Mitkä lämpimät käsineet näihin superpakkasiin?
Huomiseksi luvattu lähemmäs 20 asteen pakkasta. Suosittele käsineitä, joilla kädet pysyvät lämpöisenä, jos joutuu olemaan ulkona esim. 10-15 minuuttia.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 asteen pakkasessa 10-15 minuuttia pärjää vaikka ilman käsineitä. Laittaa kätensä taskuun. Ei voi olla noin uusavuton. Tänäänkö olet lähdössä kauppaan hakemaan huomiseksi käsineitä, kun kyselet?!
Jos haluat oikeasti lämpimät käsineet, niin ostat sellaiset hanskat, jossa akulla toimiva lämmitys.
Tänään ajattelin käydä kaupassa. Kirjoitin juuri, että 5 min äsken 13 asteen pakkasessa nahkahanskoissa ja käteni olivat aivan jäässä. Ensi viikolla joutuu olemaan ulkona pidempiä aikoja kovemmassa pakkasessa, joten jokin ratkaisu on keksittävä.
Ap
Nahkahanskat on yleensä aina kylmät. Nahkahanskat villavuorilla ja yli 10 asteen pakkasella sormet jäätyy. Laita puuvillahanskat lapasten sisään.
Ei ikinä p
Ei ikinä puuvillaa pakkasella, vaan villaa.
Eihän kaikki voi pitää iholla villaista, kerrokset siinä auttaa jotta ilmaa jää väliin.
Hyviä kovan pakkasen vaatteita saa muuten kirppiksiltä keskikesällä erittäin halvalla. Mulla esim Haltin takki 0,70€ ja hyvät toppahousut sain ilmaiseksi Facen Roskalavalta.
miula on sini salo lobsterit näille vahva suositus
Talvipyöräilyssä pärjään 30 asteen pakkasellakin sormien paleltumatta, kun alimmaksi puen ohuet villasormikkaat, sitten kunnon nahkatukkaset ja päällinmäiseksi jättikokoiset pilkkirukkaset. Esteettisesti eivät silmää hivele, mutta ovat ainakin lämpimät.
Mulla on ruskovillan lapaset vuorellisissa nahkarukkasissa. Lisäksi ranteissa on ranteenlämmittimet.
Ostin untuvarukkaset, ei kylmä enää!
Lammaskarvavuoritetut sormikkaat, lapaset näiden päälle, oli lämmin.
Vierailija kirjoitti:
Talvipyöräilyssä pärjään 30 asteen pakkasellakin sormien paleltumatta, kun alimmaksi puen ohuet villasormikkaat, sitten kunnon nahkatukkaset ja päällinmäiseksi jättikokoiset pilkkirukkaset. Esteettisesti eivät silmää hivele, mutta ovat ainakin lämpimät.
Kuulostaa toimivalta! Ulkonäkö on sivuseikka kovalla pakkasella.
Mitkä superpakkaset? Tämä -20 ei oo ees kylmä vielä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien suomalainen superpakkanen on alle -30 asteessa eikä osata pukeutua?? Taidat olla uussuomalainen...
Tule kokeilemaan mitä merituuli tekee pakkasella vaikka Helsingissä Et arvaakaan!
Terveisin entinen pohjoiskarjalainen.
Jos meri ei ole jäässä se lämmittää ilmaa, jos on jäässä silloin viilentää. Itämeri on vieläkin plussalla
Vierailija kirjoitti:
"Vuorellinen" 🤦
Seuraapa aikaasi. Se on nykyään oikeakielinen muoto myös.
Osta hanskat jossa Teddy turkki vuori
Turkisvuoriset nahkakintaat. 20 on ihan normaalia Suomessa, ei mikään superpakkanen.
Superpakkanen kun on -20? Ja vielä 15min ulkona. Voi luoja anna mun kaikki kestää.
Paksut lapaset toimivat. Auttaa vähän kun sormet ovat yhdessä.
Mulla on huovutetut villalapaset. Olin eilen ulkona 3 tuntia 22 asteen pakkasessa ja vain kasvoja paleli.
Sormikkaita ei kannata käyttää, kun sormet on vierekkäin, kuten lapasissa tai rukkasissa, ne pysyy lämpiminä.
Kannattaa muistaa, että pitää olla lämpimästi joka kohdassa kroppaa. Jos on vaikka kylmät kengät, palelu tuntuu helposti muuallakin kehossa. Usein näkee sitä kylmällä, että jollakin on esim paksu takki ja paksu pipo, mutta farkut (eikä toppahousuja) ja onnettomat kengät.
Kovan pakkasen päällimmäiset vaatteet saa olla kokoa isommat kuin normisti.