Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla ollut aivoinfarkti?

Vierailija
05.01.2026 |

Itsellä oli viikonloppuna, sairaalassa olin kolme päivää. Koko ajan pystyin itsenäisesti tekemään syömiset ja pesut.

Ajokortti meni ainakin 3kuukaudeksi. Sairauslomaa tuli kuukausi. Ainut ongelma mikä jäi on näkö, silmissä vilisee, ei pysty lukemaan ja välillä silmien eteen tulee omituisia hahmoja. Kuukauden päästä on silmälääkäri ja lääkäri sanoi, että katsotaan mitään näkökyvystä on jäljellä. Näen kuitenkin katsoa tv, tehdä ruokaa, käydä suihkussa ym. Kuntoutukseen pääsen kai kohta. Onko kellään kokemuksia tämmöisestä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Näössä ei ollut mitään vikaa, mutta puhe sammalsi ja tasapaino on huono vielä nyt yli kymmenen vuotta myöhemmin. Ilmeisesti sinunkin infarktisi oli lievä eli todennäköisesti toivut kuntoon.

Vierailija
2/6 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos rohkaisevasta vastauksesta. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen ap? 

Vierailija
4/6 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut samantapainen. Näön pomppiminen kesti viikon ja sitten alkoi palautua. Olin viikon sairaalassa. Itse näkökykyyn ei tullut pyayviä muutoksia. Ajokortti on edelleen.

Vierailija
5/6 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeaa vaan tia eli lyhyt ja ohimenevä, josta ei ole onneksi jäänyt jälkiä aivoihin tietääkseni. Vaikutti näköön silloin ja pelästytti niin, että luovuin autosta. Sain myös lääkityksen, jonka pitäisi estää sellaista enää.

Vierailija
6/6 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut vuonna 2008 sellainen, jota sairaalan papereissa kuvattiin sanoilla "hemorrhagisoitunut pieni infarkti". Puhe tuntui ja kuulosti samanlaiselta kuin silloin, kun ulkona kovalla pakkasella tulee joku tuttava vastaan ja kun yrittää sanoa hänelle jotain, niin leuat ovat kylmästä ihan jäykät. Oikea käsi toimi muuten, mutta kirjoittaminen ei meinannut sujua. Molemmat palautuivat ajan kanssa ennalleen, mutta nimikirjoitus jäi sellaiseksi sotkuksi, että pelkään aina milloin joku keksii väittää, ettei se olekaan minun nimikirjoitukseni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän