Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko jää keskimäärin käteen kuukaudessa jos palkka on 5000 e/kk. Veroprosentit ovat eri ihmisillä erit jne, mutta keskimäärin, eräs

Vierailija
03.01.2026 |

väittää että käteen jää 2500, mutta onko oikeasti mahdollista tuollainen verojen ja muiden kulujen jälkeen jos ei ulosotto tms leikkaa?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tällä hetkellä työtön, että mun tulot ovat nolla. Miehen tulot 6500 e/kk- netto 4017 e, 29 veropros. 

Mä maksan meillä laskut ja hoidan talouden. Häntä ei ole koskaan huvittanut stressailla raha-asioilla. esim tilipäivisin maksan laskut ja teen säästöjä. Jätän hänelle omaa rahaa noin 1000 euroa.

Ei ole rahasta tarvinnut tapella. Pidän hänet kyllä ajan tasalla säästöistä ja sijoituksista yms. Briiffi kerran kuussa.

Vierailija
42/48 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paljonko palkasta ottaa rahana ja kuinka paljon luontoisetuina. Kalliilla autoedulla voi hyvinkin olla 2500 euron paikkeilla. 

Kai aloittaja tietäis, jos miehellä olisi hulppea autoetu.

Joo ei ole autoetua. Aika vedätetty olo on kun on vuosia joutunut kerjäämään avustuksia samalla kun toinen on pistänyt rahansa jonnekin. Apua on saanut järjestöiltä ja ruokajaoista, ei tietenkään kelalta tms jonne olisi joutunut tositteet viemään. Ihmettelinkin aikoinaan kun pyysin miehen palkkakuittia jotta olisin voinut kelalta anoa avustuksia, niin mies ei suostunut palkkakuittia antamaan. Paljonkos saisi elatusapua kahdelle lapselle jos nyt loukattuna ja vedätettynä ottaisin eron. Ap

Kaivaisin pesäpallomailan kaapist

Hyväksyt siis miehiin kohdistuvan väkivallan hänen sanojensa tai tekojensa perusteella?

Nytkis voisi tehdä asiasta tutkimuksen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tällä hetkellä työtön, että mun tulot ovat nolla. Miehen tulot 6500 e/kk- netto 4017 e, 29 veropros. 

Mä maksan meillä laskut ja hoidan talouden. Häntä ei ole koskaan huvittanut stressailla raha-asioilla. esim tilipäivisin maksan laskut ja teen säästöjä. Jätän hänelle omaa rahaa noin 1000 euroa.

Ei ole rahasta tarvinnut tapella. Pidän hänet kyllä ajan tasalla säästöistä ja sijoituksista yms. Briiffi kerran kuussa.

Missä elätte kun et saa työttömyystukea tai muuta?

Vierailija
44/48 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskinta näissä kaikissa palstan tarinoissa on se, että naaras tienaa AINA miestään vähemmän.

Hyvin harvoin se oikeassakaan elämässä on toisinpäin. Ihan kun lähdet omaa lähipiiriäs miettimään ja sitten pohdit isomman piirin mukaan ja uudestaan ja uudestaan. Mulla ei tule ketään mieleen, joka edes vahingossa tienais enemmän kuin miehensä.

Vierailija
45/48 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jäi aiemmin noin 2900 e. Kuulun kirkkoon ja ansioverot 27 prossaa.  Tietenkin meni vielä eläkemaksu ja liiton jäsenmaksu. Nyt on palkka suurempi ja käteen jää noin 3300 e/kk. Sivukulut suunnilleen samat. 

Mitä v***ttua tuo "mustanaamiokerhon jäsenmaksu" tuolla tekee. Se ei liity mitenkään verotukseen ja nettopalkkoihin. 

Vierailija
46/48 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä elätte kun et saa työttömyystukea tai muuta?

Rivarissa Helsingissä. Oma pätkä, 4h, k, s 100 neliötä. Vastike reilu 600 e kuussa, ja olen noin tonniin laittanut säästöön remppoja yms tulevaa varten.

Vierailija
47/48 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske laskurilla. Jos palkka on 5000/kk, on vuositulo n.63.000 lomarahojen kanssa. Jos kuuluu kirkkoon ja asuu Espoossa, niin käteen jää 3440/kk plus lomarahoista n.2000. tämä siis ilman vähennyksiä.

Vierailija
48/48 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on brutto 5856, ja suunnilleen 3865 jää käteen. Eli noin 6 000 euron palkasta veroa menee 2000.