Opiskelijat saavat halvan opiskelijaruoan, miksei eläkeläiset?
Tuntuu kummalliselta että opiskelijoita paapotaan. Minä olen työurani tehnyt, enkä saa moisia etuja
Kommentit (18)
Eläkeläinen voi aina mennä opiskelijaksi, jolloin saa oikeuden ateriatukeen.
Eläkeläisellä on myös ollut koko elämä aikaa säästää rahaa ja elää tienaamiensa rahojen turvin. Opiskelijan pesämuna saattaa olla muutama tuhat euroa, jolla pitää ostaa kaikki. Mukaanlukien vuokra kaupungista, jossa opiskelee. Eläkeläisellä useimmiten on talo jo maksettu. Kaikki eläkeläiset, jotka tunnen, ihmettelevät kun rahaa ei kulu mihinkään. Myös sellaiset aiemmin pienituloiset eläkeläiset.
Eläkeläiset tekivät itsensä kanssa sopimuksen, jonka rikkoivat. Ei ole tarpeeksi kansaa maksamassa eläkkeitä
Sinä nyt saat sitä eläkettä. Olisit voinut myös säästää työssä ollessasi.
Eläkeläisillä on ollut koko elämä aikaa kerätä varallisuutta. Skill issue jos ei ole eläkeläisenä rahaa, ja jos on rahaa, ei tarvitse halpoja opiskelijaruokia.
Koska koulussa ei pysty tehdä itse ruokaa. Eläkeläisenä omassa kodissa on mahdollisuus.
No perusta ihmeessä eläkeläisille ravintola josta saa halpaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuota.. se edullinen opiskelijaruoka on etuus, josta valtio maksaa osan eli kela korvaa melkein puolet hinnasta palvelun tuottajalle.
Ainakin käyttämässäni lounaspaikassa eläkeläiset saavat alennuksen, jota työikäiset tai opiskelijat eivät saa!
Lauantain lounas on 15 euroa. Eläkeläisille vain 12,20 euroa!
Sitten kun eläke on 290 euroa, niin hyväksyn eläkeläisille samat edut kuin opiskelijoille.
Det behövs mera föda för att förbereda en människa till skattemula än det behövs för att förbereda en människa för döden. Det är kanske det där "tarveharkintainen"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota.. se edullinen opiskelijaruoka on etuus, josta valtio maksaa osan eli kela korvaa melkein puolet hinnasta palvelun tuottajalle.
Eli kokonaista 2,80 euroa per kerta. Ei siitä isoa eroa tulisi, varsinkin kun otetaan huomioon, että eläkeläisillä on isommat tulot ja yleensä varallisuuttakin.
Vierailija kirjoitti:
Koska opintoraha on n 250 euroa kuussa.
Keskimääräinen eläke on n 2100 euroa kuussa.
Et ole itse maksanut eläkettäsi, me muut työssäkäyvät kustannamme sen.
Jos eläkkeitä leikataan niin, että nekin olisivat 25å euroa kuussa ilman mahdollisuutta asumistukeen ja toimeentulotukeen, niin minun puolestani eläkeläisetkin voivat saada syödä edullisen lounaan.
"Keskimääräinen eläke" ei paljon auta kaikkia niitä, jotka saavat 700 euron kansaneläkkeen
Vierailija kirjoitti:
Ainakin käyttämässäni lounaspaikassa eläkeläiset saavat alennuksen, jota työikäiset tai opiskelijat eivät saa!
Lauantain lounas on 15 euroa. Eläkeläisille vain 12,20 euroa!
Opiskelijat 3 euroa, se on väärin.😇😇
Koska opintoraha on n 250 euroa kuussa.
Keskimääräinen eläke on n 2100 euroa kuussa.
Et ole itse maksanut eläkettäsi, me muut työssäkäyvät kustannamme sen.
Jos eläkkeitä leikataan niin, että nekin olisivat 25å euroa kuussa ilman mahdollisuutta asumistukeen ja toimeentulotukeen, niin minun puolestani eläkeläisetkin voivat saada syödä edullisen lounaan.