Eikös sairaalassa kuuluisu saada sieltä kaikki lääkkeet, joita potilas käyttää?
Mites e-pillerit, hormonikorvaushoito, herpeksen estolääke, tms
Kommentit (98)
Ei siellä saanut esim ruokaakaan, meidän perheestä on kaksi ihmistä joutunut äkillisen sairauden vuoksi päivystykseen vuorokaudeksi yön yli. Tulehdukseen tuli antibioottia tiputuksena, mutta mitään omia lääkkeitä omiin muihin sairauksiin ei annettu, eikä mitään ruokaa. Tuon ruoka-asian tajusin vasta nyt itse asiassa. Kai sairaalaan pääsee nykyään vasta niin huonokuntoisena, ettei siellä tule edes mielernnkaivata ruokaa. Sitä ei havaintojeni mukaan annettu kenellekään siellä päivystyshuoneessa, missä oli monta ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Itse sain kaikki kolme lääkettä (2 eturauhas- ja puolikas sydänlääke). Lisäksi vielä parasetamolia kipuihin, tablettina ja heräämössä tiputuksena. Taitaa tosiaan olla sairaala/kuntakohtaista???
-
Mikä vuosi, mikä kaupunki?
Jos sinne mennään suunnitellusti toimenpiteeseen tai tutkimuksiin, omat vakilääkkeet mukaan. Jos hätätilanteessa onnettomuudesta viedään ambulanssilla, silloin ei tietenkään vaadita, että ambulanssi kiertää hakemassa lääkkeet kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä saanut esim ruokaakaan, meidän perheestä on kaksi ihmistä joutunut äkillisen sairauden vuoksi päivystykseen vuorokaudeksi yön yli. Tulehdukseen tuli antibioottia tiputuksena, mutta mitään omia lääkkeitä omiin muihin sairauksiin ei annettu, eikä mitään ruokaa. Tuon ruoka-asian tajusin vasta nyt itse asiassa. Kai sairaalaan pääsee nykyään vasta niin huonokuntoisena, ettei siellä tule edes mielernnkaivata ruokaa. Sitä ei havaintojeni mukaan annettu kenellekään siellä päivystyshuoneessa, missä oli monta ihmistä.
Tarkkailussa ei ole ruokatarjoilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sain kaikki kolme lääkettä (2 eturauhas- ja puolikas sydänlääke). Lisäksi vielä parasetamolia kipuihin, tablettina ja heräämössä tiputuksena. Taitaa tosiaan olla sairaala/kuntakohtaista???
-
Marraskuussa, Kuopio. Toki tuokin on vonut muuttua vuoden alusta.
t. sama
Vierailija kirjoitti:
Ainakin hengitettävät lääkkeet pitää olla omasta takaa.
Älä nyt heti tyrmää ideaa. Sairaala voisi tarjota paljon enemmän kuin ravintolat. Päivää mitä saisi olla? Heti taju pois vai jotain miedompaa ensin?
Jos se perussairaus alkaa oirehtia ilman lääkkeitä, niin eiköhän se hoideta. Tuskin ne astmapotilaankaan antaa astmakohtaukseen kuolla vaikka murtunutta luuta hoitaisivatkin.
Jos on jotain erityisluvallisia lääkkeitä käytössä, niitä ei Taysista saanut ainakaan 15v sitten. Omat kilpparilääkkeet otin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos on jotain erityisluvallisia lääkkeitä käytössä, niitä ei Taysista saanut ainakaan 15v sitten. Omat kilpparilääkkeet otin mukaan.
Sama Oysissa nyt joulukuussa, otin oman Thyroidin mukaan. Myös omat hengitettävät astmalääkkeet piti ottaa mukaan. Betasalpaajan ja kolesterolilääkkeen sain talon puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on erityisluvallinen kilpirauhaslääke, jota pidän varalla aina laukussani. En sitä saisi sairaalasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki olen saanut aina silmänpainetipoista alkaen, esim. verenpainelääkkeet, kolesterolilääkkeet, särkylääkkeet jne.
-
Sinähän olet näistä kiinnostunut. :D Vuosi oli muistaakseni 2023 ja kaupunki oli Tampere.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saanut lapseni astmalääkkeitä osastolla kun oli siellä hoidettavana vatsan takia. Oli sitten pari päivää ilman hoitavaa.
Miksi ette vieneet niitä, kai kävitte lasta katsomassa.
Ilmeisesti lapsi ei ole tarvinnutkaan mitään astmalääkkeitä, kun kerran pärjäsi hyvin ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Olennluullut niin, mutta jouduttuani sairaalaan en saanut siellä mitään omia lääkkeitä, edes peruslääkkeitä perussairauteen. Hormonikorvaushoidot nyt voit unohtaa täysin, ei sellaisia voi saada sairaalasta. Onneksi minulla oli laukussa mukana pääasialliset lääkkeeni parille päivälle. Kannattaa tehdä käsilaukkuun oma varmuusvarasto kaiken varalta.
Olin juuri leikkauksessa ja sain sairaalasta kaikki käyttämäni lääkkeet. Osa oli vain eri valmistajan ja eri näköisiä, mutta kaikki sain.
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa saa kaiken muun paitsi nuo hormonit. Ihan kaikkea muutakaan lääkekaapissa ei ole ja jos on pyhäpäivä niin sairaalan apteekki on kiinni. Vaikka apteekki olisi auki niin sielläkään ei ole aina erikoisempia lääkkeitä ja tilaamisessa menee pari päivää.
Kalliita erikoislääkkeitä esim syöpälääkkeitä ei saa, omat mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitä sieltä siis saa??
Ei mitään kokemukseni mukaan.
Kun Parkinsonin tautia sairastanut isäni joutui kaaduttuaan sairaalaan, hän ei saanut siellä edes Parkinsonin taudin lääkkeitä. Ja ne ovat sentään todella välttämättömät, ilman niitä menee esim liikuntakyky, ihminen jähmettyy paikalleen.
Höpö höpö. Normi valikoimiin nuo kuuluu, esim Sinemet, Madopar, Produodopahoito
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki olen saanut aina silmänpainetipoista alkaen, esim. verenpainelääkkeet, kolesterolilääkkeet, särkylääkkeet jne.
-
Sinähän olet näistä kiinnostunut. :D Vuosi oli muistaakseni 2023 ja kaupunki oli Tampere.
-
Niin, näyttäisi olevan huomattavan erilaista käytäntöä eri puolilla Suomea. Aika olennainen tieto.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin hengitettävät lääkkeet pitää olla omasta takaa.
Ei tarvii, saa kyllä olla, muttavoidaan vaihtaa tarvittaessa toisenlaisiin mitkä kuuluu sairaalan valikoimiin
Olen menossa leikkaukseen ja ohjeistuksena on, että ne omat vakiolääkkeet mukaan.
Syöpäosastolla annetaan kaikki lääkkeet, sinne ei kuulu omia ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olennluullut niin, mutta jouduttuani sairaalaan en saanut siellä mitään omia lääkkeitä, edes peruslääkkeitä perussairauteen. Hormonikorvaushoidot nyt voit unohtaa täysin, ei sellaisia voi saada sairaalasta. Onneksi minulla oli laukussa mukana pääasialliset lääkkeeni parille päivälle. Kannattaa tehdä käsilaukkuun oma varmuusvarasto kaiken varalta.
Olin juuri leikkauksessa ja sain sairaalasta kaikki käyttämäni lääkkeet. Osa oli vain eri valmistajan ja eri näköisiä, mutta kaikki sain.
-
Etkö sinäkin voisi kertoa jo valmiiksi, että mikä kaupunki oli kyseessä? Muutoin tuolla tiedolla voi heittää vesilintua.