Voi itku: huomenna ultra ja esikoisen hoitaja perui viime tipassa
Minä olisin menossa yksin ultraan, mutta mies on sitä mieltä, että esikoinen (2v3kk) otetaan mukaan. Minua epäilyttää, tuleeko siitä mitään ja saako sinne ylipäätään tuoda muita lapsia. Onko kellään tietoa ja kokemuksia?
Kommentit (18)
Varsinkin kun mukana on toinen vanhempi, joka voi viedä lapsen vaikka käytävään leikkimään tarvittaessa.
Vähän paikasta ja suurimmaksi osaksi ihmisestä riippuu se, miten lapsen mukanaoloon suhtaudutaan. Toiset saattavat katsoa nenänvarttaan pitkin, toiset esittelevät ultrakuvia tulevalle isosisarukselle iloisesti.
Jos lasta ei saa ottaa, kyllä sieltä joku hoitsu siksi ajaksi joutaa perään katsomaan. Tai sitten miehesi poistuu lapsen kanssa? Tai pyydätte naapuria katsomaan esikoista siksi aikaa?
esikoinen oli sillon vajaa 2v, istui rattaissaan ultraushuoneessa ja söi leipää. hyvin meni.
sitten loppurastaudessa käytyiin rakenneultrassa, esikoinen mukana silloinkin, katselu kuvaruutua isänsä sylissä.
Oltiin siis menossa kahdestaan, mutta hoitaja joutui perumaan viime tingassa.
Kyseessä on ihan loppuraskauden ultra, jossa katsotaan mahtumisasioita ja sellaista.
Ehkä me sitten otetaan muksu mukaan, kai ne käskee sen ja miehen pois jos lapsi ei saa olla paikalla. Enemmän minä kyllä epäilen, että mies joutuu joka tapauksessa lähtemään muksun kanssa pihalle ennemmin kuin pian, koska vauhtiville ei pysy paikoillaan niin kauan. Muutenkin epäilen, että menee vaan sähläämiseksi ja sirkukseksi. Ärsyttää, kun olin ajatellut, että meillä olisi samalla hyvä tilaisuus keskustella tulevasta synnytyksestä.
ap
Jos on loppuraskauden ultra missä lähinnä ultrataan alapäätä ja keskitytään sisätutkimukseen, niin eiköhän ole sanomattakin selvää että ukko ja lapsi odottaa huoneen ulkopuolella?
Tai näin meillä on tehty. Muissa ultrissa ymmärrän koko perheen mukana mutta gynen tutkimuksissa olis vähän hassua jos perhe seuraa sivusta kun äippää vähän tutkitaan.
Luultavasti jo lääkäri sanoo että mies voi odottaa lapsen kanssa ulkopuolella.
tehtävään ultraan mukaan, mutta mies tottakai!
Vierailija:
Jos on loppuraskauden ultra missä lähinnä ultrataan alapäätä ja keskitytään sisätutkimukseen, niin eiköhän ole sanomattakin selvää että ukko ja lapsi odottaa huoneen ulkopuolella?Tai näin meillä on tehty. Muissa ultrissa ymmärrän koko perheen mukana mutta gynen tutkimuksissa olis vähän hassua jos perhe seuraa sivusta kun äippää vähän tutkitaan.
Luultavasti jo lääkäri sanoo että mies voi odottaa lapsen kanssa ulkopuolella.
ei ole gyne. Samalla tosin katotaan lantion tilavuus ja sellaset. Kyllä siellä olisi minusta ollut ihan hyvä miehen olla mukana, koska on tulossa synnytykseenkin. Sitä vartenhan se koko ultra on.
ap
kumpaakaan ei saanut ottaa lapsia mukaan. Tai, suositeltiin, että mukaan vain isä, jos edes häntäkään.
Näin meillä on kaikki raskaudet mennyt, eikä olla mikään hulttioperhe.
Itse olin rakenneultrassa miehen ja 1,5v esikoisen kanssa ja eihän se vilkas poika jaksanut millään pysyä isin sylissä aloillaan kuin korkeintaan 5 minsaa ja sekin aika meni mulla jännittäessä, että milloin poika hermostuu..
Lopulta sitten lähtivät käytävään odottelemaan ja pystyin itsekin keskittymään tutkimuksen seuraamiseen.
Saattaahan tuollainen vilkas pikkulapsi myös häiritä joitakin lääkäreitä mittauksissa yms. Se on kuitenkin tarkaa hommaa.
Sen tästä opin, että ei enää pikkulapsia mukaan ultraan, paitsi ehkä joku ihan sylivauva ;)
miehesi on siinä yhtä sivullinen kun sairaalan talonmies. Sun se pitää uloskin puskea, joten riittä että olet itse paikalla.
" 37. RASKAUSVIIKON POLIKLINIKKAKÄYNTI
Käynnin aluksi kätilö haastattelee odottajan. Synnytyskertomukseen kirjataan odottajan henkilötiedot sekä raskauden kulku: käytetyt lääkkeet ja mahdolliset ongelmat. Keskustelun jälkeen tehdään ultraäänitutkimus, jossa tarkastetaan sikiön kasvu, lapsiveden määrä ja istukan kunto. Tarvittaessa otetaan sikiön sydänäänikäyrä. Käynnin lopuksi lääkäri tutkii kohdunsuun tilanteen ja lantion mitat."
Entistä enemmän olen sitä mieltä, että esikoisen kanssa tuosta ei tule mitään. Mutta myös harmittaa sitäkin enemmän, että mies ei sitten pääse mukaan :(
ap
Vierailija:
miehesi on siinä yhtä sivullinen kun sairaalan talonmies. Sun se pitää uloskin puskea, joten riittä että olet itse paikalla.
Ehkä sinulle miehesi on yhtä sivullinen kuin talkkari, minulle mies on kumppani ja yhdessä me lapsia " tehdään" . Siksi minulle olisi tärkeää, että mies pääsisi mukaan ja kuulisi samat asiat kuin minäkin, etä voitaisiin keskustella tulevasta.
ap
Vierailija:
Itse asiassa miehen " jättäminen" kotiin on helpommin sanottu kuin tehty, koska mies haluaisi tulla mukaan ja on siksi ottamassa esikoistakin mukaan. Täytyy lukea sille huomenna tuo sairaalan sivuilta löytynyt juttu, ehkä sekin sitten hoksaa, että toivotonta on edes yrittää esikoinen mukana.
ap
Siis tarkoitan lääkärille tm. En ole koskaan ajatellutkaan, että ei mies voisi tulla.
Ottaisin minäkin miehen mukaan, ja tuossa tilanteessa kai lapsenkin. Voihan mies hänen kanssaan lähteä jos ei suju..
Eli jos ultralapussa (jossa on aika, paikka ym.) sanotaan että ei lapsia, niin sitten ei lapsia. Miehesi saa luvan hoitaa edes kerran(?) elämässään lasta...