muutamia syntitapoja elämässäni. Jos luovun niistä, voinko sitten saada yhteyden Jeesukseen? Voinko siten ansaita pelastuksen ja pääsyn taivaaseen? -ap

Pelasta usko, elävä usko on: Jumala antaa uskon lahjana ihmiselle. Ihminen vastaanottaa uskoa, ja antaa elämänsä Jeesukselle, uudestisyntyy Pyhästä Hengestä. Pyhä Henki ohjaa uskovaa Jumalan tahdon mukaiseen elämään, ja ihminen tekee parankuksen. " Uusi on tullut ja vanha on mennyt", näin opettaa Raamattu. 

Ihminen joka on saanut tuntea Jumalan mutta jatkaa tahallisissa synneissä, ei ole pelastavassa uskossa. Rukoile pelastavaa uskoa, uudestisyntymistä! 

Pelastusta ei voi omilla teoilla ansaita. 

Vierailija
33/37 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelasta usko, elävä usko on: Jumala antaa uskon lahjana ihmiselle. Ihminen vastaanottaa uskoa, ja antaa elämänsä Jeesukselle, uudestisyntyy Pyhästä Hengestä. Pyhä Henki ohjaa uskovaa Jumalan tahdon mukaiseen elämään, ja ihminen tekee parankuksen. " Uusi on tullut ja vanha on mennyt", näin opettaa Raamattu. 

Ihminen joka on saanut tuntea Jumalan mutta jatkaa tahallisissa synneissä, ei ole pelastavassa uskossa. Rukoile pelastavaa usk

Mitä voin tehdä, jos rukoilen, ja pelastava usko ei tulekaan minuun? Mistä tiedän, että se on tullut minuun? Ja miten voin erottaa sen muista, ei-pelastavista uskoista, jotka tulevat minuun? -ap

Vierailija
34/37 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just nyt haluan päästää irti kaikesta suorittamisesta ja olla rehellinen siitä, missä olen. Elämäni huonoimmassa kunnossa. Haluan levätä, hoitaa itseäni kuntoon ja katsoa, palaako joskus kiinnostus muihinkin asioihin. Tällä hetkellä tuntuu, että siellä pohjalla on halu elää yksinkertaista, rauhallista elämää. Tähän asti se oli suurten saavutusten jahtaamista, kun muuten tuntui, ettei minkäänlaista arvoa ihmisenä ole. Nyt on opittava sietämään omaa pienuuttaan.

Vierailija
35/37 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tällaista elämää kuin elänkin. Käyn rauhallisessa työssä, jossa työpaikalla tarvitsee olla noin puolet työajasta. Loput ajasta olen suurimmaksi osaksi kotona rauhassa puolison ja kissojen kanssa. Kerran viikossa käydään pari tuntia jossain "riennossa", esim. teatterissa, museossa tai taidenäyttelyssä, joskus ravintolassa. Kerran parissa viikossa tavataan ystäviä joku vkl-ilta. Aina välillä kahvit sukulaisten luona. 

Vierailija
36/37 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kyllä sinä tiedät sitten kun olet pelastavassa uskossa. Jatka rukoilelemista, Jumala antaa meidän joskus odottaa rukousvastauksia! Hyvää yötä Jeesus myötä, Sinulle! 💓

Vierailija
37/37 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille, joilla on aviopuoliso.