Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten isoäiti oli kirjoittanut joululahjapaketteihin

Vierailija
04.01.2026 |

vain yhden lapsistamme nimen perään sydämen. Tämä toistui useamman paketin kohdalla. Jostakin syystä kolmen muun lapsen kohdalla ei ollut sydäntä nimen perässä. Onneksi olen hyvä imitoimaan erilaisia käsialoja ja lisäsin samanlaisella käsialalla ja kynällä muidenkin lasten nimien perään sydämet :)

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun anoppi ihan pokkana sanoi jo ennen kuopuksen syntymää, että on epämieluisa lapsi, kun esikoinen oli jo "täydellinen". Tämä näkyi kaikessa. Varsinkin jouluna esikoiselle tuli kasa lahjoja, kuopukselle joku alelaarilöytö 3 €. Ei ole rahasta pulaa tällä ihmisellä, mielellään kerskuu (perityllä) varallisuudellaan. 

Tämä oli niin räikeää, että jopa mun mies huomasi asian. Saneltiin, että moinen suosiminen ei käy. Miehen veli huomautti, että on toiminut anoppi myös omien lastensa kanssa samoin. Tytär sai aina enemmän lahjoja kuin veljet yhteensä. 

Papoilla menee tässäkin asiassa paremmin, kuin mummeilla. Kukaan ei odota, että pappa ostaa yhtään mitään tai ei ainakaan välitä, jos pappa on ostanut toiselle 2 lahjaa ja toiselle yhden vaan kaikki on tyytyväisiä, että pappa ylipäätään on muistanut ostaa yhtään mitään.

Miksi mummoilta/anopeilta  vaaditaan ihan kaikkea mahdollista, mutta apiukot ja papat saa olla miten vaan, ketään ei kiinnosta vaikka tekevät mitä tai ovat tekemättä mitään. 

Vierailija
42/44 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savon ja Ruotsin

mummoni rakastivat minua

sen, mitä äitini ei. Mummot

halasivat, äiti ei koskaan.

Kymppejä oli kaikki koenumerot,

opettajat ylistivät -

ei silti äidiltä halia irronnut. 

E

Ei se rakastaminen yhdestä halaamisesta ole kiinni. 

Ei minunkaan äiti ikinä halannut, mutta koskaan ei tarvinnut hänen rakkauttaan epäillä. 

Ihminen voi osoittaa rakkauttaan niin monella eri tavalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia pitää kohdella tasapuolisesti.

Vierailija
44/44 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on mummot parasta mitä vähemmän poikiemme perheiden kansa olemme missään tekemisissä.   Miniöiden ahneudella ei rajaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme