Sairaalassa pyydettiin ilmoittamaan lähiomainen?
Mitä jos tällaista lähiomaista ei ole, niin mitä sitten pitäisi vastata.
Mitä varten tällaista omaista tarvitaan? Siis oletetaanko tässä nyt että minun pitää yksityiskohtaisesti kertoa kaikki sairaustietoni jollekin toiselle ihmiselle,, tai että sairaalasta kerrotaan kaikki minun tietoni hänelle yksityisyydensuojasta välittämättä.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Lähiomainen =kuka tahansa kenet koet läheiseksi. Voi olla kaveri, serkku, tai vaikka entinen naapuri jos ei muita 'kontakteja' ihmisiin ole. Minulla on puoliso, ja toisena toinen vanhemmista.
Ja asian vierestä: jos ei ole aikoihin ollut sairaalassa, kannattaa varmistaa kuka siellä 'lähiomaisena' on. Tuttavapiirissä parikin tapausta, missä esim. ex-puoliso tmv. (vuosien takaa!) roikkuu tiedoissa. Lähinnä siltä varalta, että jos on vaikka vuonna 2010 viimeksi ollut, tuolloin henkilö X merkitty, ja nyt kolarin tm. swurauksena tajuttoma joutuu sairalaan, saattavat imoittaa tuolla joka aikanaan merkitty, -kuka lieneekin, esim. ex-puoliso.
No, juuri tämän takia en ilmoita ketään. Kyllä viranomainen löytää lähiomaiset.
Ilmoitin itse työnantajan tiedot. Vastaanoton hoitaja katsoi säälivästi.
"Ymmärräisi monta muutakin asiaa." Itse et tunnu ymmärrävän kuin oman asiasi. Mitä montaa muuta asiaa tarkoitat? Kerro vaikka miutama?! Tuskin saat kahta sanottua, halusit vaan aukoa päätäsi. Jännä, ett sinulla ei ole ketään läheistä...
Kyllä tuolla tavalla saa myös järjeshelmää kuormitettua, se siinä ongelma onkin. Muuten ihan sama kaikille onko läheisenä lapsi vai kummin kaima. Tullessa sairaalaan sitä on kysyttävä. Ei siksi, että se vastaanotossa ketään kiinnostaisi. Harvassa on ne, joilla ei oikeasti ole ketään. Se voi olla vaikka ex-naapuri, mutta on joku jolle ilmoittaa. Sekin, koska säännöt. Ei siksi, että kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähiomainen =kuka tahansa kenet koet läheiseksi. Voi olla kaveri, serkku, tai vaikka entinen naapuri jos ei muita 'kontakteja' ihmisiin ole. Minulla on puoliso, ja toisena toinen vanhemmista.
Ja asian vierestä: jos ei ole aikoihin ollut sairaalassa, kannattaa varmistaa kuka siellä 'lähiomaisena' on. Tuttavapiirissä parikin tapausta, missä esim. ex-puoliso tmv. (vuosien takaa!) roikkuu tiedoissa. Lähinnä siltä varalta, että jos on vaikka vuonna 2010 viimeksi ollut, tuolloin henkilö X merkitty, ja nyt kolarin tm. swurauksena tajuttoma joutuu sairalaan, saattavat imoittaa tuolla joka aikanaan merkitty, -kuka lieneekin, esim. ex-puoliso.
No, juuri tämän takia en ilmoita ketään. Kyllä viranomainen löytää lähiomaiset.
Ensin olet elämäsi yhteiskunnan tuen ja avun varassa. Ja vielä kuoltuaskin tuo asenne. Kyllä viranomainen hoitaa. Hyi. On varmaan mahtava fiilis siinä kuolinvuoteella miettiä elettyä elämää ja mitä tuli tehtyä ja sai aikaan. Ei mitään. Ei yhtään läheistä. Vain toive, siis vaatimus, että kyllä viranomainen.... Katkerana loppuun asti, ja sen jälkeen.
Ja vuosi alkaa taas samojen aloitustten sanatarkalla kierrättämisellä. Eikö asia selvinnyt eka kerralla?
En ymmärrä miten vaikeaa joillekkin on tuo ilmoittaa. Joo, viranomainen ehkä aikanaan löytää, mutta MITÄ HAITTAA olisi joku nimi tuohon sanoa? Jos ei ole väleissä suvun kanssa, sitten vaikka joku kaveri. Ja oikeastaan tuossa tilanteessa PAREMPI laittaa joku kaveri, jos sairaala alkaa kysellä (ellei ole hoitotahtoa selvillä) irrotetaanko johdot vai ei/ saako elimiä luovuttaa/ onko kotona pieniä lapsia tai lemmikkejä joita pitää hoitaa jne. Kyllåhän se viranomainen jossain kohtaa herää toiminaan, mutta siinä vaiheessa voi olla ekaluokkalainen lapsi ja kissa olleet pari vuorokautta keskenään kotona...
Ja myös töissä ym. ilmoitetaan lähiomainen, normaali käytäntö, ei vain sairaaloissa...
Siksi yksinäisellä yksineläjällä ei yleensä lemmikkejä olekaan vaikka niistä olisi seuraa. Se on mietitty jo eikä siihen tuollaista ilkeämielistä päällepäsmäriä tarvittu.
Jos olisi elänyt edes hetken yksin niin ymmärtäisit monta muutakin asiaa.