Paljonko jää keskimäärin käteen kuukaudessa jos palkka on 5000 e/kk. Veroprosentit ovat eri ihmisillä erit jne, mutta keskimäärin, eräs
väittää että käteen jää 2500, mutta onko oikeasti mahdollista tuollainen verojen ja muiden kulujen jälkeen jos ei ulosotto tms leikkaa?
Kommentit (48)
Puolisoni väittää että hänelle jää 5000 e palkasta vain puolet käteen ja kun minun tuloni ovat huomattavasti pienemmät, ei rahaa tunnu riittävän elämiseen. Joudun käymään hakemassa ruoka-avusta ruokaa perheelle kun mies väittää ettei rahaa ole. Hänkin siis 5000 e kuukausipalkalla syö avustusruokaa ja hänestä on täysin ok että jonotan ilmaista ruokaa. Lapsillekin haen hopesta vaatteet kun olen luullut miehen tuloja paljon pienemmiksi, nyt hän vahingossa lipsautti todelliset tulonsa.
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni väittää että hänelle jää 5000 e palkasta vain puolet käteen ja kun minun tuloni ovat huomattavasti pienemmät, ei rahaa tunnu riittävän elämiseen. Joudun käymään hakemassa ruoka-avusta ruokaa perheelle kun mies väittää ettei rahaa ole. Hänkin siis 5000 e kuukausipalkalla syö avustusruokaa ja hänestä on täysin ok että jonotan ilmaista ruokaa. Lapsillekin haen hopesta vaatteet kun olen luullut miehen tuloja paljon pienemmiksi, nyt hän vahingossa lipsautti todelliset tulonsa.
Miten tällaisessa voi hakea elatusta avioliiton sisällä? On ikävää hakea ilmaisruokaa sitä enemmän tarvitsevilta kun puoliso valehtelee ettei ole rahaa. Tai jos rahaa ei oikeasti ole, niin mihin ihmeeseen hän on palkkansa hassannut vuosikausia???
Noin 3500. Veroprosentti on pyörinyt siinä 22 - 24 % välillä, vähän riippuen onko ollut työmatkavähennykset tai työhuonevähennyksiä yms.
Ihan huomiona vaan kaikille oikeistohallitusta ihaileville, että heidän isot puheet tuloverojen laskuun ei kyllä näy missään, koska kaikki tulonhankintavähennykset on joko poistettu tai pienennetty roimasti. Kenenkään alle 10 000 e kuussa tienaavan ei kannattaisi sitä sakkia äänestää.
5000 tienaavan veroprosentti on noin 33. Käteen jää suunnilleen 3000.
Vierailija kirjoitti:
3500€.
Ei todellakaan jää. Mulla 5700 brutto, ja netto on 3600. En kuulu kirkkoon eikä mitään muutakaan.
Palkkani on tasan 5000e ja käteen jää vähän reilu 3300e. En kuulu kirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3500€.
Ei todellakaan jää. Mulla 5700 brutto, ja netto on 3600. En kuulu kirkkoon eikä mitään muutakaan.
Riippuu asuinkunnasta. Laskin kahden kunnan osalta (5000e/kk, ev.lut.kirkko, ei vähennyksiä): käteen jäi 3450 tai 3180.
Riippuu paljonko palkasta ottaa rahana ja kuinka paljon luontoisetuina. Kalliilla autoedulla voi hyvinkin olla 2500 euron paikkeilla.
Vierailija kirjoitti:
Mies valehtelee. Kyllä siitä 5000 € palkasta noin 3300 jää käteen kunnalisverosta riippuen. Mies pistää erotuksen sijoituksiinsa, huo riin tai huumeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu paljonko palkasta ottaa rahana ja kuinka paljon luontoisetuina. Kalliilla autoedulla voi hyvinkin olla 2500 euron paikkeilla.
Kai aloittaja tietäis, jos miehellä olisi hulppea autoetu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai aloittaja tietäis, jos miehellä olisi hulppea autoetu.
Joo ei ole autoetua. Aika vedätetty olo on kun on vuosia joutunut kerjäämään avustuksia samalla kun toinen on pistänyt rahansa jonnekin. Apua on saanut järjestöiltä ja ruokajaoista, ei tietenkään kelalta tms jonne olisi joutunut tositteet viemään. Ihmettelinkin aikoinaan kun pyysin miehen palkkakuittia jotta olisin voinut kelalta anoa avustuksia, niin mies ei suostunut palkkakuittia antamaan. Paljonkos saisi elatusapua kahdelle lapselle jos nyt loukattuna ja vedätettynä ottaisin eron. Ap
Vierailija kirjoitti:
5000 tienaavan veroprosentti on noin 33. Käteen jää suunnilleen 3000.
Minulla on 23% Käteen jää reilut 3000.
Jos hän pelaa rahansa tms. Koita vakoilla mitä tekee tai pyydä näyttämään tiliotteet. Seuraavaksi laitat miehen jonottamaan sitä avustusruokaa. Ei sun ole pakko tuollaista kärsiä, tiedäthän sen?
Minulla brutto 4500 ja netto 3100.Matkakuluista tulee vielä takaisin noin 1000eur,kirkkoon en kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Jos hän pelaa rahansa tms. Koita vakoilla mitä tekee tai pyydä näyttämään tiliotteet. Seuraavaksi laitat miehen jonottamaan sitä avustusruokaa. Ei sun ole pakko tuollaista kärsiä, tiedäthän sen?
Ei hän lähde mitään jonottamaan, olen tätä hänelle ehdottanut. Tajuaa että joku voisi tunnistaa hänet ja alkaa ihmetellä mitä jonossa tekee. En pysty mitenkään vakoilemaan tai en ole keksinyt miten tämän tekisin, osaatko ehdottaa jotain? Tositteita ei näytä pyydettäessä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan huomiona vaan kaikille oikeistohallitusta ihaileville, että heidän isot puheet tuloverojen laskuun ei kyllä näy missään, koska kaikki tulonhankintavähennykset on joko poistettu tai pienennetty roimasti. Kenenkään alle 10 000 e kuussa tienaavan ei kannattaisi sitä sakkia äänestää.
Ei niitä tuloveroja lasketa, koska Suomessa ei ole oikeistohallitusta. Ole koskaan ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Huono 0/5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tällaisessa voi hakea elatusta avioliiton sisällä? On ikävää hakea ilmaisruokaa sitä enemmän tarvitsevilta kun puoliso valehtelee ettei ole rahaa. Tai jos rahaa ei oikeasti ole, niin mihin ihmeeseen hän on palkkansa hassannut vuosikausia???
Uskoit tuon provon? :D
3500€.