Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä korjasit tai tuunasit uuteen käyttöön viimeksi?

Vierailija
03.01.2026 |

Ketju jatkuvaa uuden ostamista ja kertakäyttökulttuuria vastaan :)

Itse juuri paikkasin merinokerraston paitaa, tuli hyvä mieli. Paita on vielä aika hyvässä kunnossa ja sain tällä sille ainakin muutaman lisävuoden.

Mitä itse olet viime aikoina korjannut, kierrättänyt tai tuunannut uuteen käyttötarkoitukseen?

Kommentit (247)

Vierailija
241/247 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa keskikohdat leikata auki ja ommella ehjät pitkät reunat yhteen,  ja leikatut reunat ommella vaan kahdenkertainen reuna , näin tulee uusi aluslakana, tosin hiukan kapeampi.

Vierailija
242/247 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kannattaa keskikohdat leikata auki ja ommella ehjät pitkät reunat yhteen,  ja leikatut reunat ommella vaan kahdenkertainen reuna , näin tulee uusi aluslakana, tosin hiukan kapeampi.

tämä liittyi keskeltä ohentuneeseen lakanaan, jos oli tehty pyyheliinoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/247 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat erittäin kuluneet villasukat, joita ei kannata pohjasta enää korjata, niin leikkaan varren irti ja jatkan siitä uudella samantyyppisellä langalla uudet terät. Ja joitakin sukkia olen muutamia kertoja tehnyt vaikka kuinka hyvillä langoilla niitä neuloisi.

Vierailija
244/247 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käänsin pipon oikeinpäin päässäni, nyt tiedän elämäni suunnan.

N32

Vierailija
245/247 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pari v sitten sellasen noin 200e maksaneen seinäkeramiikkataideteoksen. Siinä oli oranssia väriä, eikä se teos sitten vaan loppujen lopuksi kuitenkaan oikein sopinut mihinkään kotona hyvin. En tykännyt siitä oranssista siinä ja se teos jäi vaatehuoneen hyllylle pölyyntymään. Jossain vaiheessa mietin että en menetä mitään jos koitan itse muokata sitä, maalaan sen oranssin kohdan piiloon haluamallani värillä. Pitkään ajattelin että mun pitää hankkia jtn maalia siihen.. Mutta eilen sain ajatuksen kokeilla ihan tavallista väritystussia ja se toimi hyvin! Ihan uusi teos ja pääsi heti seinälle! 😄

Vierailija
246/247 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä  vanhaa Artek 69 tuolia hioin ja maalasin. Tänään kiinnitin jalat ja selkänojat takaisin painoilleen😊

Vierailija
247/247 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin uudet villahousut. Purin liian tiukan vyötärö kuminauhan, jatkoin sitä ja ompelin sen uudelleen..   

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä