Eikös sairaalassa kuuluisu saada sieltä kaikki lääkkeet, joita potilas käyttää?
Mites e-pillerit, hormonikorvaushoito, herpeksen estolääke, tms
Kommentit (98)
Miksi ihmeessä ottaisin listan lääkkeistäni mukaan kun kaikki näkee Kannasta?
Vierailija kirjoitti:
Ainakin hengitettävät lääkkeet pitää olla omasta takaa.
Mitä, jos ei ole? Antavat tukehtua?
Just tulin leikkauksesta ja antoivat käyttämistäni lääkkeistä vain aamulla Thyroxin lääkkeen, muut lääkkeet kuten astmasuihke ja hormonikorvauslääke piti ottaa kotoa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitä sieltä siis saa??
Ei mitään omia reseptilääkkeitä! Ne pitää olla mukana. Saa kipulääkkeet ja ne sairauden hoitoon tarvittavat lääkkeet, joita ei ole aikaisemmin saanut kuten vaikka sydäninfarktin jälkeen tarvittavan lääkityksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään omia reseptilääkkeitä! Ne pitää olla mukana. Saa kipulääkkeet ja ne sairauden hoitoon tarvittavat lääkkeet, joita ei ole aikaisemmin saanut kuten vaikka sydäninfarktin jälkeen tarvittavan lääkityksen.
Älä puhu kakkaa. Mieheni sai kaikki lääkkeet; astmalääkkeistä alkaen verenpainelääkkeisiin ym. päätyen. Sai vielä kotiin mukanaan mm. astmakiekon, nenäsuihkeen (avaavan), nenän kosteutustipat sekä Dinit-suihkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti neuvon tekemään pienen säilön pääasiallisista lääkkeistään ja kuljettamaan sitä mukanaan aina vaikka käsilaukussa.
Höpönpöpö
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään sairaala voi pitää lääkekaapissa kaiken maailman lääkkeitä varalta ja vanhenemassa.
Entä jos joutuu yllättäen sairaalaan onnettomuuden vuoksi, ja käytössä olevat elintärkeät lääkkeet jääneet sinä päivänä kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Voihan ne ottaa mukaansa, mutta pitää tietysti kysyä sairaalasta, miten ne sopii yhteen siellä annettavien lääkkeiden kanssa. Suut auki vain.
Silloin kun olen sairaalaan mennyt, niin olen saanut täytettäväksi pitkänpitkän kaavakkeen, johon on pitänyt kirjata lähes koko elämäntarina, myös ne käytössä olevat lääkitykset.
Jos niitä ei lueta ja "suu auki vaan", niin vähän tietty ihmettelen.
Kun minä jouduin suunnitellusti osastolle, osaston farmaseutti soitti etukäteen että mitä lääkkeitä on listalla että osaa tilata ne ennakkoon. Tämä Helsingin Meilahdessa.
Sain viime keväänä kaikki paitsi e-pillerit. Olin 2.5 vkoa sairaalassa keuhkokuumeen takia.
Psykiatriselle ei edes saa ottaa omia lääkkeitä. Jos on esim. ne e-pillerit niin ne pitää antaa hoitajille säilöön, ja he antaa niitä sit sulle. Sama myös partaterien/höylien kanssa, joten ymmärrätte varmaan syyn
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tyroksiinilääkitys kilpirauhasen vajaatoimintaan. En saanut edes sitä tyroksiinia sairaalasta, oli onneksi mukana omat.
Olisiko tässä taustalla joku säästötoimi sitten? Tuo isäni Parkinson-lääkityskin, mitä ei saanut, oli Helsingissä samassa Meilahdessa.
T. Hki
Minä sain viikon väärää kilpparilääkettä ja väärään kellonaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu kakkaa. Mieheni sai kaikki lääkkeet; astmalääkkeistä alkaen verenpainelääkkeisiin ym. päätyen. Sai vielä kotiin mukanaan mm. astmakiekon, nenäsuihkeen (avaavan), nenän kosteutustipat sekä Dinit-suihkeen.
Minä en saanut nenäsuihketta vaikka monta kertaa pyysin. Ilmastointi kuivasi limakalvot niin että nenän kautta ei pystynyt kunnolla hengittämään. Valvoin joka yö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en saanut nenäsuihketta vaikka monta kertaa pyysin. Ilmastointi kuivasi limakalvot niin että nenän kautta ei pystynyt kunnolla hengittämään. Valvoin joka yö.
Älä viitsi olla avuton! Kyllä sinne saa omaiset toimittaa, jos sinulla on jokin nenäsuihke, mikä lienee. Minäkin vein miehelleni lääkkeitä sairaalan aulaan sillä aikaa kun hän oli leikkauksessa. Ja jos en olisi vienyt, kyllä osastolta olisi hoidettu tärkeimmät lääkkeet. Siellä annettiin veren hyytymiseen pistokset, kipulääkkeet, kaikki muutkin leikkauksen jälkeen tarvittavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään kokemukseni mukaan.
Kun Parkinsonin tautia sairastanut isäni joutui kaaduttuaan sairaalaan, hän ei saanut siellä edes Parkinsonin taudin lääkkeitä. Ja ne ovat sentään todella välttämättömät, ilman niitä menee esim liikuntakyky, ihminen jähmettyy paikalleen.
Minun läheiseni käyttämää Parkinson taudin lääkettä (uutuuslääke) ei aikanaan ollut sairaalassa ja jouduin viemään ne seuraavana päivänä. Lääkkeet kuuluvat sairaalassa hoitomaksun hintaan ja läheisenikin sai sairaalasta lähtiessään mukaan ne lääkkeet mitä oli omista käytetty (olivat tilanneet ko. uutuslääkettä sairaalaan).
Tämä kertoo sen, etteivät yleensä ihmisten käyttämät lääkkeet ole tarpeellisia
syödäkkään.
Suurin osa on vain lääketehtaitten ja lääkäreiden masinoimia pillereitä, että kauppa kävisi.
Toki elintärkeät lääkkeet ovat tarpeen, mutta muut ovat huuhaata enimmäkseen.
Ruokavaliolla saa parempia tuloksia ilman haittapuolia.
Olen menossa kahden viikon päästä leikkaukseen (TAYS) ja ohjeissa käskettiin ottaa omat lääkkeet mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ottaisin listan lääkkeistäni mukaan kun kaikki näkee Kannasta?
Ei se siltä vaikuta, kun joka ikinen kerta terveydenhuollossa nuo itseltä kysytään.
Voihan ne ottaa mukaansa, mutta pitää tietysti kysyä sairaalasta, miten ne sopii yhteen siellä annettavien lääkkeiden kanssa. Suut auki vain.