Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys alaikäisten lasten sinkkuvanhemmille!

Vierailija
04.01.2026 |

Kysymykseni on osoitettu sinkkumiehille/-naisille, joilla on alaikäisiä lapsia:

Kun teette parinvalintaa, niin valitsetteko kumppanin sillä perusteella, että onko tämä henkilö sopiva isäpuoleksi/äitipuoleksi? Oletteko joskus antaneet pakit, kun olette ajatelleet, että "tämä henkilö olisi minulle sopiva, jos olisin lapseton, mutta kun mulla on lapsia, niin tämä henkilö ei ole äitipuoli-/isäpuoliainesta"? Tai vastaavasti: "jos olisin lapseton, niin tuskin valitsisin tällaista puolisoa itselleni, mutta koska olen äiti/isä, niin mä valitsen tämän miehen/naisen, koska hän on just sopiva isä-/äitipuoleksi". 

Kun jotkut väittävät, että sinkkuvanhemmat valitsevat itselleen kumppanin eri kriteerein kuin mitä lapsettomat sinkut valitsevat. Esim. Joillekin yh-isille on tärkeää, että uusi naiskumppani alkaa leikkiä äitiä hänen lapsilleen ja jotkut yh-mutsit toivovat uuden mieskumppanin alkavan elättää hänen lastaan.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin ja menin naimisiinkin yh-äidin kanssa. Nyt kohta 15v yhteiseloa takana. Kyllä hän minut itselleen valitsi, kunhan huomasi että osaan olla sivistyneesti myös lapsen seurassa. 

Vierailija
22/23 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en oikein ymmärrä niitä miehiä, jotka alkavat suhteeseen naisen kanssa jolla on lapsia ennestään. Sitten sen jälkeen alkaa tämä vänkkääminen, minkä lapsen kuluihin mies osallistuu ja minkä lapsen ei. Kyllä jos "lapsellisen" naisen otat niin ne lapset kuuluu siihen pakettiin kuluineen ja kustannuksineen. Marko 82

Ei ole äidin uuden miesystävän tehtävä maksaa naisystävänsä lasten kuluja. Se on biologisten vanhempien tehtävä.

Mun mielestä on typerää yrittää olla perhe, jossa osa porukasta rajataan ulkopuolelle. Varmasti kamalaa lapsillekin elää perheen sisällä eri elintasoja. Marko 82 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ se on epäreilua, jos vaikka pienituloinen bonusäiti saa exältään eli lastensa isältä isot elatustuet, ja käyttää NIITÄ rahoja uuden miehensä lapsiin, kun ne rahat on tarkoitettu käytettäväksi hänen ja exän yhteisiin lapsiin.