Paljonko jää keskimäärin käteen kuukaudessa jos palkka on 5000 e/kk. Veroprosentit ovat eri ihmisillä erit jne, mutta keskimäärin, eräs
väittää että käteen jää 2500, mutta onko oikeasti mahdollista tuollainen verojen ja muiden kulujen jälkeen jos ei ulosotto tms leikkaa?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni väittää että hänelle jää 5000 e palkasta vain puolet käteen ja kun minun tuloni ovat huomattavasti pienemmät, ei rahaa tunnu riittävän elämiseen. Joudun käymään hakemassa ruoka-avusta ruokaa perheelle kun mies väittää ettei rahaa ole. Hänkin siis 5000 e kuukausipalkalla syö avustusruokaa ja hänestä on täysin ok että jonotan ilmaista ruokaa. Lapsillekin haen hopesta vaatteet kun olen luullut miehen tuloja paljon pienemmiksi, nyt hän vahingossa lipsautti todelliset tulonsa.
Huono 0/5
On todella huonoa vedättää puolisoaan kuten ap:ta on vedätetty. Miksi sinun on niin vaikea uskoa että tällaista oikeasti tapahtuu? Nyt kun kaikki tositteet ovat sähköisinä, ei niintä niin vain salaa tutkita kuten ennen kun kaikki oli paperisina. Jotkut luottavat (täysin ilman syytä!!) puolisoonsa, kuten ap näemmä on tehnyt.
Mulla jäi aiemmin noin 2900 e. Kuulun kirkkoon ja ansioverot 27 prossaa. Tietenkin meni vielä eläkemaksu ja liiton jäsenmaksu. Nyt on palkka suurempi ja käteen jää noin 3300 e/kk. Sivukulut suunnilleen samat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni väittää että hänelle jää 5000 e palkasta vain puolet käteen ja kun minun tuloni ovat huomattavasti pienemmät, ei rahaa tunnu riittävän elämiseen. Joudun käymään hakemassa ruoka-avusta ruokaa perheelle kun mies väittää ettei rahaa ole. Hänkin siis 5000 e kuukausipalkalla syö avustusruokaa ja hänestä on täysin ok että jonotan ilmaista ruokaa. Lapsillekin haen hopesta vaatteet kun olen luullut miehen tuloja paljon pienemmiksi, nyt hän vahingossa lipsautti todelliset tulonsa.
Miten tällaisessa voi hakea elatusta avioliiton sisällä? On ikävää hakea ilmaisruokaa sitä enemmän tarvitsevilta kun puoliso valehtelee ettei ole rahaa. Tai jos rahaa ei oikeasti ole, niin mihin ihmeeseen hän on palkkansa hassannut vuosikausia???
Uskoit tuon provon? :D
Se että tämä sinun maailmassasi olisi provo, ei tarkoita etteikö tällaista voisi irl tapahtua. Vai onko sinulla jokin muu syy huudella provoa? Taidat itsekin olla tuollainen vedättäjä, eikös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono 0/5
On todella huonoa vedättää puolisoaan kuten ap:ta on vedätetty. Miksi sinun on niin vaikea uskoa että tällaista oikeasti tapahtuu? Nyt kun kaikki tositteet ovat sähköisinä, ei niintä niin vain salaa tutkita kuten ennen kun kaikki oli paperisina. Jotkut luottavat (täysin ilman syytä!!)
L ä s s y n, l ä s s y n
Verottajan sivuilta löytyy veroprosenttilaskuri. Voit laskea sen avulla, paljonko milläkin bruttopalkalla jää kotikunnassasi käteen, jos ei ole lainkaan vähennyksiä. Veroprosenttilaskuri antaa pelkän veroprosentin, mutta se kertoo lisäksi omassa ruudussaan, paljon palkasta menee lisäksi muita pakollisia maksuja (vähän päälle 8 %).
Vierailija kirjoitti:
Paljonko omat tulosi sitten ovat, 2000, 1500 vai 1000 käteen? Jos perhe tienaa yhteensä 3500-4500 KÄTEEN ja hakee ruoka-apua kun rahat ei riitä, niin vika on kyllä elintavoissa eikä palkoissa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu paljonko palkasta ottaa rahana ja kuinka paljon luontoisetuina. Kalliilla autoedulla voi hyvinkin olla 2500 euron paikkeilla.
Kai aloittaja tietäis, jos miehellä olisi hulppea autoetu.
Joo ei ole autoetua. Aika vedätetty olo on kun on vuosia joutunut kerjäämään avustuksia samalla kun toinen on pistänyt rahansa jonnekin. Apua on saanut järjestöiltä ja ruokajaoista, ei tietenkään kelalta tms jonne olisi joutunut tositteet viemään. Ihmettelinkin aikoinaan kun pyysin miehen palkkakuittia jotta olisin voinut kelalta anoa avustuksia, niin mies ei suostunut palkkakuittia antamaan. Paljonkos saisi elatusapua kahdelle lapselle jos nyt loukattuna ja vedätettynä ottaisin eron. Ap
Kaivaisin pesäpallomailan kaapista, jos mun mies kusettais tuolla tavalla.
5390€/kk ja netto 3650 - 3690€ viime aikoina. Helsinki, ei kirkossa, ei talon leasingauto jne
Mun brutto on hitusen alle 4900€ ja netto siinä 3200€.
Vierailija kirjoitti:
Mulla jäi aiemmin noin 2900 e. Kuulun kirkkoon ja ansioverot 27 prossaa. Tietenkin meni vielä eläkemaksu ja liiton jäsenmaksu. Nyt on palkka suurempi ja käteen jää noin 3300 e/kk. Sivukulut suunnilleen samat.
Kallis kunta ja kallis seurakunta. Itsellä tuloraja 87000 ja veroprosentti 28. Helsinki ja ei kirkkoa
3300 vähän yli tai ali, riippuu asuinpaikasta. Kirkollisvero on vapaaehtoinen, itse en ole maksanut sitä sitten 18 täytettyäni
Mulla jäi 5 tonnista noin 3200€/kk käteen. About 35% katoaa kaikenmaailman tiluliluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän pelaa rahansa tms. Koita vakoilla mitä tekee tai pyydä näyttämään tiliotteet. Seuraavaksi laitat miehen jonottamaan sitä avustusruokaa. Ei sun ole pakko tuollaista kärsiä, tiedäthän sen?
Ei hän lähde mitään jonottamaan, olen tätä hänelle ehdottanut. Tajuaa että joku voisi tunnistaa hänet ja alkaa ihmetellä mitä jonossa tekee. En pysty mitenkään vakoilemaan tai en ole keksinyt miten tämän tekisin, osaatko ehdottaa jotain? Tositteita ei näytä pyydettäessä. Ap
Kipaise verotoimistossa. Saat selville tulot useammalta vuodelta.
Mulla on suurin piirtein brutto 5100 ja netto 2500. Brutosta noin tonni on vapaata autoetua eli siten mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Noin 3500. Veroprosentti on pyörinyt siinä 22 - 24 % välillä, vähän riippuen onko ollut työmatkavähennykset tai työhuonevähennyksiä yms.
Ihan huomiona vaan kaikille oikeistohallitusta ihaileville, että heidän isot puheet tuloverojen laskuun ei kyllä näy missään, koska kaikki tulonhankintavähennykset on joko poistettu tai pienennetty roimasti. Kenenkään alle 10 000 e kuussa tienaavan ei kannattaisi sitä sakkia äänestää.
Niin
Ketäs tässä kannattaa sit äänestää?
Demareita tai vasemmistoa jonka mukaan 60% verotus ei ole osallistumista?
Persuja?
RKP?
MultiKulti Vihreät?
Hauskinta näissä kaikissa palstan tarinoissa on se, että naaras tienaa AINA miestään vähemmän.
Mulla brutto 4950 ja netto n. 2850. Vähennyksiä ei käytännössä ollenkaan. Eikä niitä työhuone- ja matkakulujen vähennyksiä nyt enää tulekaan entiseen malliin muillekaan.
Kunta keskihintainen ja kuulun kirkkoon. En tiedä, miten saisin enemmän käteen. Mitään työsuhdeautoja yms. ei ole.
Mulla palkka 5470 e ja tilille ropsahtaa n. 3480 euroa.