Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on ulkomaanmatkailun suurin glamourin tekijä?

Vierailija
05.01.2026 |

Halutaanko nähdä ja kokea uutta ja erilaista? Onko matkailu markkinointi onnistunut luomaan mielikuvia ja haluja? Lupaukset auringosta ja onnellisuudesta noin esim? Mitä sinä luulet syyksi? Itse en luule että matkailu avartaisi millään tavalla.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentoutuminen lämmössä, kun Suomessa on kylmää tai loskaista. 

Vierailija
2/27 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Happamia sanoi kettu... Vai ei matkailu avarra millään lailla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Happamia sanoi kettu... Vai ei matkailu avarra millään lailla. 

Tiedän että joitain se voi avartaa. Mutta ei välttämättä minua. Suunnilleen osaa jo odottaa mitä matkalla olisi edessä jne. Voihan siellä joku tosiaan kokea ahaa elämyksiä kullttuurin, väestön tai muun seikan osalta.

Vierailija
4/27 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsellä se on suunnilleen tässä järjestyksessä:

1. Kunnolliset laskettelurinteet

2. Lämpimät ja lajirikkaat sukellusvedet

3. Kunnolliset kelit ja kentät golfin pelaamiseen

4. Paikallinen ruoka

Lisäksi tulee tietysti ihmiset, maisemat, kulttuuri, historia ja arkkitehtuuri.

Vierailija
5/27 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpö, aurinko, hyvä ruoka! Oikeasti, Suomessa myydyt tomaatit ym. on ihan kuraa...

Paikat joiden luonteen ymmrtää vain paikan päällä, esim. Death Valley. 

Ilo siitä kun joskus näkee tutuja paikkoja vaikka elokuvissa/ sarjoissa / uutisissa, tulee hyviä muistoja omista reissuista mieleen.

Vierailija
6/27 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taide, kulttuuri, rakennukset, maisemat, luonto, aurinko, lämpö. Italia, Kreikka, Espanja, Portugali... Kyllä matkailu avartaa, vaikka matkustaisikin vain Euroopassa.

Vierailija
7/27 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulinaristisia elämyksiä ja ihania, vieraanvaraisia ihmisiä unohtamatta.

Vierailija
8/27 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mulle oli huikea elämys vaikkapa jalkapallo-ottelu Roomassa tai Stonehengen näkeminen livenä, sä voit elää juuri niin pienessä pussissa kuin haluat, minä en.

Vierailija
9/27 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään väliä onko lämmintä. Helmikuinen New York oli minun tähän astisista matkoistani paras.

Vierailija
10/27 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se on valo jota käyn ulkomailta hakemassa. Kun täältä kaamoksesta lähtee niin parin ensimmäisen auringossa vietetyn päivän jälkeen uuvuttava kaamosväsymys kuoriutuu pois kuin liian pieneksi jäänyt nahka. 

Vierailija
11/27 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoka,ilmasto,naiset ( normaalivartaloiset ).

t.setämies

Vierailija
12/27 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

isomunaiset gambialaiset

Vierailija
13/27 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään väliä onko lämmintä. Helmikuinen New York oli minun tähän astisista matkoistani paras.

No ei ollut kyllä minkäälainen paikka. 

Vierailija
14/27 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurelle osalle suomijunteista se on halpa viina.

Vierailija
15/27 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin erilaiset maisemat ja ympäristö. Ehkä itselle se on se juttu. Kuuluisat nähtävyydet tai museot ja taide. Vatikaani oli itselle semmoinen vau-elämys kaikkine taiteineen. 
Matkustaessa huomaamatta seurataan myös paikallisten tapoja ja käytänteitä, jotkut asiat tehdään fiksummin kuin meillä ja jotkut asiat taas Suomessa on fiksummin. Ihmetyttää ihan EU-maiden sisälläkin käytänteet, esim muualla tupakat saa olla esillä mutta ei Suomessa (olin luullut sen olevan EU:n säännös)

Vierailija
16/27 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla vain kotimaassaan?

Vierailija
17/27 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin erilaiset maisemat ja ympäristö. Ehkä itselle se on se juttu. Kuuluisat nähtävyydet tai museot ja taide. Vatikaani oli itselle semmoinen vau-elämys kaikkine taiteineen. 
Matkustaessa huomaamatta seurataan myös paikallisten tapoja ja käytänteitä, jotkut asiat tehdään fiksummin kuin meillä ja jotkut asiat taas Suomessa on fiksummin. Ihmetyttää ihan EU-maiden sisälläkin käytänteet, esim muualla tupakat saa olla esillä mutta ei Suomessa (olin luullut sen olevan EU:n säännös)

Italiassa muuten ihmetytti että siellä oli EU:n lippuja saloissa todella paljon siihen nähden etten Suomessa ole nähnyt yhtäkään.

Vierailija
18/27 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurelle osalle suomijunteista se on halpa viina.

En ole ikinä ottanut pisaraakaan alkoholia ulkomaan reissuillani

Vierailija
19/27 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se aika glamouria jos tyylillä matkustaa: loungessa hienostonut pianobaari tunnelma, tyylikkäät emot lentokoneessa, perillä palmuja, hienoja hotelleja ja ravintoloita, loistavaa palvelua, upeita maisemia.  Mikä jottei 👍

Vierailija
20/27 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Italiassa muuten ihmetytti että siellä oli EU:n lippuja saloissa todella paljon siihen nähden etten Suomessa ole nähnyt yhtäkään.

Suomessa liehuu vain isännän liput (ukraina).