Miksi tupakoitsijoita vainotaan nykypäivän Suomessa?
Me olemme ihmisiä kuten muutkin ja kaiken lisäksi kohteliaita ja huomaavaisia. Aina kun menen tupakkatauolle, esimerkiksi ihan kohta, tervehdin reippaasti vastaantulevia naapuriasukkaita.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Se haju ei pysy vain tupakoijan nenässä. Sitä saa haistella parkkipaikoilla, kauppaan/apteekkiin/ravintolaan/kerrostaloon/jne mennessä, savu tulee sisälle esim työpaikoille, asuntoihin, toimistoihin. Missä tahansa kadulla saattaa törmätä tupakan tai sikarin hajuun, jopa ihan omakotitaloalueella kun joku polttaa ihan vaan omalla pihalla. Lisäksi kaupankassat työskentelee niiden hajussa, koska se tupakan ja nikotiinipussien haju ei pysy paketeissa eikä niissä tupakkakaapeissa, varmaan terveellistä.
Mainitsit vuodatuksessasi neljä kertaa sanan "haju" . Ettei tässä nyt vain faktojen sijaan puhu tunne. Tuntuuko pahalta,kun joku tekee jotain,mistä sinä et tykkää?
Entä,ellei kukaan polttaisi. Mitäs sitten seuraavaksi haluat kieltää muilta,että tunteesi pysyisivät hallinnassa?
Vierailija kirjoitti:
Koska yhteisillä verorahoilla sitten hoidetaan teidän keuhkosyöpiä, aivohalvauksia, keuhkoahtaumatauteja, kasvaimia jne...
Tupakoijan verorahoilla hoidetaan teidän savuttomien mielenterveyteys- ja neuropsyko-häiriöt. Ymmärrätkö,että on kova työ polttaa ja tuottaa valtion kassaan se veromäärä,mitä teidän neurasteenisuutenne vaatii. Mikään ei tahdo riittää.
Se HAJU JA LEMU on niin järkyttävä, että siksi.
Vierailija kirjoitti:
Se HAJU JA LEMU on niin järkyttävä, että siksi.
Jos sinä lapsiparka olisit itse voinut päättää,onko tupakka tuoksu/aromi vai lemu,saattaisit olla järkyttynyt ihan oikeista asioista. Mutta sinulle on toistettu niin kauan,että haju ja lemu se on,että olet sen tähden järkyttynyt. Sinuna miettisin itse,kuinka meitä ohjaillaan ja tekisin sen jälkeen omat päätelmäni siitä,mikä on järkyttävää ja mikä ei.
Ei tupakoitsijoita vainota vaan tupakointia. Tupakoitsija on tervetullut mihin tahansa ilman tupakkaa. Ihan sama kuin aseenomistajat, saavat tulla ja mennä kunhan eivät käytä asetta muiden lähellä.
Tupakoitsijoita ei vainota.
Väitteesi on epätosi.
Mulle ainakin jokku rasittavat lapsijengit on huudellu
Vierailija kirjoitti:
Ei kai parvekkeella kesästä nautita, vaan ulkona jossain maaseudulla. Parveke on röökaamista ja tuuletusta varten
Röökää siellä asunnossasi, sittenpähän saat kaiken nautinnon sisääsi ja koko kämppäsi myöskin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska yhteisillä verorahoilla sitten hoidetaan teidän keuhkosyöpiä, aivohalvauksia, keuhkoahtaumatauteja, kasvaimia jne...
Eräs alle 60v tuttu kuoli keuhkosyöpään. Ei ehtinyt olla päivääkään eläkkeellä. Kumpikohan tässä käyttää enemmän verovaroja, 100 vuotiaaksi elävä terve vai sairauteen kuolevaEhti varmasti käymään useamman kerran lääkärissä ja monenlaisissa kalliissa kuvauksissa ja hoidoissa. Siihen menee äkkiä kymmeniä tuhansia.
Yli 85-vuotias nainen aiheuttaa keskimäärin kymmenien tuhansien eurojen terveysmenot joka ikinen vuosi. Ihmiset eivät ymmärrä kuinka kalliita vanhukset ovat. Ja samalla tavalla sairastuvat yleensä johonkin ennen kuolemaansa kuin tupakoitsijatkin.
Tuntuu tosi ihanalta ettei julkisissa tiloissa saa enää tupakoida ja useimmat asuntoyhtiötkin ovat savuttomia. Muutos on ollut todella suuri ja kiitos siitä kuuluu hallitukselle ja viranomaisille ja meille kaikille tupakoimattomille jotka emme antanee periksi. Hyvä me!
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tupakka on paskaa eli jotain juurrakoita jauhettu mitä jää yli tupakkateollisuudesta, järkyttävän ylihintaista kiitos verojen, syrjivää missään et saa polttaa, toista on kreikassa:tupakka on paljon laadukkaampaa, halvempaa ja SITÄ SAA POLTTAA ilman että joku v... aina narisemassa SUOMI NIIN TAKAPAJULA että huhuhu..
Pahanmakuista tupakkaa Suomessa oon ihmetellyt ja tuossa taisi tulla selitys miksi ulkomailla tupakka maistuu niin paljon paremmalta. En tiennyt aikaisemmin.
Hinta kuitenkin SUomessa varmaan nelinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ainakin jokku rasittavat lapsijengit on huudellu
Eikö siellä Lapissa ole tilaa mennä pirtistä pitemmälle tupakoimaan?
Ei haittaa toisten tupakointi, mutta kyllä se niiden puolesta harmittaa että terveytensä pilaavat. Esimerkiksi yksi oikein mukava ja fiksu nuori kaverinainen joka polttanut jos vuosikausia. Oikein pahaa tekee hänen puolestaan kun yskii niin usein ja jos esimerkiksi jos alkaa nauramaan jollekin hauskalle jutulle niin sen perään tulee kunnon röhinä yskät. Jos alle 25v tuollaiset oireet niin mitä se on hänellä vaikka 10. tai 20v päästä.
Oikein huomaavainen, esim katsoo millä puolen tupkakoi ettei tuuli tuo savua toisten päälle jne. Ei minua pätkääkään haittaa muuten kun vain harmittaa suuresti mitä toinen tekee omalle terveydelleen.
Tupakka on nautintoaine. Ei sitä jaksa koko ajan vetää kuten ei viinaakaan, mutta sopivassa tilanteessa sopivasti. AHH..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei heitä vainota.Heille on nykyisin rajatut alueet missä myrkyttävät itseään, ei muiden tarvitse kärsiä.
Toki lemu tulee käytäville/hissiin esim.kerrostaloissa ja se on kaamea löyhkä mikä haisee heidän jälkeensä kun tulevat röökiltä.
Enempi oikeastaan tupakoitsijat kyttää koska luimistelevat röökimestoilla 24/7.
ajatuksena kiva, että tupakkapaikat kerrostalojen pihoilla ovat enemmän sääntö kuin poikkeus, niin kämpät ei tärvelly savusta ja naapurit eivät kärsi niin paljoa.
mutta kun mun maitokauppareitin varrella on viisi (!) tällaista ihan kadun varressa, niin parhaimmillaan saan siitä viidet passiiviset tupakoinnin ohi kulkiessani, jos sattuu sopiva tuuli. ja usein sattuu, tiiviisti rakennetut pihat on tuulitunneleita.
Passiivisen tupakoinnin määritelmä ei täyty ulkoilmassa.
Nämä samat ihmiset huutavat työttömistä, vääränvärisistä, vanhuksista ja kaikesta mitä eivät itse ole, koska ovat oman universuminsa keskustan supermassiivinen minäminä musta aukko.
HETI, KUN NE MUKA HYVÄLLE "TUOKSUVAT" ITTESÄ HAJUVEDESSÄ UITTANEET YM. LÖYHKÄÄJÄT TAJUAA OLLA SAASTUTTAMATTA MUITA, LOPETAN TUPAKOINNIN. Hirveet oireet tulee teidän "ihanista" tuoksuista, ettekä välitä pskaakaan muista. Hissit, salit, uimahallit, yleiset tilat , kaupat...
Susia vainotaan eihän täällä sääntö suomessa saa mikä vähänkin liikkuu olla elää ja hengittää
Ei kai kukaan tupakoitsijoita vainoa, ovat muutenkin reppanoita nikotiiniriippuden takia. Mutta sitä ällöä tupakin hajua; se kun onnistuttaisiin neutraloimaan.
Ehkä kerran viikossa ulkoilmaan sekoittunut tupakan lemahdus sattuu kadulla nenääni.
En kutsuisi sitä järkyttäväksi hajuhaitaksi. Itse en polta, mutta satunnainen tupakanhaju ei haittaa mitenkään.