Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Soveltuuko nahkahousut pakkasessa ulkoiluun?

Vierailija
04.01.2026 |

Olisivatko nahkahousut (aitoa nahkaa ei mitään muovia/ latexia) nyt hyvä valinta, jos aikoo ulkoilla  pakkastalvipäivänä,kun en haluaisi käyttää toppahousuja. 

T. Vilukissa

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kovilta ja koppuraisilta ne itsellä tuntui, siis aidoista puhuen.

Hmm. Onkohan tässä kyse nahkan laadusta.. Pitäisiköhän muistaa rasvata ne jotenkin..  Pakkanen saa aikaan yleisesti tiivistymistä ja siksi pakkanen saanee nahkan(kin) koppuraistumaan; jos siis on oikein kova pakkanen. - (Samasta syystä ihokin kuivuu pakkasella).

Vilukissa

Vierailija
22/53 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä kylmä tulee kuin pillifarkuissa t. Idioottiulkoilija

Ei todellakaan ole kun laittaa alle merinovillaiset pitkät kalsarit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, nahka on tosi lämmintä. Siksi kaikki suomalaiset etenkin Lapissa pukeutuvat nahkaan eivätkä koskaan käytä toppavaatteita. #eikun

Jep. Lapissa on pukeuduttu toppaan tuhansia vuosia. #eiku

Niin on. Toppana toimi mm. poronkarva. Ei ne missään lederhoseneissa siellä vedelleet :D

Vierailija
24/53 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yyterissä menin kännissä nahkahousuissa mereen uimaan kultaisella 80-luvulla. Opin että suolavesi saa nahan kutistumaan.

Nahkassa ei pysy lämpö. Jos pysysisi et sinäkään tarvitsisi vaatteita ulos. Eliöiden täytyy pystyä viilentää itseään nopeasti, eliöstä housujesi nahkakin on peräisin.

Puuvilla, pellava, villa jne. oletteko kuulleet.

Never heart Mit noi on?  Eks villa oo mmyös huvila puuvilla puinen huvila? tai villakoiria, niin kuin mun ensimmäisen poikaystävän sängyn alla? 

No joo. Mä oon varmaan vähän hedonisti kun tykkään etsiä pukeutumiseeni jotain välillä myös jotain uutta,...tvistia

Vilukissa 

Vierailija
25/53 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nahka on luonnonmateriaali eli pitää lämpöä hyvin. Minulla on kahdet nahkahousut ja juuri talvella niitä tulee käytettyä.

Kiitos. - Nyt mulla on ainakin yksi tuntematon esikuva. - Juuri vertaitukea mä kaipasin. - Nahka on muutenkin vaatteissa mulle vähän uusi juttu vaikka oon aina tykännyt luonnonmatkskuista vaatteissa. 

T. Vilukissa

Lähes järjestäänhän ne on tehotuotantoeläimistä otettuja ja käsittelytapa niissä yleensä ihan jotain muuta kuin luonnollinen, mitä tököttejä niihin yleensä syydetään.

Vierailija
26/53 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nahka on luonnonmateriaali eli pitää lämpöä hyvin. Minulla on kahdet nahkahousut ja juuri talvella niitä tulee käytettyä.

Kiitos. - Nyt mulla on ainakin yksi tuntematon esikuva. - Juuri vertaitukea mä kaipasin. - Nahka on muutenkin vaatteissa mulle vähän uusi juttu vaikka oon aina tykännyt luonnonmatkskuista vaatteissa. 

T. Vilukissa

Lähes järjestäänhän ne on tehotuotantoeläimistä otettuja ja käsittelytapa niissä yleensä ihan jotain muuta kuin luonnollinen, mitä tököttejä niihin yleensä syydetään.

Viestien lainausjärjestelmä ei ole täysin toimiva vieläkään.

Vierailija
27/53 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäs se karva on sinusta kiinni? Ettei vain... nahassa? Eli jos puet nahan alle lämmittävät kerrokset esim. villaa, niin se eristää hyvin. Pitää olla materiaalia, joka lämmittää ja jossa on ilmaa ja sitten tuulta pitävä kerros, ja nahka on ihan hyvä sellaiseksi.

No esim. pimpsaloorassa on kiinni karvaa. Mutta ei se tee nahkahousuista yhtään lämmittäviä. Nyt ei puhuta mistään välikerrosten lämmittävyydestä, vaan siitä tarkeneeko NAHKAHOUSUISSA. 

Kuka lähtee ilman välikerroksia ulos tällaisissa lämpötiloissa? Mä en ihan oikeasti ajatellut, että joku puhuisi niin typeristä asioista. Sinäkö sitten vedät toppahousut iholle ilman välikerroksia 20 asteen pakkasessa? Selvä. Tuon pimpsalooran liittyvyyttä asiaan en edes yritä ymmärtää, mä keskustelen tässä talvipukeutumisesta.

Vierailija
28/53 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäs se karva on sinusta kiinni? Ettei vain... nahassa? Eli jos puet nahan alle lämmittävät kerrokset esim. villaa, niin se eristää hyvin. Pitää olla materiaalia, joka lämmittää ja jossa on ilmaa ja sitten tuulta pitävä kerros, ja nahka on ihan hyvä sellaiseksi.

No esim. pimpsaloorassa on kiinni karvaa. Mutta ei se tee nahkahousuista yhtään lämmittäviä. Nyt ei puhuta mistään välikerrosten lämmittävyydestä, vaan siitä tarkeneeko NAHKAHOUSUISSA. 

Kuka lähtee ilman välikerroksia ulos tällaisissa lämpötiloissa? Mä en ihan oikeasti ajatellut, että joku puhuisi niin typeristä asioista. Sinäkö sitten vedät toppahousut iholle ilman välikerroksia 20 asteen pakkasessa? Selvä. Tuon pimpsalooran liittyvyyttä asiaan en edes yritä ymmärtää, mä keskustelen tässä talvipukeutumisesta.

Missä kellarissa olet kasvanut? Kautta aikojen on teinit kulkeneet ilman välikalsareita oli pakkasta tai ei. Moni muukin kulkee. Ei tarvitse kuin vähän katsella ympärilleen viikonloppuiltaisin niin näkee todella paljon ihmisiä ilman mitään villakalsareita. 

Vierailija
29/53 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä lähden. En todellakaan rupea pukemaan miljoonaa villakerrosta päällekäin, jos menen ulos esim. roskia viemään tai kävelen autolle 100 metriä. 

Vierailija
30/53 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

////////////

Nahka, jossa on kiinni karvaa on nimeltään turkis tai talja. Jos puhutaan nahkahousuista, silloin ei puhuta mistään karvapöksyistä tai villahousuista. 

Tuo vastaaja puhui karvasta, ei turkiksesta.

Pointti on se, että kun yhdistät nahan ja lämmityävät kerrokset, niin on lämmin, igan niin kuin turkiksessa on (nahka + karva), mutta en tosiaan tajunnut, että jotakuta edes kiinnostaa keskustella yhden kerroksen pukemisesta tällä säällä.

Mitä se turkiksen oörröinen osuus sinun mielestäsi on, jos se ei ole karvaa? 

Vierailija
31/53 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, siis nyt olisi pitänyt tietää sekin, että tämä keskustelu koskee teinien pukeutumista. Mistä  nämä voi tietää.

No, jos jollekulle on nyt epäselvää, niin teinillä ei ole lämmin, jos hän pukee nahkahousut eilä muuta. Mä luulin, että keskustelun aiheena on materiaalien sopivuus pakkaselle. 

Vierailija
32/53 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nahka ei eristä lämpöä mutta pitää tuulen. Tarvitset alle paksut villahousut.

Vierailija
33/53 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisit yleensä partioivat tähån aikaan autollaan lähikaupan tienoolla.

Vierailija
34/53 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä lähden. En todellakaan rupea pukemaan miljoonaa villakerrosta päällekäin, jos menen ulos esim. roskia viemään tai kävelen autolle 100 metriä. 

Se 100 metrin matka se ihmisiä aina varmasti eniten kiinnostaa pakkaspukeutumisessa, eli hybä pointti. Mä muuten kävin just äsken alasti ulkoba saunasta, erittäin relevanttia sekin.

Vierailija
35/53 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, siis nyt olisi pitänyt tietää sekin, että tämä keskustelu koskee teinien pukeutumista. Mistä  nämä voi tietää.

No, jos jollekulle on nyt epäselvää, niin teinillä ei ole lämmin, jos hän pukee nahkahousut eilä muuta. Mä luulin, että keskustelun aiheena on materiaalien sopivuus pakkaselle. 

No kaikki muut paitsi sinä ymmärsivät, että puhutaan nahkahousuista eikä mistään villapöksyistä. Kaikki muut myös ymmärtävät, että ei ole pelkästään teinien juttu pukeutua vain yksiin housuihin, vaikka olisikin kovat pakkaset. Ei kaikki asu jossain perämetsässä, missä kuljetaan toppapuvuissa julkisesti. 

Vierailija
36/53 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

////////////

Nahka, jossa on kiinni karvaa on nimeltään turkis tai talja. Jos puhutaan nahkahousuista, silloin ei puhuta mistään karvapöksyistä tai villahousuista. 

Tuo vastaaja puhui karvasta, ei turkiksesta.

Pointti on se, että kun yhdistät nahan ja lämmityävät kerrokset, niin on lämmin, igan niin kuin turkiksessa on (nahka + karva), mutta en tosiaan tajunnut, että jotakuta edes kiinnostaa keskustella yhden kerroksen pukemisesta tällä säällä.

Mitä se turkiksen oörr

En mä sanonut, että se on jotain muuta kuin karvaa. Onko lisää tyhmiä kysymyksiä? 

Vierailija
37/53 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se 100 metrin matka se ihmisiä aina varmasti eniten kiinnostaa pakkaspukeutumisessa, eli hybä pointti. Mä muuten kävin just äsken alasti ulkoba saunasta, erittäin relevanttia sekin.

Älä kysy, kuka lähtee ulos, jos et kestä rehellistä vastausta. Sinä et määritellyt, kuinka pitkään siellä ulkona pitää olla. 

Vierailija
38/53 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tahansa on lämmin, jos puet tarpeeksi kerroksia alle, jotka vastaa lämmittävyydestä.

Kyse oli nahkahousuista kovassa pakkasessa päällihousuina, lämmittääkö ne itsessään hyvin.

Vierailija
39/53 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kaikki muut paitsi sinä ymmärsivät, että puhutaan nahkahousuista eikä mistään villapöksyistä. Kaikki muut myös ymmärtävät, että ei ole pelkästään teinien juttu pukeutua vain yksiin housuihin, vaikka olisikin kovat pakkaset. Ei kaikki asu jossain perämetsässä, missä kuljetaan toppapuvuissa julkisesti. 

Okei, eli myös kaiki ne vastasjat, jotka on vastanneet, etyä riippuu, mit alle pukee, ymmärsivät, että kyse on pelkustä nahkahousuista ilman aluskerroksia. Selvä.

Vierailija
40/53 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tahansa on lämmin, jos puet tarpeeksi kerroksia alle, jotka vastaa lämmittävyydestä.

Kyse oli nahkahousuista kovassa pakkasessa päällihousuina, lämmittääkö ne itsessään hyvin.

Kiva että joku tajusi ton Ap:n avauksen samalla tavoin kun minä. - Olen aatellut just samaa mutta en ole kehdannut kysyä.