Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei kanssasisaret, miksi meikkaamaton nainen haluaa nostaa meikkaamattomuutensa esiin, arvauksia?

Vierailija
03.01.2026 |

Kävin pitkästä aikaa baarissa. Ja hämmästyksekseni huomasin, että kolme eri naista eri tilanteissa alkoivat jokainen jutella mulle samasta aiheesta, vaikken itse nostanut asiaa keskusteluun tai tuonut mielestäni mitään asiaan liittyvää mitenkään ilmi. 

Eli kertoivat yhtäkkiä, etteivät harrasta meikkaamista. Joo, huomasin, vaikken kiinnittänyt asiaan kummemmin huomiota, ja itse kyllä meikkaan, mutta mitä väliä? Olisin itse kokenut vähän oudoksi alkaa kertomaan heille yhtäkkiä, että mä muuten meikkaan (oletan että hekin huomasivat kyllä, itse rakastan meikkaamista ja osaan meikata kauniisti, vaikka nyt itse sanonkin...)

Asialla ei kummempaa merkitystä, mutta alkoi siis vaan hivenen ihmetyttää kun nämä kaikki kolme meikkaamatonta naista halusivat erikseen tuoda asian ilmi. Ja juttelin heidän kanssaan siis eri tilanteissa, eivät olleet samassa porukassa/samassa tilanteessa. 

Miksi...? :D

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tuonut tuon asian esille pari kertaa, koska jostain syystä monet meikkiä käyttävät haluaisivat meikata minut. Tai sitten he jankuttavat siitä, miten minun pitäisi kokeilla ripsiväriä tai huulipunaa. 

Vierailija
2/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nostanut sitä esiin enkä ole kuullut kenenkään muunkaan niin tekevän.

Ehkä sinun olisi kannattanut käydä vilkaisemassa peiliin. Olisiko maskissasi ollut jotain niin pahasti pielessä, että siksi katsoivat aiheelliseksi kertoa sinulle toisestakin vaihtoehdosta. Tämä oli kuitenkin ensimmäinen ja ainoa kerta, kun sinulle tultiin tästä sanomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tuonut tuon asian esille pari kertaa, koska jostain syystä monet meikkiä käyttävät haluaisivat meikata minut. Tai sitten he jankuttavat siitä, miten minun pitäisi kokeilla ripsiväriä tai huulipunaa. 

Ok no tossa tilanteessa ymmärrän, mutta ei siis ollut mun tilanteessa mistään tommosesta kyse, ei ollu mitään puhetta meikeistä tms kenenkään näiden kanssa. 

Ap

Vierailija
4/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo edes tulee esille? Aloitus kaipaa kontekstia. 

Vierailija
5/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan nostanut sitä esiin enkä ole kuullut kenenkään muunkaan niin tekevän.

Ehkä sinun olisi kannattanut käydä vilkaisemassa peiliin. Olisiko maskissasi ollut jotain niin pahasti pielessä, että siksi katsoivat aiheelliseksi kertoa sinulle toisestakin vaihtoehdosta. Tämä oli kuitenkin ensimmäinen ja ainoa kerta, kun sinulle tultiin tästä sanomaan.

Haha, ei, kyllä mä vessassa kävin ja ihan normaalilta näytin peilistä kun vilkaisin käsiä pestessä. Kehuja kyllä sain ulkonäöstäni myös näiltä meikkaamattomilta naisilta. 

Ap

Vierailija
6/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tätä mä ihmettelinkin, kun ei ollut mitään kontekstia. Yhtäkkiä vaan alkoivat puhua aiheesta. Mä olin puhunut vaan small talkia vuoden vaihtumisesta jne. 

Ap

Vierailija
7/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et älynnyt kysyä heiltä? Minä en meikkaa mutta en puhu koskaan siitä kenellekään.

Vierailija
8/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mahdat olla melkoinen maalipytty.

Vierailija
9/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tätä mä ihmettelinkin, kun ei ollut mitään kontekstia. Yhtäkkiä vaan alkoivat puhua aiheesta. Mä olin puhunut vaan small talkia vuoden vaihtumisesta jne. 

Ap

Oudolta kuulosta, kuulostaa vähän epätodennäköiseltä että useampi ihminen yhtäkkiä ihan puskista sanoo jotain meikkaamattomuudestaan. Sinä puhut vaikka vuoden 2026 suunnitelmista, ja toinen möläyttää ettei ikinä meikkaa? :D 

Vierailija
10/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha, ei, kyllä mä vessassa kävin ja ihan normaalilta näytin peilistä kun vilkaisin käsiä pestessä. Kehuja kyllä sain ulkonäöstäni myös näiltä meikkaamattomilta naisilta. 

Ap

Olipa erikoisen outoja naisia siinä baarissa. Harvemmin naiset toistensa ulkonäköä kehuvat, ja vielä harvemmin korostavat omaa meikkaamattomuuttaan.

Vierailija
11/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvistusharha henkilöllä, joka tuollaiseen meikkaamattomaan naiseen on elämässään sen kerran tai kaksi törmännyt. Ylivoimaisesti suurinta osaa ei kiinnosta toisen meikkaaminen tai meikkaamattomuus.

Aloitus on muutenkin satua. Ei suomalaiset ala tuntemattomille tuollaisia höpöttämään. Eikä ainakaan kolme samassa paikassa.

Vierailija
12/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et älynnyt kysyä heiltä? Minä en meikkaa mutta en puhu koskaan siitä kenellekään.

No olis ehkä ollut vähän töykeää kysyä suht vieraalta "miksi kerroit tämän?" 

Ja joo eniten aloin ihmetellä siinä vaiheessa vasta kun se kolmaskin nainen asian otti puheeksi. Että joko tämä on meikkaamattomilla naisilla tosi yleistä, tai sitten joku minussa triggeröi heidät avautumaan aiheesta, en kyllä käsitä mikä. Olin meikannut joo, mutta en missään pellemaskissa enkä räikeästi, vaan tavallinen, kaunis, hillitty juhlameikki. 

Ap

Vierailija
13/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olipa erikoisen outoja naisia siinä baarissa. Harvemmin naiset toistensa ulkonäköä kehuvat, ja vielä harvemmin korostavat omaa meikkaamattomuuttaan.

No niinpä, miksi luulet että tulin asiaa tänne ihmettelemään, kuulosti nimittäin oudolta itsellenikin. Ihan totta on kuitenkin tapahtunut, usko tai ole uskomatta. 

Ap

Vierailija
14/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja joo eniten aloin ihmetellä siinä vaiheessa vasta kun se kolmaskin nainen asian otti puheeksi. Että joko tämä on meikkaamattomilla naisilla tosi yleistä, tai sitten joku minussa triggeröi heidät avautumaan aiheesta, en kyllä käsitä mikä. Olin meikannut joo, mutta en missään pellemaskissa enkä räikeästi, vaan tavallinen, kaunis, hillitty juhlameikki. 

Ap

Onko teidän ikäluokassa menossa meikittömyyden suhteen joku samanlainen trendi kuin alkottomuuden suhteen "sober curious" tai vaikka taannoin kasvissyönti? Siitä vähän luodaan identiteettiä tai jotain ja halutaan puhua asiasta. 

Vierailija
15/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oudolta kuulosta, kuulostaa vähän epätodennäköiseltä että useampi ihminen yhtäkkiä ihan puskista sanoo jotain meikkaamattomuudestaan. Sinä puhut vaikka vuoden 2026 suunnitelmista, ja toinen möläyttää ettei ikinä meikkaa? :D 

AP jättää viesteistään jotain oleellista pois ihan tahallaan. 

Vierailija
16/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko teidän ikäluokassa menossa meikittömyyden suhteen joku samanlainen trendi kuin alkottomuuden suhteen "sober curious" tai vaikka taannoin kasvissyönti? Siitä vähän luodaan identiteettiä tai jotain ja halutaan puhua asiast

Jaa, en tiedä, en oo ainakaan kuullut. Olen keski-ikäinen. Kaks näistä naisista oli mua nuorempia ja yks mua vanhempi (ainakin arvioni mukaan). 

Ap

Vierailija
17/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella erikoista kieltämättä. Siis tuo, että se tapahtui 3n eri ihmisen kanssa samalla tavoin eri yhteyksissä. En osaa arvioida syytä, ihmettelen tässä vain mukana.

Vierailija
18/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole törmännyt tällaiseen. Aika harva mistään meikkaamisesta jaksaa jutella. Jotkut meikkaavat, toiset ei, en ole siitä tosiaan joutunut juttelemaan. 

Ehkä sun meikki oli jotenkin huonosti ja nämä halusivat vinkata että kannattaisi käydä korjaamassa? 

Vierailija
19/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletus on, että naiset meikkaavat lähtiessään ihmisten ilmoille, ja varsinkin jos lähtevät viihteelle. Ehkä nämä meikkaamattomat tunsivat tarvetta kertoa hienosti meikatulle ap:lle, että ovat ihan täysipäisiä, vaikka eivät tätä yleisen odotuksen mukaista tapaa noudattaneetkaan.

Itse en meikkaa koskaan, mutta tuon tämän periaatteeni esille vain, jos joku ottaa asian ensin puheeksi. 

Vierailija
20/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella erikoista kieltämättä. Siis tuo, että se tapahtui 3n eri ihmisen kanssa samalla tavoin eri yhteyksissä. En osaa arvioida syytä, ihmettelen tässä vain mukana.

No kun ei ole tapahtunut. Aloittaja on ilmiselvä trolli jolla on tarkoituksena saada joku naiset vs. naiset -suukopu aikaan.

Vanhanaikaista ja muutenkin väsynyttä touhua.