Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

elohiiri hyppii nenän päällä.. mikä avuksi?

Vierailija
25.04.2007 |

tosi ällö vaiva..

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyppinyt jo kohta viikon. Lihas on myös kipeä salikäynneistä johtuen. Lyödäkin ole koittanut, mutta ei auta ei!!

Vierailija
2/13 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä auttas?

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi lyöminen nyt oli vitsi. Tuskin siihen mikään auttaa, ei ainakaan mulla oo auttanut.

t.3

Vierailija
4/13 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elohiiri

Lääkärikirja Duodecim

7.8.2006

Pertti Mustajoki, sisätautien erikoislääkäri

--------------------------------------------------------------------------------

Elohiiri eli myokymia tarkoittaa tietyn lihaksen ei-tahdonalaista supistelua. Tavallisesti se esiintyy toisessa alaluomessa tai muualla silmän ympäristössä. Supistelu ja nykiminen kestää kerrallaan muutamasta minuutista korkeintaan muutamaan tuntiin. Näitä supistelujaksoja voi olla useita, mutta ne loppuvat viimeistään muutamassa päivässä.

Lihassupistelun syytä ei tunneta. Väsymys, stressi, ruumiillinen rasitus ja runsas kahvin juonti voivat herkistää lihassupisteluille. Samoin alkoholi ja tupakointi voivat aiheuttaa niitä. Lihasnykimisestä ei tarvitse huolestua, sillä ei ole merkki mistään sairaudesta.

Vierailija
5/13 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ajoittain runsaasti lihasnykimistä, ympäri kehoa, ihan joka puolella. Olen kaksi kertaa käynyt siitä neurologilla, joka tutki, ettei kyse ole mistään sairaudesta, esim. ALS:sta. No, joku nenän nykiminen ei todellakan voi sitä olla, mutta jotkut lihasnykimiset voivat viitata neurologisiin sairauksiin. Nykimiseen ei sitten auta mikään, ainakaan minulla. Magnesiumia olen syönyt melkein 15 vuotta, mutta ei sillä ole ainakaan nykimiseen mitään vaikutusta. Ihan rehellisiin lihaskramppeihin se kyllä auttaa.

Vierailija
6/13 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lihasnykinää joka puolella kehoa erityisesti jalkapohjissa jne. ja minulla syynä oli selkeästi kalkin ja magnesiumin puute. Onko sinulta tutkittu molemmat (todennäköisesti on koska ole käynyt neurologilla). Kun lisäsin kalkkiannosta nykinät loppuivat lähestulkoon kuin seinään. Kalkinpuutteeni johtuu kylläkin kilpirauhasen poistosta.

Vierailija
7/13 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

elohiiri silmässä pari viikkoa. Kyllä rupes ärsyttämään..

Vierailija
8/13 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkapohjissa minullakin on nykimistä eniten. Sitä on nykimiskausina kuukausikaupalla ja sitten se taas menee ohi. Nyt nykii kieli. Enää siihen ei kauheasti edes kiinnitä huomiota. Mutta voisin kyllä kalkkiakin kokeilla. Olen joskus lukenut, että kalkin ja magnesiumin epätasapaino voi aihettaa ainakin kramppeja niin kai se voi nykinääkin aiheuttaa. t. 9

Vierailija
9/13 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi 3-4 viikon magnesium kuuri. Nenä nykiminen loppui. Viikon kuuri ei riittänyt

Vierailija
10/13 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

elohiiri nenän päällä!!

kuulostaa enempi sitrusallergialta

punottaako nenänpielet?  miltä tuntuu nielu?

onko iho kasvoilla kuten normaali, tasainen eikä punoita.  kun ei ole ns elohiirtä

minulle tulee sitruunamuffineista mandariinista satsumista kaikki ylläolevat oireet

hiiri .. kutina .. punoitus..  patteja --kurkku outo--  iho jopa kuoriutuu

KESTINE  HELPOTTAA

Vierailija
11/13 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressiä pois. Mineraaleja, vitamiineja. Palstalla liikaa kiihkoa.

Vierailija
13/13 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teippaa nenään hiirenloukku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän